Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo 2 mei, 2018 20:15
door RodeEend
Uitlaat/inlaatspruitstuk lek?

Geplaatst: wo 2 mei, 2018 20:53
door André Post
Die stationair sproeier heeft me wel eens meerdere pogingen gekost om die goed te krijgen.

Geplaatst: wo 2 mei, 2018 21:32
door Thijs
Mij ook. Totdat ik er een nieuwe indraaide... Toen werkte alles weer goed.

Geplaatst: vr 4 mei, 2018 15:24
door Nirvana01
Raar maar waar, het probleem heeft zichzelf opgelost, ik heb vandaag en rit gemaakt en aan de kruispunten en verkeerslichten heb ik de choke gebruikt. na een tijdje moest ik de choke niet meer gebruiken. de oorzaak ken ik dus niet maar ik ben tevreden dat het probleem opgelost is en dan nog van zichzelf.

Geplaatst: vr 4 mei, 2018 16:59
door AZL57
Hoger toerental heeft mogelijk een vuiltje uit je stationare spoeier gezogen.

Geplaatst: vr 4 mei, 2018 22:11
door David
Heb je toevallig een brandstoffiltertje geplaatst tussen de pomp en je carburateur?

Geplaatst: zo 6 mei, 2018 16:07
door Nirvana01
er zit al altijd een filtertje tussen de benzinepomp en de carburator. tot op heden nog geen moeilijkhedengehad met deze filter. deze wordt wel elk jaar vervangen.

Geplaatst: zo 6 mei, 2018 20:21
door David
Nirvana01 schreef:er zit al altijd een filtertje tussen de benzinepomp en de carburator. tot op heden nog geen moeilijkhedengehad met deze filter. deze wordt wel elk jaar vervangen.
Er zit een filter op je carburateur, maar er hoort absoluut geen filter tussen pomp en carb.

Levensgevaarlijk. Heeft er origineel nooit gezeten.

Geplaatst: ma 9 jul, 2018 13:42
door engelage
Hotspot lek ???

Geplaatst: ma 9 jul, 2018 14:12
door dyane_maniac
AZL57 schreef:Hoger toerental heeft mogelijk een vuiltje uit je stationare spoeier gezogen.
wat azl57 zegt..

vooral als het probleem ineens over is dan kan het bijna niets anders zijn. en wat eerder ook is gezegd, het kan echt heel lastig zijn die stationair sproeier goed schoon te krijgen.

Geplaatst: ma 9 jul, 2018 15:32
door engelage
Ik lees ff mee , ik heb vergelijkbaar probleem , Ik heb de stationaire sproeier verwijderd , schoon geblazen ( je kunt door het gaatje kijken als je'm tegen het licht houd ) maar het heeft niets geholpen .

Geplaatst: ma 9 jul, 2018 16:13
door dyane_maniac
Huh? Het is een tijdje terug dat ik een stationair sproeier in m’n handen heb gehad, maar daar kun je toch niet doorheen kijken?

Geplaatst: ma 9 jul, 2018 18:19
door engelage
CO / lucht schroef kun je inderdaad niet doorheen kijken , maar de Primaire sproeier ( rechter kamer ) en Secundaire ( linker kamer) wel . deze zijn resp.120 en 120 .

Geplaatst: ma 9 jul, 2018 18:24
door dyane_maniac
Stationair sproeier is wat anders dan de co schroef (met die asymmetrische gleuf) zitten wel ongeveer op dezelfde plek. Sproeiermaten kun je niet zomaar geven aangezien die heel verschillend kunnen zijn en 120 me voor de primaire sproeier erg groot lijkt

Geplaatst: ma 9 jul, 2018 18:54
door engelage
Ik rij al 35.000 Km met 120/120 bezetting gaat prima .
Power tube voor meer zuurstof , geen dwars demper en een pijp en achterdemper met grotere diameter voor minder tegendruk .
602 CC tje heeft 28.85 Pk / 5500 Rpm en 46 Nm / 3450 Rpm
Alles gemeten aan de wielen , dus lang niet slecht voor een 602
Ps . probleemje opgelost ! Klep 2e tram sloot wel , maar soms net niet helemaal .
Dus heveltje aan 2e trap ( die bedient word door palletje op 1e trap ) gesmeerd .
De veertjes op de as waren nog prima .
Loopt nu weer mooi Stationair .