Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1629
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 00:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door geit » do 26 jul, 2018 20:37

Met dit hete weer............... Koud start klik en draaien.
123 onsteking , nieuw bougies , goei kabels , hars bobine Burton , sproeiers en carburator proper . Doch ga ik tanken met dit weer en nog effe koffietje halen niet in gang te krijgen ; Alleen tanken , gas plancher (plankgas) en draaien. Iemand een idee ?
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2264
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door Thijs » do 26 jul, 2018 22:02

Probeer eens een andere bobine als hij weer weigert.

Gebruikersavatar
André Post
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1964
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 19:27
Locatie: Haarlem

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door André Post » vr 27 jul, 2018 04:25

De bobine is hier de eerste verdachte maar controleer ook eens de vlotter hoogte.
Als deze wat hoog staat kan de motor verzuipen juist bij warme start.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.

Gebruikersavatar
geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1629
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 00:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door geit » vr 27 jul, 2018 07:54

Heb toen mijn reservebobine geprobeert maar startte nog steeds niet .
Vlotterhoogte kan ik eens laten checken .
Maar laatste keer heeft vriend bougies eruit gehaalt na ettelijke minuten starten en deze waren niet nat ?
Hierop heeft ie de carburator gereinigd en sproeiers doorgeblazen
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 11:24
Locatie: Sint Niklaas

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door shorttrack » vr 27 jul, 2018 09:47

Ik had enkele jaren terug ook veel dat probleem door de hitte. Inderdaad de bobine die aan het slijten is. niet perse kapot hoor. Een tip voor mij het starten: Gas volledig induwen (Niet pompen). Dat was de tip die ik kreeg van een 2cv specialist in frankrijk. Pompen kan slecht zijn zegt hij. De tip hielp bij mij super goed. Heb bij terugkomst een nieuwe bobine gestoken en het probleem was volledig weg. Echter was de nieuwe bobine van lage kwaliteit bleek achteraf. Die ging dus snel kapot. Dus weer de oude erop geplaatst. Die werkt 3 jaar later nog altijd.
2cv special 1986

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1332
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door deusjevo » vr 27 jul, 2018 10:05

Bij warme motor start ik altijd door gaspedaal volgas in te drukken.
Bij koude motor start ik zonder gaspedaal aan te raken, wel soms een beetje choke afhankelijk van de buitentemperatuur.
Echte mannen eten geen honing maar kauwen bijen....

Gebruikersavatar
geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1629
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 00:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door geit » vr 27 jul, 2018 17:05

Start met dit warme (hete) weer altijd volgas , maar helpt nu niet :( .
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën

Gebruikersavatar
geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1629
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 00:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door geit » vr 27 jul, 2018 20:53

@ André Post
De vlotterhoogte is het ook niet :(
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3957
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 21:08
Locatie: kerkrade

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door AZL57 » zo 29 jul, 2018 10:20

Vapour lock? Komt je benzineleiding ergens kort langs de uitlaat?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1629
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 00:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door geit » zo 29 jul, 2018 13:30

benzineleiding loopt recht omhoog op +/- 1,5 cm van het uitlaatspruitstuk, hier kan ik niks aan veranderen .
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën

verkuilm
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 338
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door verkuilm » zo 29 jul, 2018 14:38

Dat moet vlotter hoogte zijn wat heb je precies gecontroleerd en hoe?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1629
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 00:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door geit » zo 29 jul, 2018 18:24

Heb dit door een vriend die aan eenden werkt laten controleren , staat ergens in Citroen werkplaatsboek hoe .
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën

ehoitinga
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 aug, 2018 12:56

Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje

Bericht door ehoitinga » za 25 aug, 2018 13:14

Was bij mij een gecombineerd probleem van bobine, ontstekingstijdstip en vlotterhoogte (Solex 26/18 tweetraps).

Erik

Plaats reactie