big bore of niet??

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 17 jun, 2008 12:32

10 W 60? Jonge dat gaat in die BMW van me pa als ze circuit gaan rijden!! :? :?

Kies dan eerder gewoon ff een ander merk, wat maakt dat dan toch uit? Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40 ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » di 17 jun, 2008 19:04

op kroon krijg ik korting. das het verschil haal namelijk al mijn spul bij de brezan maar kan daar anders wel catrol of hun eigen merk halen kijk wel even of het egt aan de olie licht dat die warm word.

greets dukw

Flip
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 14 jun, 2004 17:49
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door Flip » do 6 nov, 2008 13:16

Heb net deze 13 volle pagina's geleze :shock: .

Ik benz elf op zoek naar zuigers om een big bore voor een visa... Ik dacht aan een 680-710 cc .

iemand enig idee waar ik die kan vinden?

http://www.citroentuning.de/he_visa.htm staan er, maar das is een volledige kit... Dus kost wel een centje...

Ik ben op zoek naar alleen de zuigers... Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?

Thx

Flup

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 6 nov, 2008 13:31

thomaaas schreef:Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40 ;)
he? huh? het eerste getal is toch de begin viscositeit? (waarbij hoe hoger het getal des te dikker de olie?) dan wil je toch juist de 10w40 in de winter en 15w50 in de zomer? of heb ik het nu mis?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » do 6 nov, 2008 13:49

Flip schreef:Ik benz elf op zoek naar zuigers om een big bore voor een visa... Ik dacht aan een 680-710 cc .

iemand enig idee waar ik die kan vinden?

http://www.citroentuning.de/he_visa.htm staan er, maar das is een volledige kit... Dus kost wel een centje...

Ik ben op zoek naar alleen de zuigers... Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Ik heb ooit eens wat horen mompelen over porsche zuigers en cilinder bussen... Meer weet ik helaas niet en ik vrees dat je het zelf uit moet zoeken. Zou eens kijken naar andere/universele zuigers met een grotere diameter als origineel.

Gefeliciteerd met de 1ste plaats op Spa!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 6 nov, 2008 21:01

ik had even geen zin alle 13 pagina's te lezen dus bij deze ervaring met de big bore set.

kenissen van mij hebben hun 2cv motortje opgekieteld met een grote zet zuigers en cilinders. Helaas was dit voor korte duur. motor totaal aan gort en krukas zit nu groffe tik in. Inmiddels zit er weer origineel ruilmotortje in. Rijdt weer goed en heerlijk ook zonder de big bore kit.
Citroén rolls better than a Rolls!

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » do 6 nov, 2008 21:06

dyane_maniac schreef:
thomaaas schreef:Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40 ;)
he? huh? het eerste getal is toch de begin viscositeit? (waarbij hoe hoger het getal des te dikker de olie?) dan wil je toch juist de 10w40 in de winter en 15w50 in de zomer? of heb ik het nu mis?
Lol vond het ook al erg vreemd.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 6 nov, 2008 22:02

dyane_maniac schreef:
thomaaas schreef:Ik gebruik valvoline, in de winter 15W50 en in de zomer 10W40 ;)
he? huh? het eerste getal is toch de begin viscositeit? (waarbij hoe hoger het getal des te dikker de olie?) dan wil je toch juist de 10w40 in de winter en 15w50 in de zomer? of heb ik het nu mis?
Moet je maar es ff in je onderhoudsboekje kijken, in koudere gebieden moet je 15w50 gebruiken, waarom weet k nie maar staat er wel in

späterr
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 6 nov, 2008 22:18

thomaaas schreef:Moet je maar es ff in je onderhoudsboekje kijken, in koudere gebieden moet je 15w50 gebruiken, waarom weet k nie maar staat er wel in

späterr
in mijn boekje (van dyane, maar lijkt me hetzelfde) staat:

"Gebruik zowel 's zomers als 's winters TOTAL GTS SAE 15W50 of 20W50 of, in zeer koude landen (temperatuur dikwijls benden -10C), TOTAL GTS SAE 10W30. Voeg nimmer een ander produkt aan de motorolie toe."

en nu komtie :D :

"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."

Mijn opa heeft in dat boekje nog bijgekrabbeld:

15W40 mag ook volgens garage
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » do 6 nov, 2008 22:23

dyane_maniac schreef:"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."
Oh, hoort die klep dicht dan? :shock:
ik dacht dat het een soort extra carterontluchting was... :wink:
1977 Mehari

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 6 nov, 2008 23:12

Flip schreef:Heb net deze 13 volle pagina's geleze :shock: .

Ik benz elf op zoek naar zuigers om een big bore voor een visa... Ik dacht aan een 680-710 cc .

iemand enig idee waar ik die kan vinden?

http://www.citroentuning.de/he_visa.htm staan er, maar das is een volledige kit... Dus kost wel een centje...

Ik ben op zoek naar alleen de zuigers... Iemand enig idee waar ik deze kan vinden?

Thx

Flup
Ja ho ff, die versie zijn gewoon visa cilinders met een stalen bus, je kunt een visa cilinder niet groter boren. Dus ik weet niet hoe je dat in gedachten had. Als je Visa cilinder groter maakt moet je namelijk een nieuwe laag nikasil op laten sputien en slijpen. Ik heb daar al eens naar geinformeerd en dat kost je 450 euro per cilinder.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » vr 7 nov, 2008 11:54

joos schreef:
dyane_maniac schreef:"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."
Oh, hoort die klep dicht dan? :shock:
ik dacht dat het een soort extra carterontluchting was... :wink:
werkt prima als extra ontluchting, ook 2x gedaan, alleen de wagens achter je zijn na een minuut of 3 niet meer zo blij, komt een soort van James Bond achtig rookgordijn te hangen....

Ook na 2x merk je toch dat je krukas ervan lijdt doordat deze het begeeft en de stoterstang er door het carter uitvliegt....... (nog groter rookgordijn en een gare koppelingsplaat.... om maar niks te zeggen over de motor) :roll: :wink:
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 9 nov, 2008 16:46

dyane_maniac schreef:
thomaaas schreef:Moet je maar es ff in je onderhoudsboekje kijken, in koudere gebieden moet je 15w50 gebruiken, waarom weet k nie maar staat er wel in

späterr
in mijn boekje (van dyane, maar lijkt me hetzelfde) staat:

"Gebruik zowel 's zomers als 's winters TOTAL GTS SAE 15W50 of 20W50 of, in zeer koude landen (temperatuur dikwijls benden -10C), TOTAL GTS SAE 10W30. Voeg nimmer een ander produkt aan de motorolie toe."

en nu komtie :D :

"Niet vergeten de klep van de olievulpijp te sluiten."

Mijn opa heeft in dat boekje nog bijgekrabbeld:

15W40 mag ook volgens garage
huh staat r 15w30? dan sta k nu voor l*l en heb ik niets gezegd, haha :lol: Maar ik meende echt ooit w50 te hebben gelezen, nuja, ik heb zelf ook geen boekjes meer. Klep dichtdoen vergeet je idd wel eens :roll: :roll: :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » zo 9 nov, 2008 17:00

thomaaas schreef: "of, in zeer koude landen (temperatuur dikwijls benden -10C), TOTAL GTS SAE 10W30. Voeg nimmer een ander produkt aan de motorolie toe."


huh staat r 15w30? dan sta k nu voor l*l en heb ik niets gezegd, haha :lol: Maar ik meende echt ooit w50 te hebben gelezen, nuja, ik heb zelf ook geen boekjes meer. Klep dichtdoen vergeet je idd wel eens :roll: :roll: :roll:
Zelfs als je voor l*l staat blijft lezen nog een vak? :D :D

LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
Locatie: Schiedam

Bericht door LosPoppelos » wo 19 nov, 2008 15:35

Moet je als je een big bore inbouwt ook weer langs het RDW om het gewonnen vermogen te laten vastleggen? Dit ook in verband met verzekeringspapieren?

Plaats reactie