Het leuke dingen topic...

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Guro

Bericht door Guro » zo 8 sep, 2013 10:33

Iemand had tegen de geparkeerde eend gereden en een fikse kras op het rechter achterspatbord achtergelaten. Doorgereden en ik zat met de gebakken peren :(
Tot een paar dagen later ineens een briefje onder de ruitenwisser zat met het verzoek of ik wilde bellen, want hij was degene die tegen de eend had gereden maar hij kon niet slapen van de wroeging om het feit dat hij was doorgereden.
Nu is alles keurig netjes geregeld.
Erg blij mee :)

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » zo 8 sep, 2013 13:30

ze bestaan nog :D
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 8 sep, 2013 15:42

Hufterig dat hij eerst wel weg reed. Gelukkig wel iemand die later toch zijn verantwoording durft te nemen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » di 10 sep, 2013 12:10

Ter lering ende vermaak:
Als waarschuwing gegeven:

Ik had 25 € benzine getankt bij een onbemand tankstation van de supermarkt in noord frankrijk, en zag bij thuiskomst dat er 150 € afgeschreven was, inmiddels(meteen gebeld met de bank) , bleek dat het een normale procedure is een groot bedrag af te schrijven.
Ik heb de 125 € teveel afgeboekt inmiddels( keurig binnen 2 werkdagen ) terug,maar wilde hier toch wel even voor waarschuwen.
een gewaarschuwd mens telt voor 2
:wink:

Guro

Bericht door Guro » di 10 sep, 2013 13:16

TB schreef:Hufterig dat hij eerst wel weg reed. Gelukkig wel iemand die later toch zijn verantwoording durft te nemen.
Nou ja inderdaad.. Beetje zwak vond ik het wel van hem. Niet omdat hij het klote vond voor mij, maar omdat hij er zelf niet van kon slapen zoekt ie contact.
Spatbordje ligt nu bij de spuiter..

guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door guido » di 10 sep, 2013 17:19

tinouck schreef:Ter lering ende vermaak:
Als waarschuwing gegeven:

Ik had 25 € benzine getankt bij een onbemand tankstation van de supermarkt in noord frankrijk, en zag bij thuiskomst dat er 150 € afgeschreven was, inmiddels(meteen gebeld met de bank) , bleek dat het een normale procedure is een groot bedrag af te schrijven.
Ik heb de 125 € teveel afgeboekt inmiddels( keurig binnen 2 werkdagen ) terug,maar wilde hier toch wel even voor waarschuwen.
een gewaarschuwd mens telt voor 2
:wink:
Normale procedure??? wat is dat voor zever, ik noem dit diefstal
Mehari '78

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » di 10 sep, 2013 17:33

guido schreef:
tinouck schreef:Ter lering ende vermaak:
Als waarschuwing gegeven:

Ik had 25 € benzine getankt bij een onbemand tankstation van de supermarkt in noord frankrijk, en zag bij thuiskomst dat er 150 € afgeschreven was, inmiddels(meteen gebeld met de bank) , bleek dat het een normale procedure is een groot bedrag af te schrijven.
Ik heb de 125 € teveel afgeboekt inmiddels( keurig binnen 2 werkdagen ) terug,maar wilde hier toch wel even voor waarschuwen.
een gewaarschuwd mens telt voor 2
:wink:
Normale procedure??? wat is dat voor zever, ik noem dit diefstal
Het schijnt een normaal iets te zijn dat dit bij ''buitenlanders'' zo gedaan wordt, om er zeker van te zijn dat de rekening wel voldaan kan worden.
een soort van Borg , ik had er nog nooit van gehoort.
maar weer wat geleerd zullen we maar zeggen,teveel is retour!
Raar vondt/vindt ik het echter ook hoor :!:

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » di 10 sep, 2013 18:16

hier in Nederland ook al eens meegemaakt. Inderdaad een " normale" procedure...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Guro

Bericht door Guro » di 10 sep, 2013 18:56

Het is gewoon je reinste discriminatie..

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 16 sep, 2013 07:16

Eminence Grise schreef:hier in Nederland ook al eens meegemaakt. Inderdaad een " normale" procedure...
Dat is mij de laatste tijd veel opgevallen dat er naast het bedrag waarvoor je getankt hebt nog een bedrag als borg "reserveren" (in mijn geval met de credit card en pas na 3/4 weken is dit bedrag verdwenen.)
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » ma 16 sep, 2013 10:19

@ Bas, Dan trekken ze er zeker flink rente van :?
Triest eigelijk :?

guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door guido » ma 16 sep, 2013 16:50

nog straffer is Kreta: daar aanvaarden ze Master of Visa tot op het moment dat de bak vol is, dan plots kan enkel cash...
handje contantje, lekker zwart !
Mehari '78

Guro

Bericht door Guro » ma 16 sep, 2013 21:06

guido schreef:nog straffer is Kreta: daar aanvaarden ze Master of Visa tot op het moment dat de bak vol is, dan plots kan enkel cash...
handje contantje, lekker zwart !
:lol:

Gebruikersavatar
Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 486
Lid geworden op: do 2 apr, 2009 17:29
Locatie: Radewijk

Bericht door Red Duck » di 17 sep, 2013 17:07

tinouck schreef:Ter lering ende vermaak:
Als waarschuwing gegeven:

Ik had 25 € benzine getankt bij een onbemand tankstation van de supermarkt in noord frankrijk, en zag bij thuiskomst dat er 150 € afgeschreven was, inmiddels(meteen gebeld met de bank) , bleek dat het een normale procedure is een groot bedrag af te schrijven.
Ik heb de 125 € teveel afgeboekt inmiddels( keurig binnen 2 werkdagen ) terug,maar wilde hier toch wel even voor waarschuwen.
een gewaarschuwd mens telt voor 2
:wink:
dit is ons gebeurd in dl 2 km van mijn huis maar blijkt een noodprocedure van de pomp zelf en wordt normaliter gewoon terug geboekt het is vaak een opdracht die niet uitgevoerd wordt en alleen het daadwerkelijk getankte bedrag wordt echt geincasserd
2 cv 6 '85
peugot 106

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » di 17 sep, 2013 18:01

Red Duck schreef:
tinouck schreef:Ter lering ende vermaak:
Als waarschuwing gegeven:

Ik had 25 € benzine getankt bij een onbemand tankstation van de supermarkt in noord frankrijk, en zag bij thuiskomst dat er 150 € afgeschreven was, inmiddels(meteen gebeld met de bank) , bleek dat het een normale procedure is een groot bedrag af te schrijven.
Ik heb de 125 € teveel afgeboekt inmiddels( keurig binnen 2 werkdagen ) terug,maar wilde hier toch wel even voor waarschuwen.
een gewaarschuwd mens telt voor 2
:wink:
dit is ons gebeurd in dl 2 km van mijn huis maar blijkt een noodprocedure van de pomp zelf en wordt normaliter gewoon terug geboekt het is vaak een opdracht die niet uitgevoerd wordt en alleen het daadwerkelijk getankte bedrag wordt echt geincasserd
Heb je teruggelezen :?:
is gelukkig ook gebeurt :wink:

Plaats reactie