Hoe diep ?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Hoe diep ?

Bericht door Lelijke Eend » wo 25 aug, 2004 14:09

Wat is de doorwaadhoogte van een Eend ? Dus: wat is de maximum diepte van water waar je doorheen kan rijden met een Eend ? En welk onderdeel dat het laagste zit mag beslist niet het water raken of onder lopen ?
Afblijven.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 25 aug, 2004 14:56

Nou, als je ontsteking nat wordt kaptie ermee. Maar als je fan in het water komt gaat ie water rondstrooienen dat is ook niet echt bevorderlijk.. Dus ik zou het zo'n beetje op onderkant motorblok houden.
Maar houd er rekening mee dat als je chassis in het water komt (bij de bumpersteunen) dat de boel volloopt met water.. Kan op den duur ook ellende veroorzaken...
Dus blijf maar gewoon op de weg. Plassen zijn al erg genoeg!

Ps. als je dan toch door water gaat rijden, rijd dan in ieder geval niet door zout water.. (da's wel heel erg vragen om roest...)

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 25 aug, 2004 15:11

Vanwaar deze vraag? Ga je na een dubbele trekhaak je eend verder uitbouwen tot de amfibie die een echte eend ook is? Ken je die Engelse tanks uit wereldoorlog twee? Die hadden een textielen wand rondom en konden zo zelfs op zee varen! Werd niks nat.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 25 aug, 2004 15:50

Die tanks ken ik ! Maar bij iemand die ik ken staan de straten blank en ik vroeg me af of ik daar eentueel met de Eend doorheen zou kunnen. Niet dat ik dat van plan ben want de benzine is op.

Ennuh ... Plassen ? Gisteravond ben ik gestopt op de vluchtstrook van de snelweg omdat ik niets meer zag. En dat kwam niet door mist, rook, een defect aan mijn ogen of aan mijn Eend ...
Afblijven.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 26 aug, 2004 10:48

hoi

zorg dat je een elektrische fan monteerd, je ontsteking waterdicht maakt, een snorkel monteerd en je tank waterdicht maakt en je kan heeeel diep.
maar anders tot aan je motorblok.
Maar als je je wagen flink omhoog zet kom je een heel eind.

groet Frank

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 26 aug, 2004 10:59

Hij staat al aardig hoog en er een echt antifibievoertuig van maken gaat me net te ver ;) Indien ik door het water moet, ga ik gewoon tot aan de onderkant van het motorblok, ik denk dat dat al een erg nette diepte is.
Afblijven.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 26 aug, 2004 11:46

hoi

zorg ervoor dat je geen water in je luchtinlaat krijgt, hierdoor kan je motor kompleet in de soep draaien. Bij water in de ontsteking oid heb je als enig prbleem dat hij afslaat maar als de boel weer droog is zal hij dan wel weer lopen.

groet

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 26 aug, 2004 12:58

Even voor de zekerheid: bedoel je met de luchtinlaat het luchtfilter ?
Afblijven.

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » do 26 aug, 2004 13:03

Lelijke Eend schreef:Even voor de zekerheid: bedoel je met de luchtinlaat het luchtfilter ?

NEEEEde onderkant van je Ventilator...anders wordt je blokkie nat...
Wat brengt morgen.???

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 26 aug, 2004 13:04

ikbedoel water je motor in, als je luchtfilter goed gemonteerd zit kan dit inderdaad alleen via je luchtfilter de motor in.

groet Frank

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 26 aug, 2004 13:24

Teun schreef:
Lelijke Eend schreef:Even voor de zekerheid: bedoel je met de luchtinlaat het luchtfilter ?

NEEEEde onderkant van je Ventilator...anders wordt je blokkie nat...
Dus alleen met koude motor het water in en de contactpuntjes drooghouden, dan kan ik tot het luchtfilter door het water rijden (hoe ik de contactpuntjes droog moet houden weet ik even niet :lol: )
Frank Munneke schreef:ikbedoel water je motor in, als je luchtfilter goed gemonteerd zit kan dit inderdaad alleen via je luchtfilter de motor in.

groet Frank
Toch jammer dat er nog steeds benzine in m'n Eend moet i.p.v. water :lol:
Afblijven.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » do 26 aug, 2004 13:25

Teun schreef:
Lelijke Eend schreef:Even voor de zekerheid: bedoel je met de luchtinlaat het luchtfilter ?

NEEEEde onderkant van je Ventilator...anders wordt je blokkie nat...
koelt ie lekker af :D :D

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 26 aug, 2004 13:26

leo top schreef:
Teun schreef:
Lelijke Eend schreef:Even voor de zekerheid: bedoel je met de luchtinlaat het luchtfilter ?

NEEEEde onderkant van je Ventilator...anders wordt je blokkie nat...
koelt ie lekker af :D :D
Met een heet blok het koud water in is niet heel erg goed. Dat weet zelfs ik :lol:
Afblijven.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 26 aug, 2004 13:30

hoi

als je met werkende ventilator door het water rijd zal deze als een schroef door het water heen gaan, dit kost waarschijnlijk meer energie als je motor levert en dus zal hij afslaan.
Slaat hij hierdoor niet af dan krijg je overal in je motorruimte water waardoor hij ook wel zal afslaan.

groet Frank

dus gewoon tot het blok is ok dieper heeft aanpassingen nodig, kijk maar eens op 4x4 pagina´s die mensen doen allerlij aanpassingen oom de doorwaaddiepte van hun auto beter te maken. Maar als de motor via de luchtinlaat (filter) water hapt kan hij niet meer ronddraaien (water is niet samendrukbaar) en gaat hij dus stuk.

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

Bericht door TheSeend » zo 29 aug, 2004 15:13

Je ventilator breekt af, door de kracht van het water.

Verder zie je op de 4x4's vaak zo'n slang naar boven. da's voor de uitlaat. Je wil daar ook geen water in hebben. Geeft hetzelfde resultaat als een banaan in je uitlaat: Je motor slaat af...
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Gesloten