Pagina 2 van 3

Geplaatst: do 25 jan, 2018 12:59
door Twécévé
schermer schreef:Er staat op marktplaats een nette grijze charleston met een halve chassis. Iets boven je prijs (6750), maar er staat bij dat er kan worden onderhandeld.
Ik zie het ja. Ik denk hoe kom je bij gegalvanisser chassis. Maar zie het op de foto's. Is dat nou zo'n balkenchassis of een originele?


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/cit ... ousPage=lr

Geplaatst: do 25 jan, 2018 16:38
door Twécévé
Wat me opvalt: als ik navraag doe bij verkopers van eenden met gegalvaniseerd chassis: allemaal geen herinslag nummer door RDW. Terwijl natuurlijk overduidelijk is dat gegalvaniseerd chassis modern is en ingeslagen nummer illegale huisvlijt is.

Dus hartstikke illegale eenden die gewoon van de weg gehaald worden bij een RDW controle :shock: Die hoef ik niet te kopen. Kan ik net zo goed een gegalvaniseerd chassis onder mn eigen eend schuiven.

Geplaatst: do 25 jan, 2018 20:24
door Thijs
Ja, bij het kopen van een eendachtige met een verzinkt chassis moet je op je hoede zijn.
Tot een paar jaar geleden was dit namelijk helemaal niet toegestaan.

Zo'n Eend zou ik ook geen geld investeren....

Geplaatst: do 25 jan, 2018 22:51
door deusjevo
Mijn oude Eend heeft een gegalvaniseerd chassis inclusief brief dat de herinslag van het chassisnummer onder toezicht van de douane heeft plaatsgevonden.

Geplaatst: zo 4 feb, 2018 18:43
door hobbes
Bij de casper en hobbes eend heb ik ook zo'n nummer. De betreffende douane mannen vonden de openings en sluitingstekens maar lastig en een dwarse X voor en achter het nummer voldoende.
Het formuliertje kostte me toen 100 GULDEN en nu heb ik er al jaren erg veel plezier van.

Geplaatst: ma 5 feb, 2018 15:20
door Rens
Twécévé schreef:Wat me opvalt: als ik navraag doe bij verkopers van eenden met gegalvaniseerd chassis: allemaal geen herinslag nummer door RDW. Terwijl natuurlijk overduidelijk is dat gegalvaniseerd chassis modern is en ingeslagen nummer illegale huisvlijt is.

Dus hartstikke illegale eenden die gewoon van de weg gehaald worden bij een RDW controle :shock: Die hoef ik niet te kopen. Kan ik net zo goed een gegalvaniseerd chassis onder mn eigen eend schuiven.
Ik zou (vroeg of laat) lekker je eigen eend een nieuw chassis geven en een goeie koets er op zetten. Kost tegenwoordig best wat, maar elke eend die het niet heeft en regelmatig nog wordt gebruikt moet er toch een keer aan geloven.

Een "nieuwe" goedkope eend voor dergelijk gebruik rijden er ook genoeg van Citroen, dan bedoel ik natuurlijk de Saxo's e.d. Leuke simpele autootjes en vooral ERG goedkoop te rijden.

Succes met de keuzes!

Geplaatst: ma 12 feb, 2018 13:44
door Twécévé
Het kan raar lopen. Ik dacht "ik ben gekke Henkie en ik breng mn 2cv naar de garage voor een voorschouw voor de apk". Dan heb ik iig een second opinion.

Een hele waslijst wat er allemaal niet deugt maar geen woord over een slecht chassis. Dus met apk rapport naar een eendenboer, die nog eens naar chassis laten kijken: ja, er zit wat roest maar je chassis is niet aan het doorzakken, die komt gewoon door de apk. Dus nu laat ik binnenkort apk uitvoeren waarbij er e.e.a. gelast zaal moeten worden. Maar dat geld is het nu waard aangezien chassis geen probleem is.

Geplaatst: di 13 feb, 2018 12:36
door brammie
En is die laatste eendenboer dezelfde als die in je eerste post?
Of zijn het 2 verschillende eendenboeren?

Gefeliciteerd in ieder geval, je eend is niet dood, HIJ LEEFT!! :D

Geplaatst: vr 23 feb, 2018 13:29
door Twécévé
Twee verschillende eendenboeren. Dus nr 1 zegt je chassis is door, citroen dealer zegt er niks over bij apk schouw, tweede eendenboer zegt: ik ben het altijd eens met eendenboer 1 maar nu niet.

Geplaatst: vr 23 feb, 2018 13:45
door Bull Frog Bleu
Gewrldig. In eerste post heb je het nog over geknikt chassis. Heb je toen meegekeken. Neem aan dat eendenboer dat ook heeft laten zien.
Als hij nu wel door kan met laswerk kan je ook afvragen of het dan wel verstandig is. Tenzij eerste er helemaal naast zat maar lijkt me niet.

Geplaatst: ma 19 mar, 2018 10:06
door Twécévé
Eend heeft APK met nodige laswerk aan de koets (binnenschermen en gordelbevestiging). Kostte me 1.600 euro maar nu weer voor 2 jaar apk.

Over twee jaar maar weer zien want er komen meer slechte plekken in bodemplaat, onder 3e ruitje, staartstuk. Hopeloos.

Misschien maar eens doorsparen voor een gegalvaniseerde koets. In 1x van al die roest ellende af.

Mn eend heeft overigens meer aandacht en liefde nodig volgens de garage. Lieten me foto's zien van rode eend van een klant die gepoetst is. Wereld van verschil. Straks als de R uit de maand is een poetsapparaat aanschaffen en de eend te lijf. Ook nieuwe bumpers, dakje etc. om het wat toonbaarder te maken.

O ja, mn dak is twee jaar oud maar wordt drijfnat aan de binnenkant bij regen. Nooit eerder gehad.

Geplaatst: ma 19 mar, 2018 13:03
door Thijs
Je zou in deze twee jaar een gebruikte koets op de kop kunnen tikken, oplappen en verzinken...

Geplaatst: ma 19 mar, 2018 15:37
door Twécévé
Tsja, ik kan niet lassen en heb ook niet de ruimte en tijd om dat te gaan doen.

Geplaatst: wo 13 jun, 2018 13:57
door Twécévé
Mn eend is dood. Dacht ik. En nu rijd ik alweer maanden rond met dat ding. Dat is toch wel genieten zeg. Met dank aan 2cv outlet. Hoe het over twee jaar bij de apk moet weet ik nog niet niet. Maar voorlopig knar ik bij mooi weer nog steeds rond met open dakje. Inmiddels nieuwe bumper gemonteerd, nieuw dakje besteld en voor vaderdag een poetsset gevraagd om de eend van dofrood weer glimmend rood te krijgen.

Stap 1 is dat ik eens (anoniem) met het RDW contact ga opnemen om mn verhaal over het verdwenen chassisnr voor te leggen. Wellicht kan de eend weer legaal gemaakt worden.

Geplaatst: vr 15 jun, 2018 07:36
door David
Hoi Tweceve,

Over 2 jaar gewoon weer naar 2CV Outlet voor de APK.
Chassis mankeert echt bijna niets aan.

Dank voor je positieve bericht!
Dakje en poetsset liggen klaar.

David.