zoveelste BMW conversie

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » do 12 jan, 2017 22:07

En nog even een tip, de keerringen achter de differentieel assen altijd uit voorzorg vervangen (die willen nog al eens lekken) want anders worden je remschijven binnen de kortste keren nat, en dat wil je niet met al die bmw power straks...

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » do 12 jan, 2017 22:20

thanks!

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » zo 5 feb, 2017 20:57

Allez, de volgende miserie sta op mennen hof...

Bmw 1150 rt twinspark van 2004 met 80000km op de teller.
Wil voorlopig niet starten. De benzinepomp zit vast. Voor dw bmw-conversie komt er toch een externe dus daar al even naar op zoek...
Eerst wil ik de moto draaiende hebben alvorens ik de motor uitbouw.
Afbeelding

Cheerio!
Laatst gewijzigd door Nic op zo 14 jan, 2018 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniël
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 3 jun, 2007 19:23
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door daniël » ma 13 feb, 2017 19:22

Rossero schreef:Volgens mij moet je wel iets van adapters maken voor op de bak. De BMW heeft geen swirlpot maar haalt de benzine gewoon direct uit de tank. Bij een eend is de benzineleiding veel langer en gebruiken mensen volgens mij daarom een swirlpot. Verder weet ik ook niet exact waarom, maar het wordt mij wel van alle kanten aangeraden. Ik ga de mijne zelf lassen zodat ik hem op maat kan maken voor mijn schutbord en benzinepomp, het is verder namelijk een vrij simpel dingetje.
Ik heb bij mijn conversie gewoon de BMW unit die in de tank van de motorfiets zit in mijn eigen tank gebouwd. Zo heb je geen swirlpot nodig. Leidingen zijn 8mm, dus denk dat de impact van de lengte van de benzineleiding wel te verwaarlozen is.
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008

Gebruikersavatar
daniël
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 3 jun, 2007 19:23
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: zoveelste BMW conversie

Bericht door daniël » ma 13 feb, 2017 19:30

Nic schreef:Hallo iedereen,

Ik ben informatie aan het verzamelen om een bmw conversie te kunnen doen in een 2cv6.

Graag had ik de reactie gehoord van mensen die de conversie reeds gedaan hebben en met welke opstelling ze dan rijden.

Gsa 5bak zou nogal veel aanpassingwerk vragen aan de koets en chassis wat ik niet wens te doen.
Is de 4bak van een GS of GSA wel te doen?


Alsook had ik graag concrete informatie rond de export naar landen waar het gekeurd kan worden.

alvast bedankt!

MVG Nic
Ik heb gewoon de versnellingsbak van de 2cv gebruikt. Deze voldoet naar mijn idee prima. Oké, misschien is hij niet sterk genoeg om in 1 keer 100Pk op los te laten, maar zolang je niet steeds als eerste bij het verkeerslicht weg wilt sprinten blijft alles wel heel. Qua topsnelheid zal een GS(A) bak wellicht uitmaken, maar veel harder dan 140 met zo'n lichtgewicht conservenblik op wielen zou ik toch niet gaan. Als je echt harder wilt gaan, zou ik ook iets aan de wegligging verbeteren. (stuggere schokbrekers, stuggere veren etc...)
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 13 feb, 2017 21:36

daniël schreef:Ik heb bij mijn conversie gewoon de BMW unit die in de tank van de motorfiets zit in mijn eigen tank gebouwd. Zo heb je geen swirlpot nodig. Leidingen zijn 8mm, dus denk dat de impact van de lengte van de benzineleiding wel te verwaarlozen is.
Volgens mij is die swirlpot ook ter voorkoming van het aanzuigen van lucht bij een vrij lege tank in de bochten en dergelijke. Een smallere hogere tuseentank die altijd halfvol is heeft hier minder last van. Maar ik kan dit verkeerd hebben. En als het werkt, werkt het, dan doe ik het ook graag zo! Hoe lang rij je hier al mee rond?

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » za 3 jun, 2017 20:38

Ik zat zo eens te denken, dat hele gedoe met zo'n swirlpot en injectie is allemaal wel leuk, maar waarom niet gemakkelijker, lpgo heeft op zijn bmw blok 2 carburateurs van een eend. Waarom niet 2 ouderwetse bing carbs die vroeger ook op de bmw's zaten, lagedruk elektrisch benzinepompje en klaar. of eventueel 2 dellorto's van bijvoorbeeld een moto guzzi. Minder elektronica, minder storing, onsteking via een 1-2 spark van lpgo.

ok misschien geven caburateurs een paar pk minder, maar dat lijkt mij te verwaarlozen op het overschot dat zo'n blok heeft in een eend.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 3 jun, 2017 20:50

De 2cv carburateurs werken buiten verwachting.. Alleen de electrische benzinepomp levert een te hoge druk waardoor de carburateurs overstromen, de afsluiters worden gewoon open gedrukt.. Maar voor het overige werkt het perfect.... Enne vermogen meer dan zat.. Dus nog eens een andere pomp erop zetten..

Als ik zie welke capriolen er allemaal uitgehaald worden om de originele ecu te kunnen gebruiken...

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » za 3 jun, 2017 20:56

LPGo schreef: Als ik zie welke capriolen er allemaal uitgehaald worden om de originele ecu te kunnen gebruiken...
Dat dacht ik dus ook, afgelopen weekend een bmw conversie bekeken en dat moet toch gemakkelijker kunnen dacht ik . Daarom een setje bing of dellorto, zijn voor motorfiets gemaakt, kabelsplittertje tussen de gaskabel, 2 open luchtfiltertjes en klaar.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 4 jun, 2017 13:37

schermer schreef:
LPGo schreef: Als ik zie welke capriolen er allemaal uitgehaald worden om de originele ecu te kunnen gebruiken...
Dat dacht ik dus ook, afgelopen weekend een bmw conversie bekeken en dat moet toch gemakkelijker kunnen dacht ik . Daarom een setje bing of dellorto, zijn voor motorfiets gemaakt, kabelsplittertje tussen de gaskabel, 2 open luchtfiltertjes en klaar.
Ik gebruik een ander criterium..... De 2cv carburateurs had ik liggen en staat ook leuker bij een 2cv.. Net zoals de 2cv dynamo, en de (dubbele) 2cv motorsteunen die heb gebruikt. Op het blok na is alles nog origineel 2cv of zelf gemaakt..

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » di 31 okt, 2017 17:16

hoe staat het ermee? Dit is misschien ook wat voor mijn volgende project.

Nic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 9 nov, 2016 19:23
Locatie: Mechelen

Bericht door Nic » do 2 nov, 2017 20:46

Hallo,

Drukke periodes achter de rug...

Voorlopig ben ik enkel bezig geweest met het verzamelen van onderdelen.
Heb via astokoncept de bmw conversiekit.
Spacers voor op de gs-bak.
Wheels chassis is besteld.

Ondertussen ook velgen gekocht van denk ik renault megane waar de binnenkant van een 2cv velg perfect in past.
Zo kan ik zelf de breedte en et waarde van de velg bepalen.
Weet nog niet of ik dit ga doen aangezien er wel meer mensen met bmw-motor icm 145/155 banden rondrijden en hiermee genoeg remkracht hebben.

Heb wel de koppen van de motor gehaald omdat de uitlaatbouten alle 6 afgebroken waren. 4nokvolgers en 1 nokkenas vervangen.

Had wel getwijfeld om de nokken hoger te laten slijpen maar ik vermoed dat 95pk wel voldoende zal zijn om te starten

Over enkele weken kan ik er aan beginnen.
Ik zal dan ook wat foto's plaatsen.

Op spa geweest en ben nu écht nieuwsgierig hoe het zal rijden...

Mvg Nic

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » vr 3 nov, 2017 09:07

Ik ben benieuwd en ga het in ieder geval volgen groet Denny

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 3 nov, 2017 12:13

Ook op Spa Franchorchamps geweest en Nederland is in elk geval weer een RDW gekeurde BMW conversie rijker, deze had 94 pk op de rollenbank van Burton..

Mijn eigen conversie is nog niet af omdat het een mega project aan het worden is met een zelfgemaakt chassis en gechannelde koets.. Ben benieuwd wat de RDW hiervan gaat vinden.. Ik ga ervanuit dat ik ergens volgend voorjaar naar de RDW kan...

2cv4x4
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: di 5 dec, 2017 20:22
Locatie: Woudenberg

Bericht door 2cv4x4 » di 5 dec, 2017 21:01

Heb net een bmw blok gekocht om mijn 2cv 4x4 gebouwd met spullen van louis Barbour om te bouwen. vind spullen van Sparrow wel aardig aan de prijs. Ik zal ook eens bij Leen na vragen. Ik kan alleen geen contact gegevens vinden van in de genoemde astokoncept. heeft iemand dit voor mij?
traction avant 1956,azu 1962,az 1998,ami6 1969, 2cv4 1970, 2cv4x4 1969 ......

Plaats reactie