Pagina 1 van 1

Goed starten maar slaat af bij gasgeven.

Geplaatst: di 28 nov, 2017 19:59
door Ruud Mensink
Na tien jaar mijn 2cv az van 1968 uit de mottenballen gehaald om eindelijk rijklaar te maken.
Wat is nagekeken en afgesteld of vernieuwd:
123 ignition was al geplaatst

Remmen geheel gereviseerd.
Benzinetank gespoeld.
Benzineleidingen vernieuwd.
Benzinefilter geplaatst
Nieuwe carburateur 28 IBC geplaatst en is schoon. Op oude zat veel speling op smoorklep as.

Benzinepomp gecontroleerd en geeft voldoende benzine tot aan carburateur.

Nu het probleem:

De motor start prima met de schoke volledig geopend. Na 1 minuut schoke op de helft en toerental loop iets terug.
Na ongeveer 10 minuten schoke helemaal uit en iets gas geven. Dan slaat de motor af.
Motor is dan al goed warm echter bij iets gas geven valt hij stil. En af en toe bij een beetje gasgeven ploft hij.
Dan alleen weer te starten met schoke half in. Bij gas geven weer uit. Dit gedurende een half uur.
Dit blijft zich zo herhalen.


Kleppen zijn 10 jaar geleden gesteld. Ontsteking staat op tijd.

Stationaire sproeier proberen af te stellen maar doet niet veel. Afstelschroef smoorklep verdraaien levert geen hoger toerental op maar dan stopt de motor,

Wie heeft de oplossing.

Geplaatst: wo 29 nov, 2017 07:20
door Kulio
Kan geen probleem van benzineaanvoer zijn, ook niet van ontsteking. Je zal het probleem in- of om de carburateur moeten zoeken. Misschien wel een lekke pakking.

Geplaatst: wo 29 nov, 2017 08:36
door AZL57
zitten de goede sproeiers in je carburateur? Is de nieuwe carburateur een argentijnse?

Geplaatst: wo 29 nov, 2017 16:17
door Ruud Mensink
Het is een origine solex 28 IBC in het originele doosje.
Zal het vlotterniveau gaan nakijken!

Geplaatst: wo 29 nov, 2017 17:01
door AZL57
Kunt ook het onstekings tijdstip nog eens checken.

Geplaatst: do 30 nov, 2017 18:06
door Boudewijn
Na 10 jaar stilstand zou ik de koppen er af halen en alles schoon maken. Daarna kleppen opnieuw stellen.

Geplaatst: do 30 nov, 2017 20:37
door engbokho
Zet eerst eens de oude carburateur terug.
Nieuwe namaak Solexen zijn een drama.

Geplaatst: za 2 dec, 2017 09:18
door verkuilm
Je hebt een old stock carbu gevonden? Zou goed moeten zijn.
Die imitatie is rommel.
Maar ik zou de oude terug zetten.

Je hebt wel alle oude benzine eruit gehaald en nieuwe erin?

Geplaatst: zo 3 dec, 2017 21:28
door Ruud Mensink
Ik ben eruit.
Het was de stationaire sproeier.
Origineel zit er een solex sproeier in met het merkteken 42.5.
Deze zat er ook in.
In de oude carburateur zat ook de solex sproeier met het merkteken 42.5.

Wat bleek dat het gaatje wat in de nieuwe sproeier zat veel kleiner was dat het gaatje in de oude solex sproeier.
Zaak omgewisseld en hij loopt als een zonnetje.
Gaatje in de nieuwe sproeier was ongeveer 0,15 mm en het gat in de oude sproeier was ongeveer 0,4 mm.
Terwijl de code op de sproeier het zelfde waren. Mogelijk een miskleun van solex!!