LPG in een 2cv

pieter franck
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: do 31 jan, 2008 21:51
Locatie: Antwerpen, België
Contacteer:

Bericht door pieter franck » za 29 mar, 2008 10:24

thomaaas schreef:
backfire schreef:mmmh optie bioethanol met turbo is dan ook erg aantrekkelijk ;)
van bioethanol krijg je ook meer Oemph toch? :lol: Dan moet je wel n ziekelijk sterke krukas hebben lijkt me :twisted:
dat valt wel mee, wij racen in de prototype klasse van 2cvrt kampioenschap.
Dat betekend 2cv blok, 2cv geslepen nokkenas, visa krukas (met geslepen wangen) visa zuiger en cilinders en cilinderkoppen, 2 dubbele webers.
We hebben op de testbank ongeveer 85 pk, en die krukas vind het allemaal wel goed hoor (toch 24h minstens ;) )
We rijden uiteraard op bioethanol, we zijn dan ook het enige team die dat doet.
En de resultaten zijn ernaar, 3e algemeen klassement, en 1e prototype vorige zondag gereden in Croix-en-Ternois.
Binnenkort gaan we daarop multipoint steken, kwestie van eens goed te testen

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5831
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 29 mar, 2008 11:03

Vergeet niet dat ik het niet doe om 85 pk er uit te krijgen maar ik ben met 50 ook al erg content. Daarbij vond ik de turbo een mooie oplossing, lage turbodruk, bioethanol voor de klopvastheid en lekker toeren met mijn 108% bakje.

pieter franck
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: do 31 jan, 2008 21:51
Locatie: Antwerpen, België
Contacteer:

Bericht door pieter franck » za 29 mar, 2008 14:32

backfire schreef:Vergeet niet dat ik het niet doe om 85 pk er uit te krijgen maar ik ben met 50 ook al erg content. Daarbij vond ik de turbo een mooie oplossing, lage turbodruk, bioethanol voor de klopvastheid en lekker toeren met mijn 108% bakje.
Was maar om te zeggen dat een visakrukas best wel veel kan hebben.
en idd, bioethanol is de ideale brandstof, met zijn hoge octaangetal, LPG heeft dat trouwens ook ;) (kwestie van on topic te blijven)
Ik denk dat je bak eerder zal afzien dan de krukas.

Als je mee multipoint wil gaan, dan zou ik de carb eraf smijten, zorgen dat je een gasklep maakt(of van de sloop haalt), met ineens een tps (throttle position sensor) eraan en liefst nog een luchtmassameter, map (manifold air pressure of vacuumsensor) pak je in je inlaatcollector, en hop, je hebt alle info die de computer nodig heeft om mooi te injecteren.

Kan je ineens veel betere inlaatkanalen maken dan de standaard geknepen dingen die erop zitten
(tijd voor een nieuwe topic? maar hoe doe je dat?)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5831
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 29 mar, 2008 18:43

@pieter, je mag mijn topic wel vervuilen want dat gaat over mijn restauratie en straks de conversie naar turbo. Als rechtgeaarde hobbyist ga ik natuurlijk eerst zelf aan de slag met mijn su carb op een mooie suck through en maar hopen dat ik mijn nickname en avatar niet te veel eer aan doe :mrgree:

pieter franck
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: do 31 jan, 2008 21:51
Locatie: Antwerpen, België
Contacteer:

Bericht door pieter franck » ma 31 mar, 2008 12:05

backfire schreef:@pieter, je mag mijn topic wel vervuilen
en welk topic bedoel je dan? (link?)

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 31 mar, 2008 12:08

pieter franck schreef:
backfire schreef:@pieter, je mag mijn topic wel vervuilen
en welk topic bedoel je dan? (link?)
deze:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4436
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Bachusrooy
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 4 mar, 2019 09:25

Re: LPG in een 2cv

Bericht door Bachusrooy » ma 11 nov, 2019 10:29

Beste medemensen, graag wil ik dit oude topic nieuw leven inblazen. Ik ben bezig met een restauratie van een blauwe 2cv6 special bwjr80. En wil deze voorzien van een lpi systeem. Het lijkt dat Pieter veel weet van lpg, maar als ik op links klik kom ik nergens. Lijkt ook alsof het onderwerp lpg in combinatie met 2cv dood is. Toch lijkt het een goed streven om met 2 kleine katalysators, lambdasonde en lpg een bijzonder schone eend te bouwen. De conversie naar electrisch rijden vind ik nog te duur en ik vind de 602cc motor zo leuk. Wie kan me zinvolle recente info verstrekken over lpg en lpi in 2cv? Alvast bedankt!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Re: LPG in een 2cv

Bericht door Geert » ma 11 nov, 2019 18:07

LPGO, is niet meer aktief op dit forum, maar kan jou alles over dit onderwerp vertellen.
Hij heeft LPG in zijn eend toegepast, elektronische ontsteking ingebouwd en ontwikkeld En hij heeft een BMW motorfiets motor in een eend gezet .
Misschien kun je hem bereiken via onderstaande link van zijn advertentie op MP.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ios_tablet

Succes .
Laatst gewijzigd door Geert op di 12 nov, 2019 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: LPG in een 2cv

Bericht door Thijs » ma 11 nov, 2019 21:31

Of via z'n eigen site 1-2 spark.

Ik heb overigens ook LPG in mijn Dyane ingebouwd.
Helaas geen inspuiting maar een ouderwets systeem.
Er moet hier ergens een verslag staan op deze site.

VincentK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 20 jul, 2018 12:21
Locatie: Enschede

Re: LPG in een 2cv

Bericht door VincentK » ma 11 nov, 2019 22:37

Geert schreef: ma 11 nov, 2019 18:07 LPGO, is geblokkeerd op dit forum, maar kan jou alles over dit onderwerp vertellen.
Hij heeft LPG in zijn eend toegepast, elektronische ontsteking ingebouwd en ontwikkeld En hij heeft een BMW motorfiets motor in een eend gezet .
Misschien kun je hem bereiken via onderstaande link van zijn advertentie op MP.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ios_tablet

Succes .
Ik ben jong en onwetend. Waarom is hij geblokkeerd?
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Re: LPG in een 2cv

Bericht door Geert » di 12 nov, 2019 08:04

Ik heb mijn post enigszins aangepast.

VincentK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 20 jul, 2018 12:21
Locatie: Enschede

Re: LPG in een 2cv

Bericht door VincentK » di 12 nov, 2019 22:37

ik zie het, het was de tweede keer in korte tijd, dus mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld.

Voor de topic starter, succes met de omzetting. Ben benieuwd naar het resultaat.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: LPG in een 2cv

Bericht door Erikjan » di 14 jan, 2020 17:47

ik ben ook vanplan op lpg te gaan rijden. Nu zit ik alleen met de verwarming van de verdamper. Ik lees vaak over een buis rond de uit en een waterpomp. Gaat dit niet koken als je in de zomer een keer op benzine moet rijnden? Ik kan ook niet vinden hoeveel wikkelingen je moet toe passen.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: LPG in een 2cv

Bericht door Thijs » di 14 jan, 2020 18:03

Daarom heb ik de pomp over het contact lopen. Contact aan is meteen pomp aan.
Op die manier kookt het eigenlijk nooit.

Het aantal wikkelingen moet je zelf uitproberen.
Ik heb geen wikkelingen maar buizen parallel aan de uitlaat.
Deze lopen zelfs door de kachelpot.

Waarom zou je trouwens in de zomer op benzine willen rijden?
Als je eenmaal lpg hebt ingebouwd dan ga je echt niet meer op benzine rijden...
Starten doe ik ook gewoon op lpg, zelfs in de winter.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: LPG in een 2cv

Bericht door Erikjan » di 14 jan, 2020 21:42

ik kan me voorstellen dat het kan gebeuren dat er geen lpg beschikbaar is in sommige landen. vandaar. zou je wat fotos willen maken?

Plaats reactie