Pagina 2 van 2

Re: 2cv goede investering of niet?

Geplaatst: wo 23 mei, 2018 12:49
door Twécévé
shorttrack schreef:Hallo allemaal,



P.S. Als we er dan toch een kopen. Welk type zou het beste zijn dan?


Succes met het denkwerk en alvast bedankt voor de reacties.


Groetjes
Sowieso een uniek exemplaar. Dus niet een als nieuw gerestaureerde ofzo maar eentje met origineel laag kilometeraantal (stond vorige week eentje op marktplaats met origineel 40.000 km). Uniek kan ook zijn: originele Spot, originele Charleston etc. Ikzelf zou gaan voor een oereend/ribbeleend (uit Frankrijk) in mooie originele/doffe staat.

Geplaatst: wo 23 mei, 2018 20:41
door Bull Frog Bleu
Zo eentje weet ik nog wel te staan. Uniek ding en behoud zijn waarde. Gezien de veilingen van oer eenden laatse tijd is het een serieus goede investering. Alleen is de wens er ook mee te gaan rijden...daarvoor moet de techniek nog worden aangepakt. Doe maar een PBtje

Geplaatst: do 24 mei, 2018 15:29
door Tom Duckpower
De tijd van een normale eend als investering is voorbij denk ik.

Zoals Twécévé aangeeft moet je al gaan zoeken naar de speciale modellen.
Die zullen echter al fors geprijst zijn.

Als je ziet waarvoor eenden nu op marktplaats staan, lijkt me er weinig op te verdienen.

Als garage kun je wel makkelijker wat meer vragen, omdat je (aanvullende) service verleent, maar als je particulier dezelfde prijs vraagt krijg je m daar niet voor verkocht ben ik bang.

Geplaatst: do 24 mei, 2018 16:15
door Twécévé
Klopt, en de eend moet qua chassisnummer ook helemaal voldoen. Soms zie je beter dan nieuw gerestaureerde met een zelf ingeslagen chassisnummer.

Denk dat een toekomstige klassieker een betere investering is wellicht. CX, XM, Xantia activa V6 ?

Geplaatst: do 24 mei, 2018 21:44
door verkuilm
Wel een leuke vraag! Kan je op afstuderen. Economie gaat goed waarin investeren?
Vriend van mij ook gedaan. helaas geen eenduidig antwoord.

Denk ook dat een gewone eend niet zo erg opschiet. Er zijn er gewoon veel van.
En er komt bij als een "aardig" eendje hebt voor 10K maak je m nieuw.

Dus sluit aan bij eerder bericht. Denk inderdaad zeldzame versies met de juiste papieren.
Sahara en mehari 4x4 al kostbaar.

Heb zelf een mehari 4x4. Was twee jaar terug in nieuwstaat zo rond de 20k.
Op dit moment worden ze aangeboden voor 45k. Geen idee of het verkoopt.
Maar opeens slecht te vinden. Zijn er ook nog maar 230 van.

sahara was rond 2002 nog 15k nu over de ton. Maar in 2002 15k ook echt veel geld voor een bijzondere eend.

Geplaatst: do 24 mei, 2018 23:30
door Nic
je zou er eens moeten over nadenken hoeveel je zou wlllen dat je investering opbrengt...
in principe kost elke staanplaats je geld, behalve op straat maar daar roest hij voor je ogen weg.
want wat is opbrengen? stel je koopt een degelijke 2cv voor 6à7000 euro, je houdt die enkele jaren bij, doet er elk jaar onderhoud etc op, je vervangt wat onderdelen...
10 jaar later verkoop je dat spel voor 10000euro, als de staat van de 2cv nog een beetje deftig is...
is dan 3000 euro (mogelijk) rendement een goede investering?
overdekte staanplaats( garagebox is minstens 50 euro) 10euro/maand x120 = 1200
onderhouden/wisselstukken, 150 euro (lekker gierig) x10 = 1500 euro
wegentaks en verzekering 150 per jaar? = 1500 euro
keuring om de 2 jaar :wink: pakt 50euro x 5= 250 euro

draai of keer het hoe je wil, 100% rendement ga je zo niet halen....

maar je kan er wel het beste van maken en er van genieten! :lol:

mvg nic

Geplaatst: vr 25 mei, 2018 09:07
door Twécévé
Sja, als je alles van tevoren weet. Dan had ik natuurlijk in 2002 een Sahara eend gekocht!

Geplaatst: vr 25 mei, 2018 16:06
door Bull Frog Bleu
Los van de kosten. Leuke investering waar je lol van hebt. Beter dan op de bank laten staan waar de rente toch naadaa is.

Geplaatst: za 26 mei, 2018 11:01
door shorttrack
Bull Frog Bleu schreef:Los van de kosten. Leuke investering waar je lol van hebt. Beter dan op de bank laten staan waar de rente toch naadaa is.

ik hoop vooral dat de prijs niet gaat zakken door de jaren heen. Op de bank levert het inderdaad niets op.

Geplaatst: za 26 mei, 2018 11:04
door shorttrack
ons eerste gedacht was om een 2cv te kopen in goede staat. Eventueel gerestaureerd. Maar dat wordt hier toch voorzichtig af te raden.

we hebben nu een 2cv en die hadden we dan graag verkocht. Maar er is ook een optie om die ook gewoon bij te houden en daar ritjes mee te maken. Dan verslijten we de goede wagen niet.

Geplaatst: wo 11 jul, 2018 10:21
door Punky
Ik denk dat een 2cv in deze tijd geen goede investering meer is. Ik zie de prijzen niet veel meer stijgen, en deze zullen eerder dalen. De mensen die iets met een 2cv hebben zal in de toekomst ook minder worden. Als voorbeeld de T-Ford stijgt ook niet meer en daalt ook eerder in waarden. Simpelweg omdat er minder vraag naar is en mensen minder affiniteit met deze wagens hebben. Daarnaast wordt de oldtimer steeds minder geaccepteerd door de overheid.
De tijd dat je zelf goedkoop een 2cv met winst kunt opknappen is er ook niet meer bij met de huidige onderdelenprijzen. Als specialist is dit een ander verhaal, maar als hobby wordt het lastig. Hebben hier nog een 2cv uit 75 staan en als je die op en top zou restaureren dan zal de restauratie boven de verkoopwaarde komen.

Is de 2cv een leuke betaalbare hobby wagen die je met redelijk weinig risico kunt aanschaffen en later verkopen, dan zeg ik ja. Maar een goede belegging, denk het niet. Dan moet je de meer specifieke modellen hebben. Maar niet een rode 87-er vermoed ik. ;-)