Mijn eendje overleden?? Er is een vervanger!

Alles over het heerlijke eendrijden.
Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Mijn eendje overleden?? Er is een vervanger!

Bericht door Art » zo 29 mei, 2011 14:37

Nou…........gisteren heeft het noodlot toegeslagen…....
Mijn eendje stond netjes geparkeerd bij m,n huis toen….....
er op het kruispunt een aanrijding plaatsvond tussen een bus van connexxion en een slopel agila
waarop de agila gelanceerd werd en jahoor #@$%%^&!@ precies in mijn eend tot stilstand kwam.
Oud fossiel in die opel zag de bus over het hooft, jaja. Dat soort horen niet meer in een auto thuis. Inleveren je rijbewijs als je te oud bent om te rijden. Levensgevaarlijk die lui.
De foto,s spreken voor zich denk ik.

http://www.mijnalbum.nl/Album=F3QUQFLF

Wat de schade is, voor zo ver ik heb kunnen zien is dus de draagarm geknikt, chassis lijkt op het oog nog goed maar of dat ook zo is????? het is een hele harde klap geweest want de eend is met de wielen aan de rechterkant de stoeprand opgekomen dus daar kan ook nog het ea kapot zijn. Iig de velg r.a.
Verder is de bodem onder de achterbank dus omhoog gekomen/gescheurd(zie laatste foto) en natuurlijk het spatboard is verrampeneerd. Ook de wielkast is beschadigd. Dat is wat ik zo ff gauw heb kunnen constateren.

Zie ook: http://leiden112nieuws.web-log.nl/112_n ... -auto.html
Laatst gewijzigd door Art op zo 5 jun, 2011 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » zo 29 mei, 2011 15:29

Volgens de foto's is de eend nog wel te redden,als het chassis niet krom is bv,maar dat lijkt me vooralsnog niet. Overleden is een eend eigenlijk nooit ;) T is maar net wat je er van wilt maken en hoe het eruit mag komen te zien en het belangrijkste,het budget. Mocht je hulp nodig hebben dan houden we ons aanbevolen,al wonen we niet direct om de hoek. Groetjes en heel veel sterkte.

Hans en Karen
~:-)~

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 29 mei, 2011 15:31

Dat is wel heel erg lullig :shock: , maar dit is volgens mij nog wel weer te repareren (uiteindelijk is alles te repareren :wink: )
Als ik jou was zou ik de schade laten taxeren (contra expertise) door een taxateur die echt verstand van 2CV's heeft, en dan eerst maar eens zien waar de verzekeringsmaatschappij mee aankomt, en je hoeft niet akkoord te gaan met een voorstel.

Succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
Sjon1991
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 22 feb, 2010 10:45
Locatie: Nijkerk

Bericht door Sjon1991 » zo 29 mei, 2011 15:43

Erg balen zeg! :shock: Die heeft een flinke tik gehad
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Blauwe 2cv - Groene Mehari

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 29 mei, 2011 15:47

Nou dat is knap l*llig!
Ik hoop dat het goed afloopt met bestuurder en bijrijder van de ongevalswagen, maar die eend is ook erg zonde.
Ik sluit me aan bij de vorige commentaren : Zo te zien wel te repareren.

Heel veel succes ermee !

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 29 mei, 2011 20:03

Gevalletje zwaar kl#te.. Is te fiksen, maar dat gaat in de papieren lopen. Gelukkig is je eend op zich netjes, dus een serieuze schadetaxatie zit er wel in. Wel zoals gezegd bij een eendenkenner laten taxeren, en niet bij een standaard autoschadehersteller. Die weet beter wat de schade is en wat er te redden is. Sterkte en succes.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » zo 29 mei, 2011 20:19

Tja, alles is te maken idd, ligt er wel aan hoeveel er door de verzekering van de tegenpartij gefinancieerd word. om de bodem te herstellen (laatste foto) moet de koets er ook af en dat is wel heel kostbaar, afgezien van wat je mischien wel nog meer tegenkomt. Ik denk zelf dat het een flinke kostenpost is om alles weer te herstellen. De voorkant zit ook in elkaar, iig de bumper kapot en de boel staat omhoog. Ook weet ik nog niet of de rechterwielophanging schade heeft van de stoeprand waar de auto opgebeukt is. pfffff, hoop maar op het beste, vrees t ergste. :(
Wel bedankt voor de tips! :)
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 29 mei, 2011 20:32

inderdaad goeie taxeur , anders 2de hands achter brug met draagarmen op , das nog het snelste gestoken en wat timmer werk .
valt pest mee hoor je hoeft niet nieuw materiaal te nemen met het bedrag wat je krijgt , en zo leer je zelf nog wat .
mee helpen en stukjes op poetsen .
ben je al snel weer vertrokken , niet opgeven kop op handen uit de mouwen .
see you when you see me

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 30 mei, 2011 06:17

Ben je lekker mee, maar zoals gezegd alles is te maken. Veel succes in iedergeval.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 30 mei, 2011 08:56

:cry: dit is echt klote, heb t eendje vaak zien staan (als ik vanuit Voorschoten naar Leiden fiets (ja dat doe ik wel eens) en t is idd een erg nette eend, ook een leuke kleur!

zoals al vaker gezegd hier, laat iig een contra-expertise uitvoeren! als ik t zo moet inschatten (heb em niet heel goed bekeken) schat ik em op c.a. €7000,-- vervangingswaarde (als ie verder helemaal roestvrij is, en een nieuw/erg goed chassis heeft nog wel meer) en dit zit toch al snel tegen een totall loss aan... als de koets helemaal ontzet is....

suc6 met de verwerking en afhandeling hiervan!

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 30 mei, 2011 10:25

Ai, das minder. Hopen dat de taxateur er een mooie dagwaarde toekent.
Zou zonde zijn om een eend op zo'n lullige manier te verliezen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 30 mei, 2011 13:31

Dat is een inderdaad een harde klap geweest. Ik hoop dat het je nachtrust niet heeft bedorven. Alles is te maken en ik hoop dat je een goede taxateur treft. Eventueel een contro-expertise aanvragen bij je eigen verzekering zodat de taxateurs met elkaar kunnen overleggen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » ma 30 mei, 2011 21:22

Nou, vandaag is de auto bezorgd op m,n werk en de schade nogmaals bekeken.
Chassis is nog recht, bodem is flink beschadigd onder de doos waar de achterbank op staat.
Wielophanging rechts heeft geen extra speling of rare geluiden, alleen zijn de velgen ligt beschadigd.
Draagarm l.a is geknikt. L.a scherm is op een wokkel. Spatschenm l.v is flink beschadigd, Voorbumper+ bumpersteunen zijn krom en verwrongen.Deuk in de motorkap, en…...de versnellingbak is kapot door de klap.
Deze schakelt haast niet meer en komt ook niet meer vrij.Ook niet als ik de pookstang die naar binnen loopt loskoppel. Ook lopen de portieren iets aan tegen de slotvangers en dit was ook nog niet!. Al met al een flinke schade dus. Ik denk dat ik met deze eend niet meer zal gaan rijden. Plan is om een andere eend te kopen en evt met onderdelen van deze schade eend op te knappen en de rest in delen te verkopen. En natuurlijk het verzekeringsgeld gebruiken als investering in een andere eend.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » ma 30 mei, 2011 21:31

Iedereen trouwens bedankt voor de bemoedigende woorden! :D
Dat mag gezegd worden.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Gebruikersavatar
jjrietman
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 17 mei, 2009 23:05
Locatie: Rijsenhout

Bericht door jjrietman » ma 30 mei, 2011 21:34

Art schreef:En natuurlijk het verzekeringsgeld gebruiken als investering in een andere eend.
Art, sterkte!
Ik quote je laatste opmerking, omdat ik je volledig gelijk geef/
Er zit dus toch alsnog een hoop werk aan te komen, terwijl het eendenseizoen inmiddels geopend is.
Maak er wel alsnog een mooie eendenzomer van.
Met eendige groet,
JJ
JJ
Mijn foto is gejat !!!
- 2CV6 Club (1982) cuivre indien (in restauratie, nog 1 week)
- Dacia Sandero Black Line (2010)
- Mazda MX5 (1999) in juli 2019 verkocht.

Plaats reactie