Vraag over nieuw chassis en kenteken

Alles over het heerlijke eendrijden.
Plaats reactie
Eric59
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 mei, 2011 08:52
Locatie: Den Haag

Vraag over nieuw chassis en kenteken

Bericht door Eric59 » ma 30 mei, 2011 10:47

Hallo mede eendrijders,

17 mei jl heb ik een 2cv6 gekocht. De vorige eigenaar is met deze auto op 13 mei bij de RDW in Heerenveen geweest om een VIN te laten inslaan op het nieuwe chassis. Dit is allemaal gebeurd, hij is daar geweest en deze werkzaamheden staan in hun dossier.
Omdat al bekend was dat de auto een paar dagen na dit bezoek bij de RDW zou worden verkocht (aan mij) was met de RDW afgesproken dat zij het nieuw te verstrekken kentekenbewijs naar mij zouden opsturen. Echter, 2 1/2 week later nog steeds geen bericht, dus maar even bellen met de RDW.
Het blijkt dat het dossier nog open staat, en mij is gevraagd alle onderdelen van het kentekenbewijs naar hen op te sturen (oude deel 1, nieuwe deel 1B en kopie deel 3) zodat zij mij het nieuwe kenteken kunnen toezenden.

Mijn vraag nu is: is dit normaal? Het lijkt mij nogal vreemd dat ik alles moet opsturen. En in de tussentijd heb ik dus helemaal geen papieren meer. Of dat mijn kentekenbewijs in de papiermolen verdwijnt ergens...... Kan iemand hier iets over zeggen?

Alvast hartelijk bedankt! Eric

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Re: Vraag over nieuw chassis en kenteken

Bericht door Tom Duckpower » ma 30 mei, 2011 11:13

Zoals het bij mij ging:
chassisnummer opnieuw in laten slaan bij de RDW en de papieren ingeleverd.
Toen heb ik bij het RDW kantoor tijdelijke (paarskleurige) papieren gekregen, zodat ik wel papieren heb die bij de auto horen.

Na een aantal dagen post van de RDW met daarin de nieuwe goede papieren, met daarop vermeld de nieuwe plaats het chassisnummer

Maar het is inderdaad zo dat je de oude papieren inlevert, mede omdat de RDW 9 van de 10 keer het chassisnummer op een andere plek dan origineel inslaat, dit moet dan op de papieren worden aangepast.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Eric59
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 mei, 2011 08:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Eric59 » ma 30 mei, 2011 11:37

Bedankt voor je antwoord. Maarre... dus ook echt alle papieren? (ook deel 1B en kopie deel 3 (daar staat het chassisnummer toch niet op?)

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 30 mei, 2011 11:42

naar ik weet wel.
ben net wel vergeten te melden dat mijn eend toen ook een nieuw kenteken heeft gekregen ivm ombouw naar pick up.

afgelopen jaar is het chassisnummer weer opnieuw ingeslagen, en toen kreeg ik geen tijdelijke papieren mee.
Ik was daar zelf niet bij, dus kan niet met zekerheid zeggen wat er toen allemaal aan papieren is ingeleverd.
Kan als ik thuis ben wel even kijken wat ik toen allemaal nieuw heb gekregen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 30 mei, 2011 13:24

Tegenwoordig krijg je geen tijdelijk kenteken meer. En ja inderdaad moet je alle papieren inleveren. Mijn Pa moest voor zijn 1979 2cv ook de papieren inleveren en 6 werkdagen later kreeg hij de nieuwe papieren thuis in de bus.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Plaats reactie