benzinemeter werkt maar half?!
Probleem opgelost: heb de tank er vanonder gehaald en de benzinemeter eruit gehaald. Bleek dat de vlotter niet volledig omhoog kon, halverwege bleef hij haperen. Het lag aan de benzinemeter zelf, een koperen lipje bleef halverwege hangen, ik heb het lipje wat verder gebogen en alles werkt zoals het moet!
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
Hallo, ik heb al vaker op het forum gekeken, maar ben nu lid geworden omdat ik een vergelijkbaar probleem heb, maar net even anders. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een eend uit 1984, rij hier dagelijks in, hele jaar door. Kleine reparaties doe ik meestal zelf, grote(re) laat ik graag aan een deskundige over.
Sinds eergisteren, na het tanken (van leeg naar vol), werkt mijn benzinemeter niet meer goed. Hij staat niet helemaal naar links, er staat wel spanning op. De meter staat op het eerste bolletje.
Uiteraard meteen stekkertje gecheckt bij de achterbank.
Ik heb dus niks veranderd, alleen getankt. Wat kan het zijn? Jip en Janneke uitleg zou fijn zijn.
Ik heb een eend uit 1984, rij hier dagelijks in, hele jaar door. Kleine reparaties doe ik meestal zelf, grote(re) laat ik graag aan een deskundige over.
Sinds eergisteren, na het tanken (van leeg naar vol), werkt mijn benzinemeter niet meer goed. Hij staat niet helemaal naar links, er staat wel spanning op. De meter staat op het eerste bolletje.
Uiteraard meteen stekkertje gecheckt bij de achterbank.
Ik heb dus niks veranderd, alleen getankt. Wat kan het zijn? Jip en Janneke uitleg zou fijn zijn.
Dus als je m vol gooit, beweegt je meter wel ietsje maar hij gaat niet naar vol?
Dan is 90% zeker dat je massa ofwel aarde aansluiting van je tank verroest is.
Op de benzinetank midden bovenop zit een stekkertje met een draad.
dat draadje loopt naar een van de ophangpunten van de tank. daar zit ie onder een bout.
Dus als je geluk hebt eenvoudig te maken. onder de auto liggen.
dan zie je waar de tank vastzit. Bij een van die bouten zie je een draad.
Bout eruit. De ring die aan de draad zit oppoetsen en alles weer terug.
je moet echt blank koper zien. Ook bout schoenmaken of nieuwe.
Dan is 90% zeker dat je massa ofwel aarde aansluiting van je tank verroest is.
Op de benzinetank midden bovenop zit een stekkertje met een draad.
dat draadje loopt naar een van de ophangpunten van de tank. daar zit ie onder een bout.
Dus als je geluk hebt eenvoudig te maken. onder de auto liggen.
dan zie je waar de tank vastzit. Bij een van die bouten zie je een draad.
Bout eruit. De ring die aan de draad zit oppoetsen en alles weer terug.
je moet echt blank koper zien. Ook bout schoenmaken of nieuwe.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ja, dat kan.Lica schreef:En de massa aansluiting kan zomaar van het een op het andere moment niet meer functioneren?
eerst doet ie het goed
dan een beetje
en op een dag geen kontakt meer.
massa zit ook vaak onder de bevestiging van het tankzadel. Daar kan je lastig bij om schoon te maken. het is een M9 bout; die kan je niet overal kopen.verkuilm schreef:Ook bout schoonmaken of nieuwe.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Vorig weekend eindelijk eraan toegekomen om onder de auto te kruipen. Ik had mazzel, want de massa zat inderdaad op een bout van de tank. Alles schoongemaakt, maar helaas geen verschil... Best wel een domper.
Toch maar iemand anders naar laten kijken.
Toch maar iemand anders naar laten kijken.
Laatst gewijzigd door Lica op vr 16 mar, 2018 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.