Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 16:44
door ejfrolich
Nou ik heb vandaag de storm getrotseerd en het satbord verwijderd. Helaas zit er dan nog een pijpje in de weg waarvan me niet duidelijk is wat de functie kan zijn. Het pijpje sit voor de sesor en komt uit de koeltunnel. De andere kant van het pijpje is open maar ziet er uit alsof er nog wat ingestoken kan worden...

Gelukkig is het wel gelukt om de aansluiting te bereiken met een draadje en krokodillenbekje. Nu weet ik dus dat de bedrading heel is! De sensor is dus stuk...

Hoe krijg ik er nu een nieuwe in. Dat pijpje zit namelijk behoorlijk in de weg!

Kwam ook weer genoeg losse onderdelen tegen... De bumper en koplampsteun zit aan elke kant met 3 boutjes vast althans dat is wel de bedoeling. Links kon er bij allemaal nog een moertje extra tussen! Rechts 2 ringen. Verder zit het zo in het cassis gedraaid en zonder moeren er achter. Dat lijkt me niet te kloppen toch? Zal dit ook eens in een toepasselijk toppic zetten...

Ernst-Jan

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 19:35
door AZL57
Het pijpje is voor de koeling van de remschijven. Aan de andere kant zit er ook nog een.

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 23:30
door ejfrolich
Ha, nou had ik daar al zo'n idee van. Er zit echter niets aan. Daar hoort neem ik aan een soort slang naar de schijven te lopen. Ik weet dat velen het onzin vinden overigens, zelf heb ik nog geen mening anders dan "het zal er toch niet voor nop zijn???).

De hamvraag is nu hoe gaat dat ding los zodat ik bij de olie Sensor kan komen. Nu is het ding onbereikbaar voor (de) montage.

Andere vraag nog, heb ik een speciale sensor nodig of heb ik goed begrepen dat elke automaterialen zaak me een universele kan leveren?

Ernst-Jan

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 07:46
door Gerard2cv
Als ze bij de automatrialenzaak hem voor een 2cv in huis hebben willen ze hem graag aan je verkopen.Hij bestaat in 2 types.Het enige verschil is he stekkertje is dan een kabeloogje(iets lastiger montage)

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 08:19
door AZL57
Met een passende pijpsleutel kun je hem demonteren. Heb ik deze zomer in frankrijk ook moeten doen op de camping nadat ie gesneuveld was. Pijpje is niet te demonteren.
Er hoort inderdaad nog een slang aan en een koelbakje onder de schijven.

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 08:58
door ejfrolich
Hoi,

Nou zit dat pijpje van de schijfkoeling precies voor de sensor. Ik kan er met mijn doppenset niet langs. Dat betekend dan neem ik aan dat de hele koel kap er af moet?

EJ

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 09:11
door Gerard2cv
Je kan het pijpje naar beneden buigen.

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 09:40
door ejfrolich
Blijft het dan heel of is het dan ook onbruikbaar geworden. Ik bedoel stel dat schijfremkoeling belangrijk is en ik sloop het pijpje dan heb ik een hoop werk en kosten neem ik aan?

EJ

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 11:38
door lordmaster1
Schijfremkoeling is in Nederland niet nodig, tis alleen handig in bergachtig gebied. Ik sloop die dingen er altijd meteen af, heb er vaker problemen mee dan dat ik ze nodig heb, zodra ze een beetje scheef zijn schuren ze over de schijf.

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 12:01
door ejfrolich
Hoi,

Daar zeg je iets heel belangrijks. Volgende zomer wil ik naar Tsjechië. Begachtig. Ik rijdt dan met 2 mensen en kampeer bagage. Dan is schijfrem koeling dus wel aan te raden begrijp ik. Bij mij zit alleen het pijpje vanaf de tunnel, de rest is er niet. Het pijpje verbuigen is dus niet erg slim dan denk ik. En de rest van de onderdelen scoren wordt ook een nuttige bezigheid dan denk ik?

Wat moet er dan los allemaal om bij die sensor te komen. Het lijkt er op dat bij mij een type zit vaar je een draadje in vast schroeft. Ik moet er dus ook met een schroevendraaier bij om hem os te kunnen halen.
Het lijkt een hele klus te worden...

Ernst-Jan

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 12:08
door Tom Duckpower
ik ben twee jaar geleden in Tsjechië geweest met de eend en met een klapkar van een kilo of 375 erachter.. Ook nog voor twee personen bagage en andere kampeerspullen.
Rij al jaren zonder koelkapjes/rammelbakjes en ook in Tsjechië geen remproblemen gehad. Goed onderhouden remmen vind ik fijner dan van die rammelende kapjes

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 12:49
door lordmaster1
Alleen het spatbord hoeft los. bij dop 21 kun je een bougiesleutel gebruiken, bij 23 een lange dop. t schroefje is dopje 6 of 7.

Met een goede remtechniek is het zonder rammelbakjes goed te doen! Ik heb ze er al tijden niet meer onder.

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 14:37
door ejfrolich
Oftewel uit de weg buigen en gewoon doen!

Thanks! Ik geloof dat de verkoper me een sensor gaat sturen...

EJ

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 14:42
door Punky
Tom Duckpower schreef:ik ben twee jaar geleden in Tsjechië geweest met de eend en met een klapkar van een kilo of 375 erachter.. Ook nog voor twee personen bagage en andere kampeerspullen.
Rij al jaren zonder koelkapjes/rammelbakjes en ook in Tsjechië geen remproblemen gehad. Goed onderhouden remmen vind ik fijner dan van die rammelende kapjes
+1

Olie lampjes aansluiten

Geplaatst: za 28 okt, 2017 19:07
door Nout
Hallo.

Heb een vraag hoe ik de rem olie lampje en olie druk lamp plus lampen tester moet aan sluiten ben al paar dagen aan het kutten.

Maar krijg het niet voor elkaar .waar moet welke draad/kleur.

Zou achteraf wel heel logisch klinken maat het komt er niet uit

Gr

Noir