sloten vervangen 2cv
- gerivann010
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 6 okt, 2011 16:56
- Locatie: doetinchem
sloten vervangen 2cv
hallo
ik heb 3 cilindersloten voor de 2 deuren en achterklep die ik er wil inzetten.
maar hoe krijg ik de oude er uit?
wie weet hoe te werk te gaan.
o ja een deur handvat draait door en krijg je met de sleutel niet open, maar het cilinderslotje haal je met de sleutel er zo uit? is niet helemaal de bedoeling lijkt me.
hoor het graag
ik heb 3 cilindersloten voor de 2 deuren en achterklep die ik er wil inzetten.
maar hoe krijg ik de oude er uit?
wie weet hoe te werk te gaan.
o ja een deur handvat draait door en krijg je met de sleutel niet open, maar het cilinderslotje haal je met de sleutel er zo uit? is niet helemaal de bedoeling lijkt me.
hoor het graag
- gerivann010
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 6 okt, 2011 16:56
- Locatie: doetinchem
De klink krijg je los door aan de binnenzijde van de deur de zwarte kunstof kap de verwijderen.
Dan zie je aan achterzijde slot een m5 boutje zitten.
Draai dit boutje los en je kunt aan de buitenzijde de klink in zijn geheel van de deur verwijderen.
(Aan binnenzijde achterklep kun je dit boutje direct al zien zitten)
Cylinder zit d.m.v clipje van verenstaal in de behuizing.
clipje verwijderen en je kunt de kleine cilinder uitpakken.
(bij een deur mist dit clipje waarschijnlijk doorgeroest.)
Dit vond ik nog op internet met foto's ter verduidelijking.
http://www.flickr.com/photos/7944452@N0 ... 32/detail/
Dan zie je aan achterzijde slot een m5 boutje zitten.
Draai dit boutje los en je kunt aan de buitenzijde de klink in zijn geheel van de deur verwijderen.
(Aan binnenzijde achterklep kun je dit boutje direct al zien zitten)
Cylinder zit d.m.v clipje van verenstaal in de behuizing.
clipje verwijderen en je kunt de kleine cilinder uitpakken.
(bij een deur mist dit clipje waarschijnlijk doorgeroest.)
Dit vond ik nog op internet met foto's ter verduidelijking.
http://www.flickr.com/photos/7944452@N0 ... 32/detail/
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- gerivann010
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 6 okt, 2011 16:56
- Locatie: doetinchem
hallo
bedankt,,,,, dit is vrij duidelijk.
ik ga het eens bekijken en proberen.
bedankt,,,,, dit is vrij duidelijk.
ik ga het eens bekijken en proberen.
AK350 schreef:De klink krijg je los door aan de binnenzijde van de deur de zwarte kunstof kap de verwijderen.
Dan zie je aan achterzijde slot een m5 boutje zitten.
Draai dit boutje los en je kunt aan de buitenzijde de klink in zijn geheel van de deur verwijderen.
(Aan binnenzijde achterklep kun je dit boutje direct al zien zitten)
Cylinder zit d.m.v clipje van verenstaal in de behuizing.
clipje verwijderen en je kunt de kleine cilinder uitpakken.
(bij een deur mist dit clipje waarschijnlijk doorgeroest.)
Dit vond ik nog op internet met foto's ter verduidelijking.
http://www.flickr.com/photos/7944452@N0 ... 32/detail/
- gerivann010
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 6 okt, 2011 16:56
- Locatie: doetinchem
is gelukt. je moet het net even weten dat het zo vast zit. veertje zie je amper zitten,maar met de fotos erbij zie je hem duidelijker zitten.
met een scherp puntje wip je hem omhoog,en is dan los te halen.
met een scherp puntje wip je hem omhoog,en is dan los te halen.
gerivann010 schreef:hallo
bedankt,,,,, dit is vrij duidelijk.
ik ga het eens bekijken en proberen.
AK350 schreef:De klink krijg je los door aan de binnenzijde van de deur de zwarte kunstof kap de verwijderen.
Dan zie je aan achterzijde slot een m5 boutje zitten.
Draai dit boutje los en je kunt aan de buitenzijde de klink in zijn geheel van de deur verwijderen.
(Aan binnenzijde achterklep kun je dit boutje direct al zien zitten)
Cylinder zit d.m.v clipje van verenstaal in de behuizing.
clipje verwijderen en je kunt de kleine cilinder uitpakken.
(bij een deur mist dit clipje waarschijnlijk doorgeroest.)
Dit vond ik nog op internet met foto's ter verduidelijking.
http://www.flickr.com/photos/7944452@N0 ... 32/detail/
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Let er op dat meestal de stift problemen geeft omdat de messing schuif te zwaar gaat en daardoor het niet vrij komt.Als je het slotje eruit heb,haal je het binnenwerk uit de stift en maak het schoon en monteer het met vet zodat het gangbaar blijft en kijk voor je het veertje monteer of hij goed werkt,anders moet je ook de slotstift vernieuwen
- VintageSpeed
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za 20 aug, 2011 15:51
- Locatie: Westerlo
heb net ook een slotje vervangen, maar zag dat klipje niet.
Als ik alles eruit had, heb ik de cilinder eruit geduwd door zo'n stukje in te drukken op de pen (onderaan op de foto te zien), dan schoof het slotje eruit. Nieuw erin geduwd en dat bleeft toch zitten...
Wat gebeurt er als er geen klipje opzit, is dat de reden dat het klinkje dan doordraait als je ze wil vastdraaien?
Als ik alles eruit had, heb ik de cilinder eruit geduwd door zo'n stukje in te drukken op de pen (onderaan op de foto te zien), dan schoof het slotje eruit. Nieuw erin geduwd en dat bleeft toch zitten...
Wat gebeurt er als er geen klipje opzit, is dat de reden dat het klinkje dan doordraait als je ze wil vastdraaien?
- gerivann010
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 6 okt, 2011 16:56
- Locatie: doetinchem
VintageSpeed schreef:heb net ook een slotje vervangen, maar zag dat klipje niet.
Als ik alles eruit had, heb ik de cilinder eruit geduwd door zo'n stukje in te drukken op de pen (onderaan op de foto te zien), dan schoof het slotje eruit. Nieuw erin geduwd en dat bleeft toch zitten...
bij mij liet het slotje los soms.
Wat gebeurt er als er geen klipje opzit, is dat de reden dat het klinkje dan doordraait als je ze wil vastdraaien de slotpen was gebarsten waar het slotje in zat,dat was de oorzaak dat de klink door draaide
- VintageSpeed
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za 20 aug, 2011 15:51
- Locatie: Westerlo