2 in 1 uitlaat, links en rechts een sidepipe

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

2 in 1 uitlaat, links en rechts een sidepipe

Bericht door Ducksen » zo 18 nov, 2012 13:43

Ik ben voor mijn dukkie op zoek naar een goeie uitlaat
Laatst gewijzigd door Ducksen op za 1 feb, 2014 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 18 nov, 2012 13:46

gewoon links en rechts een aprate uitlaat, haha ofja zo zit het bij mij, maar ik heb wel links en rechts een aparte carb.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 18 nov, 2012 13:47

tuurlijk. maak een extra uitgang op je eerste pot. als je toch gaat lassen aan zon pot, halveren en leeghalen. Halveren, dan steekt ie niet meer onder je eend uit, nog lager ook.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 18 nov, 2012 14:02

Ik had in gedachten een 2 in 1 uitlaat te nemen dan ben ik van die stomme eerste pot af :D die wil ik eigenlijk nooit meer in mun handen hebben. :d
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 19 nov, 2012 09:42

Een dubbele Y-pijp of een lege eerste demper. Ik zie het verschil niet. De laatste is de goedkopere optie.

Of 2 aparte uitlaten.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 19 nov, 2012 12:04

Ik denk dat 2 aparte uitlaten niet goed werkt, je zult toch een verbinding moeten maken, zoals de 1e pot leeghalen of van een 2 in 1 weer naar 2

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 19 nov, 2012 12:21

twee aparte uitlaten maken en tussenin een balanspijp maken. Je kunt ook twee aparte uitlaten zonder balanspijp, maar dan mis je wel koppel onderin.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 19 nov, 2012 16:42

Zit die balanspijp niet standaard op een spruitstuk? Of is die buis die onder de carburateur langs loopt van uitlaat naar uitlaat geen open verbinding?

Pa heeft op z'n Burton 2 losse rvs uitlaten welke niet onderling zijn verbonden. Rijdt prima. Had op de rollenbank bijna 1 pk meer op de wielen dan mijn pickup. Beide met origineel 1:9 blok.

De dempers zijn van dit type
http://www.custom-chrome.co.uk/shop/cat ... hp?cPath=1

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 19 nov, 2012 18:38

Je verliest ook geen vermogen, maar onderin wel koppel.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 23 nov, 2012 11:36

ik zie dit topic nu pas, ik heb in het verleden voor mijn eend een dubbele uitlaat gemaakt, met behoud van de eerste demper. heb ook ooit een 'nieuwe' eerste demper gemaakt van een open pijp, maar dit werkte minder dan de originele, de motor lieper iig niet beter door (heeft wat tegendruk nodig) de originele demper is zo slecht nog niet! wat wel verschil maakte is idd de extra uitlaat aan de rechter zijde. (destijds achter mijn visablok)

de dubbele uitlaat maken werkt alleen met een Walker demper, deze zijn symetrisch van binnen, andere merken niet. aan de rechter zijde van de demper een uitgaand pijpje maken zoals aan de linker zijde, dan de tussenpijp voor en na alle bochten doorslijpen, die in spiegebeeld weer in elkaar lassen hetzelfde doen voor de achterste pijp en overal ophangpunten maken (paar gaten in de bodemplaat en achter aan de koets 1) that's it! maar hier ben je wel een dagje mee zoet :)

ik heb ooit een bestandje gehad van een duitse site met de uitleg en foto's, ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

edit: al gevonden :) : http://www.2cv-power.de/tuning/rennausp ... uspuff.htm

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

FmXXX-STanie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 7 mar, 2008 10:47
Locatie: sellingen

Bericht door FmXXX-STanie » do 28 feb, 2013 12:17

als je aan je voorste pot gaat werken. kun je hem het beste niet leeg halen want dat deed ik ook en daarna komt er echt een veelste dik lawaai af.

hier heb ik wel een voorbeeld filmpje van op youtube.

toets maar eens in Chase the duck dan kom je er wel het is een blauw met zwarte eend. mvgr
Wie niet Snell is,
Is Laag..

rode Dyane `80 (restoratie project)
zwarte 2cv (cahnnel project)
Rode Bx GTi 16v MKII (sleutel auto)

FmXXX-STanie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 7 mar, 2008 10:47
Locatie: sellingen

Bericht door FmXXX-STanie » do 28 feb, 2013 12:24

even de link voor jullie opgezocht.
maar deze uitlaat had ook dus geen demper meer behalve een achter demper maar die was van een oude bmw motor.

http://www.youtube.com/watch?v=AfRMd8oT ... Iw&index=8
Wie niet Snell is,
Is Laag..

rode Dyane `80 (restoratie project)
zwarte 2cv (cahnnel project)
Rode Bx GTi 16v MKII (sleutel auto)

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 28 feb, 2013 17:32

Als je een turbo in je eendje legt hoef je helemaal geen dempers meer.....
Heb bij mijn turbo-eend een zijpijp van een ACA op de eerste pijp aangesloten, deze eindigt nu dus onder de linker voordeur, Qua geluid is het nog net te doen........

hieronder een filmpje van het resultaat......
https://www.youtube.com/watch?v=5aTO2LkTkpM

Vet geluidje toch!!!!

De turbofan dempt het geluid al dermate dat een demper (bijna) niet meer nodig is...

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » do 28 feb, 2013 23:47

Ik vind het allebei wel een lekker geluid, toch denk ik dat het gefluit van de turbo langer uit te houden is dan dat gebrul. Word volgens mij op een langere rit best vermoeiend. Zelf leek mij een extra klep in de uitlaat leuk. Helaas vind vriendin dit weer geen goed idee.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 1 mar, 2013 06:29

schermer schreef:Zelf leek mij een extra klep in de uitlaat leuk. Helaas vind vriendin dit weer geen goed idee.
Klep alleen open zetten als er geen vriendin en overig verkeer in de buurt is!!


Heb dit laatst meegemaakt met een Mercedes V12 AMG en nog vanalles op de achterklep. Toen hij naast me reed trok die ook een klep open, Dacht dat mijn eend uit elkaar viel........ Was dus een of andere jonge rijke gast (waarschijnlijk geld van zijn ouders) en het past dus totaal niet bij zo'n auto......... Bij een eend vind ik het wel weer passen maak je geen zorgen.....

Plaats reactie