Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 25 mei, 2007 12:54
door catscit
Niet domme pech, prutswerk.

Als je de zaak behoorlijk in elkaar zet vallen er niet zomaar remblokken uit. Ze hebben de veren die de blokken op z'n plaats houden te ver verbogen of de blokken er niet goed ingezet. Of iemand heeft vroeger de veren ingekort, dat heb ik ook al vaker gezien maar dan krijg je problemen met dunne remblokken en niet met nieuwe. Aangezien dit redelijk levensgevaarlijk is hoop ik dat een garage dit soort dingen wel dubbecheckt.

Verder, als je iets onder je auto hoort uitvallen, misschien even stoppen en de motorkap opentrekken? ideetje?

Geplaatst: zo 3 jun, 2007 14:36
door thomaaas
trek je dan trouwens niet gewoon verschrikkelijk scheef? Of vielen ze er aan beide kanten tegelijkertijd uit?

Geplaatst: zo 3 jun, 2007 14:56
door Ramon
ik wist niet dat er veren in zaten!!
alleen bij de handremblokjes toch?

Geplaatst: zo 3 jun, 2007 16:53
door catscit
Ramon2cv schreef:ik wist niet dat er veren in zaten!!
alleen bij de handremblokjes toch?
eerst kijken, dan typen...

Geplaatst: zo 10 jun, 2007 21:15
door revi
Een geluk bij een ongeluk ... ben blij dat er niks ernstigs is gebeurt!

Geplaatst: zo 10 jun, 2007 21:29
door the Nosepicker
thomaaas schreef:trek je dan trouwens niet gewoon verschrikkelijk scheef? Of vielen ze er aan beide kanten tegelijkertijd uit?
Aan een kant heb je dan remvoering op remschijf, aan de andere kant even niets en na 2 x pompen ijzer op remschijf. Die kant piept hard, maar remt niet hard.
Ik heb dit in januari ook gehad, (remblokje niet recent gecheckt), met als resultaat gelukkig slechts een gebroken remschijf. Later het blokje teruggevonden op de carterbeschermplaat, er zat zo goed als geen remvoering meer op. Even gekeken hoe de veren zaten: het ijzeren plaatje waar de remvoering op zat kon net niet tussen de veer en de remschijf door. Toch maar meteen een nieuwe veer erop gezet.
Les: voortaan iets vaker de staat van de remmen + blokjes checken!!

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 10:40
door Ramon
catscit schreef:
Ramon2cv schreef:ik wist niet dat er veren in zaten!!
alleen bij de handremblokjes toch?
eerst kijken, dan typen...
wat bedoel je??

waar zitten die veren

ben eens duidelijk jeroen, kom hier om wat te leren en andere mensen wat bij te brengen!!

Geplaatst: wo 13 jun, 2007 21:58
door the Nosepicker
Als je even naar je eend loopt en bij je remblokjes kijkt zie je ze zitten..
Ik vind geen foto van de veer, vandaar wat uitleg. Ze klemmen de blokjes op hun plek doordat ze in het halve rondje bovenin de foto (in je eend voorin) de remblok drukken en zo je blokje naar achteren vastdrukken/klemmen. Zijn de veren verbogen dan tieft het blokje langs de veer af en ben je je remkracht kwijt. Is nie fijn..
Afbeelding

Geplaatst: wo 13 jun, 2007 22:12
door Ramon
ooh die ijzer pinnen, ja als je dat als veren ziet! maargoed ik heb al 10 keer een klauw in mijn handen gehad maar zo zag ik het niet.

Geplaatst: wo 20 aug, 2008 18:15
door Rens
Ik heb net een safaribumper voorop mijn eend gezet en vroeg me af of er nog extra verstevigingsbeugels op horen te zitten? Bij zit de bumper alleen aan de bumpersteunen van de originele bumpers, en niet echt héél stevig ... :?
Afbeelding
En op onderstaande foto lijkt of er een extra beugel op zit...? Kan iemand uitsluitsel hierover geven?

Groet,

Rens

Geplaatst: wo 20 aug, 2008 22:18
door joe_catchou
deze is home made.

en goed ook

als je wat voor heb diemand die nogal stevig achteruit rijd bv.
die knalt op jou bumper en heel dezaak plooit naar binnen wat heb je dan met dit soort bumpers.

ben je niet alleen je gril ,schroef, motorkap? kwijt maar ook nog eens -->> 2 spatborden armer .

wand die beugels plooien zo in je schermen .

van daar de steunen en houd mischien ook het trillen wat tegen

dus als er iemand op een parking achteruit komt met een bestelwagen bv. die voelt dan wat meer weerstand dan dat het zaakje gewoon dicht buigt .