brede banden

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

Bericht door Yellow Deendger » do 14 apr, 2005 22:24

ik wou achter ook wel bredere banden, maar dan moeten er ook bredere of open spatborden op, of niet?
En dat wil ik niet , want ik kan nu nog hier en daar gratis parkeren, omdat ik tussen de paaltjes van een parkeerplaats door kan.
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » vr 15 apr, 2005 10:38

Ik heb zelf 155 achter. Dat past allemaal net! Je zou eventueel je velgen naar binnen kunnen verbreden. Helaas zit je dan wel weer met je spoorbreedte :(

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 15 apr, 2005 10:45

Jacobus_XIII schreef:Ik heb zelf 155 achter. Dat past allemaal net! Je zou eventueel je velgen naar binnen kunnen verbreden. Helaas zit je dan wel weer met je spoorbreedte :(
en met de uitslag begrenzers op je binnenspatborden.
Ik had 145ers achter op de 4 cylinder liggen met gsa velgen (staan 10mm verder naar binnen) en dat paste dus net niet.
Nu liggen er 175/65-15 rondom op. Past achter ook mer net (zonder uitslagbegrenzers want die heb ik weggezaagd..)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » vr 15 apr, 2005 11:01

catscit schreef:
Jacobus_XIII schreef:Ik heb zelf 155 achter. Dat past allemaal net! Je zou eventueel je velgen naar binnen kunnen verbreden. Helaas zit je dan wel weer met je spoorbreedte :(
en met de uitslag begrenzers op je binnenspatborden.
Ik had 145ers achter op de 4 cylinder liggen met gsa velgen (staan 10mm verder naar binnen) en dat paste dus net niet.
Nu liggen er 175/65-15 rondom op. Past achter ook mer net (zonder uitslagbegrenzers want die heb ik weggezaagd..)
Ik heb idd geen uitslag begrenzers meer. Even voor de duidelijkheid: ik heb originele 2cv velgen met 155ers er op. Het probleem is dat ik nu bijna met mijn banden tegen m’n spatbord aan zit. Doordat ik m’n uitslag begrenzers niet meer heb, zou ik eventueel mijn banden nog naar binnen verbreden. Maar wil ik dit doen, dan moet ik ook mijn velgen gaan verbreden.

Cats jij hebt waarschijnlijk je velg 1 cm naar buiten verbreed (ivm ami-super achteras) en de rest naar binnen. Zou ik misschien een foto kunnen krijgen van dit geheel? Ik had die 155ers voor mijn ami-super-eend-subaru project gekocht. Maar eigenlijk wil ik wat breder. Ik wil echter niet dat je aan de buitenkant kan zien dat het geen originele eend is.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 15 apr, 2005 11:20

Jacobus_XIII schreef: Cats jij hebt waarschijnlijk je velg 1 cm naar buiten verbreed (ivm ami-super achteras) en de rest naar binnen. Zou ik misschien een foto kunnen krijgen van dit geheel? Ik had die 155ers voor mijn ami-super-eend-subaru project gekocht. Maar eigenlijk wil ik wat breder. Ik wil echter niet dat je aan de buitenkant kan zien dat het geen originele eend is.
Ik heb een eende achteras met gsa velgen, dan kom je ongeveer daar uit waar je met een super achteras en super/eendevelgen uit zou komen.

De pirelli 175/65-15 passen gewoon op een gsa velg, staan ze wel wat bol maar rijdt prima. Eendevelg is te smal. Omtrek is bijna gelijk aan een 145er.
Voordat de mijne weer rijdt moet ik eerst remtechnisch nog wat doen. daar ben ik niet tevreden over. Oh ja, en ik moet een motor in elkaar schroeven met injectie en wat luchtdruk enzo.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten