Welk dakje is van beste kwaliteit?

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Duckie'82
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 6 aug, 2017 12:25

Welk dakje is van beste kwaliteit?

Bericht door Duckie'82 » za 9 sep, 2017 18:13

Wil binnenkort het dakje van m'n eend vervangen het zit er nu 20 jaar op en is geheel verkleurd.

Nu zijn er dakjes van verschillend fabrikaat en materiaal te koop,
Welk is van de beste kwaliteit, kortom gaat het langst mee?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de dakjes die er aangeboden worden.

Mijn eend is rood (Rouge Vallelunga) en ik zou het liefste weer een rood dakje terug monteren.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 9 sep, 2017 19:35

Rood is dan mooi maar ik heb als ervaring dat zwarte dakjes beter bestand zijn tegen UV. Verder opletten dat je een dak koopt dat aan de binnenkant een vast geweven stof heeft (als een regenjas), er zijn ook exemplaren in omloop met een heel los geweven stof van binnen. Die zijn niet stevig.
diverse Citroens, wat anders.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 10 sep, 2017 09:01

Je vraagt welk dak het beste is, dit is zonder twijfel het dak van entendach (ook in rood). Ik heb al jaren een zwart entendach dak er op zitten nadat mijn voorgaande "normale" na een paar jaar al minder werd. Het huidige entendach dakje heb ik nu 5 jaar denk ik en is nog als nieuw! Het is wel een andere stof en een andere prijsklasse, maar aangezien hij altijd buiten staat en het mijn dagelijkse auto is is het het waard voor mij

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 10 sep, 2017 11:30

Oh wacht, ik zie net in mijn oude foto's dat ik het dak pas 3 jaar heb en het vorige dak ook 3 jaar heb gehad, maar die was toen afgeschreven en de huidige dus nog als nieuw.

Duckie'82
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 6 aug, 2017 12:25

Bericht door Duckie'82 » zo 10 sep, 2017 19:07

Bedankt voor jullie input. @ Rossero van dat Entendach had ik inderdaad al eens de site gezien, van welj er stof is jouw dakje? Sonnenland of van het Amerikaanse stof. Ze bieden namelijk twee stof soorten aan.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 10 sep, 2017 20:20

De mijne is zwart sonneland, die amerikaanse is volgens mij alleen het felrode. Rood is overigens een kleur die vaak last heeft van UV, dit geld sowieso voor rode eenden en originele rode daken maar misschien ook wel voor de stoffen variant

zwarte-special
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 dec, 2018 14:21

Re: Welk dakje is van beste kwaliteit?

Bericht door zwarte-special » do 27 dec, 2018 14:36

na mijn derde dak na twee jaar weer versleten te zien, wilde ik eigenlijk ook een "entendach" echter vind ik ze nergens.
Wat is jullie mening waar ik momenteel het beste dak kan uithalen? Mijn voorkeur gaat naar een donker rood sonnenland dak.... echter waar te verkrijgen? Wat zijn jullie ervaringen?

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 409
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Re: Welk dakje is van beste kwaliteit?

Bericht door Peter v G » do 27 dec, 2018 15:24

Geen ervaring of aandelen, maar ik kwam deze linkhttps://www.matts-soft-tops.co.uk/produ ... uxe-hoods/ tegen op een Duits forum waar dezelfde vraag werd gesteld.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Welk dakje is van beste kwaliteit?

Bericht door Thijs » do 27 dec, 2018 16:13

Deze man verkoopt ook de bekleding van de hoedenplank van de Dyane. Deze heb ik besteld, bezorgkosten vielen mee en de service was vlot.
Per mail heb je binnen een dag antwoord.

Plaats reactie