Deuren AK400 '71

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snippie
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 18 sep, 2016 21:06
Locatie: Oosterbeek
Contacteer:

Deuren AK400 '71

Bericht door Snippie » ma 14 aug, 2017 20:06

Hallo,

Mijn AK400 is van 71 en heeft dus deuren zonder chrome randje en met de 'oude' sloten (dus zonder kunststof afdekkingen en zonder dikke slotvangers). Maar misschien is dat wel heel gewoon voor een AK. Ik ben ook maar een beginner.
Helaas zijn mijn deuren beyond repair (althans ik begin er niet aan ook al heb ik ervaring met lassen). Het liefste zou ik voor de nieuwe deuren gaan zoals Burton die aanbiedt (https://www.burton2cvparts.com/deur-2cv ... -5914.html) of De Graaf (http://www.dgautomaterialen.com/product ... ks-voor-nt). Maar weet iemand misschien of dat slot-technisch gaat werken?

Alvast bedankt,

Groeten,
Leo
“Hofstadter’s Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter’s Law.”

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 14 aug, 2017 21:46

"Oude "deuren zijn toch nog wel te krijgen ?
Even verder zoeken dan jouw neus lang is !
Ik heb een AZU van 1974 , met oude deuren, een ervan was erg slecht. Uiteindelijk "nieuw "gevonden !
Daarbij, wat is "beyond repair "?
Ik zal je per PM een adres sturen voor deze deuren !

Gebruikersavatar
Snippie
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 18 sep, 2016 21:06
Locatie: Oosterbeek
Contacteer:

Bericht door Snippie » ma 14 aug, 2017 22:21

Hallo Geert,

Dank voor je input. De leverancier die je noemt in PB is mij bekend, is zelfs de leverancier van mijn voiture ...

De "oude" deuren die ik tot nu toe gezien heb zijn beter dan wat ik nu heb maar daar is 't dan wel mee gezegd. Zij vragen extra werk om er weer wat van te maken en dan vervolgens is 't een beetje afwachten of je over 2 jaar geen blaasjes gaat zien... Vandaar dat ik serieus de optie an zo'n nagelnieuw deurtje wil overwegen. Een "oud" deurtje kan ook.

Beyond repair is als er gaten in de boven en onderzijde zitten en de deur bovendien dusdanig verbogen is dat je m nooit echt dicht kunt doen. Tuurlijk is alles te herstellen maar dit vraagt iets teveel geduld...

Leo
“Hofstadter’s Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter’s Law.”

Plaats reactie