Hoe diep ?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
hoi,
Ik heb een maand geleden ofzo deze test perongeluk met mijn eend cubitus gedaan.
Ik reed op het strand aan de maasvlakte en moest van een zandbank door een mui, waar nog een laag water in stond, naar de volgende zandbank rijden. Ik dacht dus dat ik het wel zou redden, maar het water was een stuk dieper dan ik dacht en halverwege het mui stopte de motor er dus mee.
Toen ik uitstapte bleek dat ik tot aan mijn deuren in het water stond, dat kwam dus met een golf naar binnen. Cubitus wilde met geen mogelijkheid meer starten, zakte ondertussen weg in het zand, het werd donker en het ergste was nog: het was nog hoog water aan het worden!!! kortom mijn lieve eendje verdween steeds verder in het water, de golven beukte tegen de zijkant van de eend. Gelukkig had een van ons een mobiel en we hebben toen de strandpost gebeld ( ik ben namelijk strandwachter op de maasvlakte) en die zijn met een traktor naar ons toe komen rijden, wat ook nog een minuut of 20 duurde. Vervolgens hebben we de eend met de traktor uit het mui terug naar de strandpost gesleepd.
Aangezien ik een dag later naar Amsterdam moest ben ik onder de terrashaard direct gaan sleutelen.
Toen bleek al direct dat ik geen vonk meer had en toen ik het ontstekingshuis open schroefde kwam ook daar een golf water uit............Nadat ik dit weer had droog gemaakt liep de eend weer, nog wel sputteren ( waarschijnlijk een beetje water in de carburateur) maar na 20 km snelweg was dit ook verdwenen.
Een ander strandwacht lid wat mee kwam heeft nog een foto gemaakt van de eend in het mui en achter de traktor, als ik die heb zal ik ze hier wel neer zetten
Ik heb een maand geleden ofzo deze test perongeluk met mijn eend cubitus gedaan.
Ik reed op het strand aan de maasvlakte en moest van een zandbank door een mui, waar nog een laag water in stond, naar de volgende zandbank rijden. Ik dacht dus dat ik het wel zou redden, maar het water was een stuk dieper dan ik dacht en halverwege het mui stopte de motor er dus mee.
Toen ik uitstapte bleek dat ik tot aan mijn deuren in het water stond, dat kwam dus met een golf naar binnen. Cubitus wilde met geen mogelijkheid meer starten, zakte ondertussen weg in het zand, het werd donker en het ergste was nog: het was nog hoog water aan het worden!!! kortom mijn lieve eendje verdween steeds verder in het water, de golven beukte tegen de zijkant van de eend. Gelukkig had een van ons een mobiel en we hebben toen de strandpost gebeld ( ik ben namelijk strandwachter op de maasvlakte) en die zijn met een traktor naar ons toe komen rijden, wat ook nog een minuut of 20 duurde. Vervolgens hebben we de eend met de traktor uit het mui terug naar de strandpost gesleepd.
Aangezien ik een dag later naar Amsterdam moest ben ik onder de terrashaard direct gaan sleutelen.
Toen bleek al direct dat ik geen vonk meer had en toen ik het ontstekingshuis open schroefde kwam ook daar een golf water uit............Nadat ik dit weer had droog gemaakt liep de eend weer, nog wel sputteren ( waarschijnlijk een beetje water in de carburateur) maar na 20 km snelweg was dit ook verdwenen.
Een ander strandwacht lid wat mee kwam heeft nog een foto gemaakt van de eend in het mui en achter de traktor, als ik die heb zal ik ze hier wel neer zetten
2cv az 1968
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
tja zout water is natuurlijk erg slecht, als ik van het strand kom ga ik mijn auto altijd eerst afspuiten met heet water en hete was, kan bij onze benzinepomp voor maar 2 eurie ofzo.
Het was natuurlijk ook niet echt de bedoeling om mijn motortje te laten verzuipen, maar goed kan gebeuren.
Vorig jaar heb ik ook ziets gedaan, ik had toen nog 123 ontsteking, toen bleef de motor wel lopen alleen was ik zo dom om te kachel aan te hebben........... en toen kwam er dus water via de kachel op mijn voet en dit was gewoon heet!
Ik weet het is niet goed voor je eend, maar het is zo gaaf om met 90 km/h over het zand te blerren!
Je moet de gezichten van mensen op het strand eens zien als je met een eend komt langs crossen!!! echt cool.
Heb ook al eens het laatste stuk van mijn uitlaat eraf gereden toen ik van een duin af dook en dit bleek toen iets steiler dan gedacht..........sinds dien heb ik een merhari pijpje
Het was natuurlijk ook niet echt de bedoeling om mijn motortje te laten verzuipen, maar goed kan gebeuren.
Vorig jaar heb ik ook ziets gedaan, ik had toen nog 123 ontsteking, toen bleef de motor wel lopen alleen was ik zo dom om te kachel aan te hebben........... en toen kwam er dus water via de kachel op mijn voet en dit was gewoon heet!
Ik weet het is niet goed voor je eend, maar het is zo gaaf om met 90 km/h over het zand te blerren!
Je moet de gezichten van mensen op het strand eens zien als je met een eend komt langs crossen!!! echt cool.
Heb ook al eens het laatste stuk van mijn uitlaat eraf gereden toen ik van een duin af dook en dit bleek toen iets steiler dan gedacht..........sinds dien heb ik een merhari pijpje
2cv az 1968
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zo'n pijp (snorkel) is toch met name voor de inlaat:TheSeend schreef:Verder zie je op de 4x4's vaak zo'n slang naar boven. da's voor de uitlaat. Je wil daar ook geen water in hebben. Geeft hetzelfde resultaat als een banaan in je uitlaat: Je motor slaat af...
Al heb ik op Discovery bij Thunderaces ook wagens gezien die onder water moesten en die hadden zowel een verhoogde in als uitlaat.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het is wel geinig, maar je levert ook wat luchttoevoer in. Je maakt de aanzuigbuis namelijk langer en dit zorgt voor meer weerstand. Dit zou dus kunnen resulteren in een vermindert motorvermogen.
Eigenlijk de omgekeerde regel van een sportfilter:
Sportfilter: minder weerstand, meer vermogen.
Aanzuigbuis: meer weerstand, minder vermogen.
Je praat dan denk ik wel over fracties.
Zo'n aanzuigbuis oogt wel lachuhhh natuurlijk. En als je hem zo maakt dat je hem kunt afkoppelen als het niet nodig is, dan heb je ook niet veel last van het bovenstaande verhaal.
Eigenlijk de omgekeerde regel van een sportfilter:
Sportfilter: minder weerstand, meer vermogen.
Aanzuigbuis: meer weerstand, minder vermogen.
Je praat dan denk ik wel over fracties.
Zo'n aanzuigbuis oogt wel lachuhhh natuurlijk. En als je hem zo maakt dat je hem kunt afkoppelen als het niet nodig is, dan heb je ook niet veel last van het bovenstaande verhaal.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Door het blokje op je dak te monteren.Lelijke Eend schreef:Als ik zoiets bouw, gaat ie er natuurlijk permanent op Misschien kan er een soort ventilator in voor zelfs extra PK's !
Maar hoe zou ik de contactpuntjes droog kunnen houden ? En hoe bescherm ik de fin zodat die het overleeft ?
Bij thunderaces werden alleen Diesels gebruikt, omdat die beter tegen water kunnen. Misschien kun je een dieselblok inbouwen.
Kortom: Ik zou het niet weten? Wat ben je van plan eigenlijk.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik wil Het Kanaal oversteken zonder voor de boot te betalenPunky schreef:Door het blokje op je dak te monteren.Lelijke Eend schreef:Als ik zoiets bouw, gaat ie er natuurlijk permanent op Misschien kan er een soort ventilator in voor zelfs extra PK's !
Maar hoe zou ik de contactpuntjes droog kunnen houden ? En hoe bescherm ik de fin zodat die het overleeft ?
Bij thunderaces werden alleen Diesels gebruikt, omdat die beter tegen water kunnen. Misschien kun je een dieselblok inbouwen.
Kortom: Ik zou het niet weten? Wat ben je van plan eigenlijk.
Maar ik vroeg het me gewoon af omdat bij een vriendin van me de straten laatst afgesloten waren omdat er een laag water op stond...
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
hoi
Kontactpunten drooghouden: ze zitten in een doosje dat volgens mij waterdicht moet zijn. zorg dat de rubber goed is en kit het zonodig nog effe extra af.
Fan:
schroef je fan van de poelie af, monteer vervolgens in die ruimte een elektrische fan van b.v. een bx (levert ook vermogenswinst) deze elektrische fan moet je aansturen met een thermostaat ergens op je blok. Zet er een schakelaat op zodat je hem uit kan zetten als je door het water gaat.
groet frank
p.s.
@cubitus
Ik hoop dat je een verzinkt chassis hebt want anders vrees ik voor zijn/haar leven.
Kontactpunten drooghouden: ze zitten in een doosje dat volgens mij waterdicht moet zijn. zorg dat de rubber goed is en kit het zonodig nog effe extra af.
Fan:
schroef je fan van de poelie af, monteer vervolgens in die ruimte een elektrische fan van b.v. een bx (levert ook vermogenswinst) deze elektrische fan moet je aansturen met een thermostaat ergens op je blok. Zet er een schakelaat op zodat je hem uit kan zetten als je door het water gaat.
groet frank
p.s.
@cubitus
Ik hoop dat je een verzinkt chassis hebt want anders vrees ik voor zijn/haar leven.
Frank Munneke schreef:hoi
Kontactpunten drooghouden: ze zitten in een doosje dat volgens mij waterdicht moet zijn. zorg dat de rubber goed is en kit het zonodig nog effe extra af.
Fan:
schroef je fan van de poelie af, monteer vervolgens in die ruimte een elektrische fan van b.v. een bx (levert ook vermogenswinst) deze elektrische fan moet je aansturen met een thermostaat ergens op je blok. Zet er een schakelaat op zodat je hem uit kan zetten als je door het water gaat.
groet frank
p.s.
@cubitus
Ik hoop dat je een verzinkt chassis hebt want anders vrees ik voor zijn/haar leven.
die contactpuntendoos,
daar zit onderaan een gleufje voor de olie (denk ik) zodat die niet tussen je puntjes komt, dus dat afdichten.........?? lijkt me niet handig..
Dieseltje erin dan blijft ze wel lopen..
Wat brengt morgen.???
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27