gordels achterin 2cv

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 2 sep, 2015 08:00

RobM schreef:Ik heb ook wel eens gordelhoekjes geplaatst, maar die waren al dubbel uitgevoerd. Wat je op het plaatje ziet zou best al dubbel kunnen zijn.

Ik vraag me af of je met boutjes of popnagels wel aan de constructie-eisen voldoet. Een koets moet je immers ook in elkaar lassen.

Die bouten zijn M11 met een hele bijzondere draad. Op de sloop kan je ze uit elke auto draaien; veeal dezelfde draad. Bij de gordelset die ik kocht voor de eend zaten de bouten bij. De moeren zitten al vastgelast aan het gordelhoekje.

Gr Rob
Je hebt twee soorten:
1. enkel uitgevoerd, die is puur om de moer te bevestigen aan het bestaande binnenscherm
2. dubbel uitgevoerd, deze dient om ook het doorgerotte binnenscherm te vervangen.

Het is dus niet de bedoeling dat je de enkel uitgevoerde gebruikt om ook in 1 keer je doorgerotte binnenscherm mee te restaureren.
Als je binnenscherm is doorgerot moet je de dubbele gebruiken, anders volgt officieel afkeur. (als dit overigens opgemerkt wordt door een keurmeester....)

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 965
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 6 sep, 2015 14:26

Ik heb al een paar jaar gewoon 3 puntgordels achterin de dyane, geen groot probleem hoor!
Aan de stijl van de achterdeur en het derde ruitje een beugeltje gelast met een moer waar het derde ophangpunt aan is gemonteerd, vervolgens op de sloop uit een peugeot 205 de achterbank gordels gehaald ( kostte 10 euries) en die gemonteerd.
meteen aan beide kanten gedaan. en ja ook voor onze 2 kinderen.

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu met de koets van de mint groene eend bezig en daar komt hetzelfde in. Dan kunnen de kinderen ook met de eend mee

Afbeelding
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 6 sep, 2015 18:26

Alleen al die foto al van die kids achterin, geweldig plaatje :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 6 sep, 2015 20:37

Ik heb ook 3 punts gordels in de eend gemaakt. Voor de veiligheid en zodat er gemakkelijker een kinderstoel kan worden vastgemaakt. Ik heb een beugelgemaakt die achterin de eend past en vastgebout zit op het chassis. Is toch iets steviger dan op het dunne eendenblik een bevestiging maken. En het geeft iets meer bescherming bij een aanrijding van de zijkant.

Afbeelding

Afbeelding

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 6 sep, 2015 21:20

ja, dat zag er in het echt ook zeer top uit!

misshien nog een balk onderin, is nog steviger bij side impact?
just thinking.... das al.

maar ziet er goed uit ook in het echt!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 7 sep, 2015 10:13

Balk onderin is nog wel over nagedacht, maar dan word het weer een stuk zwaarder. De onderkanten van de poten zitten vast op de balk boven de tank. Dat geeft al aardig wat extra stevigheid. Door het lage gewicht van de eend zal de hele auto eerder opzij worden geschoven, dan dat een andere auto echt naar binnen komt.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 965
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » ma 14 sep, 2015 20:43

Leuk zo'n balk / beugel maar dat werkt in een Dyane helaas niet...
1 van de andere redenen waarom ik in een Dyane rij is dat ene accessoire wat de eend niet heeft, die geweldige klapbank!. In combinatie met die enorme 5e deur vind ik dat 1 van de grootste pluspunten van de Dyane.
Ik heb hem regelmatig achterin ingeklapt en dan ligt er van allerlei ander spul in, van de oogst van de groetentuin tot balken die ik gebruik voor mijn nieuwe carport.
De oranje Dyane is van 72 dus vrijgesteld van allerlei belasting geneuzel. Ik rij er jaarrond mee.
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 21 sep, 2015 23:27

Mmmmm ik haal de bank er zo vaak uit in de eend.
10 seconden werk......

Zie dat voordeel niet zo.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 22 sep, 2015 10:25

klapbank in dyane zit aan de voorzijde geschroefd, dus die gaat er niet zo makkelijk uit, wel makkelijk op te klappen achter de originele voorstoelen.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 22 sep, 2015 15:26

Uhhhh dus wat is er nou handiger?????

Opklapbaar, of simpel uitneembaar en buiten de auto te gebruiken????

Lijkt mij helder :-)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 22 sep, 2015 15:45

mijn opklapbank (geloof origineel uit een ami) is opklapbaar EN verwijderbaar. en er uit is idd 10 seconden werk, maar als je onverwachts ruimte nodig hebt is opklappen handiger want waar laat je anders de bank en bovendien heb je bij het vervoeren van lompe dingen nog net even een extra bescherming voor je rug ;)

over de gordels, ik heb zo'n verstevigingsplaatje waar de gordel aan dorpel en bodemplaat vastzit, vastgelast aan de koets tpv het dwarsbalkje bij de achterruit voor 3puntsgordels achterin
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie