Advies gevraagd voor reis door Frankrijk

Alles over het heerlijke eendrijden.
Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 18 feb, 2015 09:28

O ja, in Frankrijk is het verboden een TomTom te gebruiken met waarschuwing voor snelheidsflitsers ingeschakeld. Als je aangehouden wordt zal daar op gecontroleerd worden. Gelukkig zijn de Franse verkeersboetes zeer bescheiden.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1871
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 18 feb, 2015 09:29

Vooral gewoon gaan!

Je ziet wel wat je tegenkomt en je zal zien dat je prima in staat bent je doel te halen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 965
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » do 16 apr, 2015 16:08

het bekende apua-help boekje meenemen! dat zit standaard bij de echte papieren wegenkaart van de gebieden waar ik doorheen kom.
Natuurlijk neem ik ook wat standaard gereedschap mee en ja ook een setje contactpunten, dynamo, startmotor, benzinepompje, spanningsregelaar en nog wat klein grut mee. Gewikkeld in een paar doeken past dat wel naast het reservewiel.
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
Sjon1991
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 22 feb, 2010 10:45
Locatie: Nijkerk

Bericht door Sjon1991 » ma 11 mei, 2015 22:27

Afgelopen zomer voor de 5e keer met de Eend naar Frankrijk geweest. Geen enkel probleem en echt een aanrader om te doen! Eerste zomer bijna 5000 km gereden en ook dat ging perfect. Altijd wat klein gereedschap meegenomen, maar geen reserve onderdelen. Elke zomer gaat één van beide achterlichtjes kapot, verder nooit problemen :)

Gewoon voordat je gaat de auto even nalopen en olie, bougies + kabels enz. vervangen. Dan moet het goed gaan. En als het verkeerd gaat is er echt wel hulp te vinden. 2 jaar terug in Cassis bleken de handremblokjes versleten, en dat was geen succes met alle heuvels daar. In een kleine oude Citroen dealer in Aubagne werden alle klussen uitgesteld en stond ik binnen een half uur buiten met verse remblokjes en veel complimenten. Heb al weer zin in komende zomer! :)
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Blauwe 2cv - Groene Mehari

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 12 mei, 2015 07:29

Ik ga al 32 jaar met dezelfde eend naar frankrijk. Zelden problemen gehad. Alleen een keertje een kapotte veer van een achterrem. 2 citroen dealers wilden me niet helpen een oude kleine dorpsgarage klaarde de klus. Sindsdien heb ik ook de dop 44 bij me voor de achtertrommels. :wink:
Voor de rest goed onderhoud en vooral je oliepeil goed in de gaten houden. Naast smering zorgt de olie in een eend ook voor koeling.
diverse Citroens, wat anders.

captain obvious
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02

Bericht door captain obvious » di 12 mei, 2015 10:20

Gewoon even goed nalopen en een beurtje geven, even olie verversen, oliefiltertje, contactpuntjes, remblokken nakijken, oliekoeler even goed doorblazen, koolborsteltjes dynamo nakijken, luchtfiltertje etc... en dan het standaard kleine gereedschap (reservelampjes, schroevendraaiers, sleutels 11 en 14, rolletje ducktape stukje ijzerdraad en een paar tie-wraps, setje voelermaatjes om eventueel puntjes bij te stellen, flesje olie en jerrycan en natuurlijkde verplichte reflecterende vesten en gevarendriehoek )

Je kunt natuurlijk een complete donor eend met garage meenemen maar dat is allemaal niet nodig, gewoon zorgen dat ze op orde is voor je gaat en als je allemaal reserveonderdelen mee gaat nemen gaat toch altijd net dat ene onderdeeltje kapot wat je niet bij je hebt :)
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 13 mei, 2015 09:09

Nagenoeg elke Franse garage kan eenden repareren; ze komen nog veel voor in Frankrijk. Het duurt soms even voordat het defecte onderdeel in de garage aankomt.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Plaats reactie