Pagina 1 van 1

Interesse peiling verwarmings set voor citroen Dyane

Geplaatst: za 3 mar, 2018 11:43
door TimVS
Hallo,

Ik ben in februari met de Finse club naar de noordkaap gereden (Raid 4 artic ducks)
Hiervoor heb ik een ventilator in mijn Dyane gebouwd zodat het lekker warm is binnen.

Nu vroeg ik mij af of er interesse is een een pasklare set om zo een ventilator in uw Dyane te bouwen.

De set zou dan het volgende bevatten.
- Hoge debiet ventilator ( beter dan de buisventilators)
- Tussenplaat op de ventilator te monteren
- Aangepaste klep voor de selectie boven/onder
- T stuk om de slangen van links en rechts naar een punt te brengen
- schakelaar indien gewenst.

Voordelen van deze set t.o.v. de buisventilators.
- Maar een ventilator nodig, bij het monteren van een enkele buisventilator kan je
temperatuur verschil krijgen tussen de linkse en rechtse cilinder
- Altijd mogelijk om terug te bouwen naar orgineel
- Getest in lapland bij -25°C (+22°C binnen)
- De ventilator heeft een ook een goede flow als deze niet aanstaat.

Linkje met de foto van de ventilator gemonteerd.
https://drivetribe.imgix.net/EMtOWNYqTGKQxAA2C9Je3A

Zijn hier mensen in geïntereseerd? en wat zou je hier voor willen geven als het een volledige pasklare set is,

verwarmingsset

Geplaatst: za 3 mar, 2018 17:45
door Edce
Komt de warmte nog altijd van de warmtewisselaars rond de uitlaatkanalen ?

Geplaatst: zo 4 mar, 2018 14:07
door TimVS
Ja die worden nog steeds gebruikt. Dat lijkt mij de meest efficiënte en onderhoudsvriendelijke manier.

Geplaatst: zo 4 mar, 2018 21:20
door hobbes
Ik heb in het verleden in mijn dyane iets soortgelijks ingebouwd met 2 computer ventilatoren,dat werkte aardig maar het hoofd probleem bleef : het wordt pas redelijk warm als je op de plaats van bestemming aangekomen bent...

eigenlijk wil ik ooit nog eens een keer een schakelbaar elektrisch verwarmingselement inbouwen.

Tot die tijd doe ik het gewoon met een deken over de schoot, een stel handschoenen en een muts op.

Geplaatst: zo 4 mar, 2018 22:40
door Thijs
Wat mij opvalt bij de kachels van de Atypes is dat de buizen en kleppen in het schutbord veel te weinig lucht doorlaten.
Bij mijn kitcar zit er binnen en in het schutbord helemaal geen klep of extra buis zodat er veel minder weerstand is.
De papieren buizen heb ik gewoon via een gat in het schutbord naar binnen gestoken.
In die auto is het in een mum van tijd enorm heet en smoor je zelfs in de winter af als je de kachel niet terug regelt.
Volgens mij heb je geen extra ventilator nodig maar meer lucht/betere doorstroming.

Daarbij komt dat twee ventilatoren achter elkaar eigenlijk helemaal niet kan tenzij ze exact evenveel lucht verstouwen.

Geplaatst: ma 5 mar, 2018 15:36
door Edce
Mag ik aannemen dat de kachelpotten ook omwikkeld werden met ontbrandbare isolatie ?
De dunne metalen wanden stralen veel warmte af naar de motorruimte.

Geplaatst: ma 5 mar, 2018 18:23
door Thijs
ontbrandbare isolatie
Ik hoop dat je onbrandbare isolatie bedoelt...

Geplaatst: ma 5 mar, 2018 19:45
door Edce
oeps !

Geplaatst: di 6 mar, 2018 11:40
door j b
Ik heb elektrische matjes voor in de stoelbekleding gekocht. Dit geeft een instand warme stoel

blowers

Geplaatst: di 6 mar, 2018 17:11
door wusten-fuchs
net terug uit moermansk ( raid moermansk ) rijd al jaaaaren met standaard 2 , bosch , wals ventilatoren ..

buiten -20 binnen 35 + rijd ook in nl met deze dingen al sinds 1988 :roll:


dus! ik snap niet dat er nog hele volksstammen lopen te knoeien met computerfans, dekens ( srry hobbes :lol: ) en weet ik wat voor goochelarij. soms ............. bestaat het wiel al . dat moet je niet elke dag weer opnieuw uit willen vinden :)

Geplaatst: di 13 mar, 2018 21:27
door hobbes
Lachen jullie maar!
Op zich kan ik wel tegen een beetje frisse wind, echter als je enigzins stil zit achter het stuur wordt het soms wel iets te fris naar mijn zin.
Sinds ik eend rij ( eind 1997 ) heb ik al een dekentje in de eend en later ook in de dyane. In de winter doet ie dienst in de eend en in de zomer buiten de eend. Die deken is uitermate handig als je met een leuke dame op stap bent!

diezelfde deken wordt op de terug reis uit het buitenland ook wel gebruikt om de souveniers heel over te krijgen.

en ja die kompjoterventilatoren die had ik toch al liggen en met een uurtje zaten ze er ook in. Ze trekken de warmte iets sneller de cabine in maar daar is ook alles mee gezegd.

ik wil nog wel meer dingen veranderen aan de dyane maar ja eind van het jaar ( hopelijk) eerst maar eens verhuizen.

Geplaatst: do 3 mei, 2018 22:13
door Nic
ik heb net in elke kachelbuis, dus 2 computerventilatoren van 70×70 ingebouwd.
had 2 verschillende sets besteld op aliexpress.
elk 4draads zodat je ze eventueel in snelheid zou kunnen regelen.
ik heb de lichtste set van de 2 gemonteerd omdat deze ruim voldoende lucht binnen blaast.
het leuke aan deze ventilatoren is dat als je van het vierkant een ronde maakt, deze perfect in de buizen passen en zodoende er niets van te zien is.
te weinig lucht met deze fans is onzin, de zwaardere versie geeft serieus veel debiet!
ik zal er binnenkort fotos van posten in het bmw-topic...


mvg nic

Geplaatst: do 3 mei, 2018 22:14
door Nic
ik heb net in elke kachelbuis, dus 2 computerventilatoren van 70×70 ingebouwd.
had 2 verschillende sets besteld op aliexpress.
elk 4draads zodat je ze eventueel in snelheid zou kunnen regelen.
ik heb de lichtste set van de 2 gemonteerd omdat deze ruim voldoende lucht binnen blaast.
het leuke aan deze ventilatoren is dat als je van het vierkant een ronde maakt, deze perfect in de buizen passen en zodoende er niets van te zien is.
te weinig lucht met deze fans is onzin, de zwaardere versie geeft serieus veel debiet!
ik zal er binnenkort fotos van posten in het bmw-topic...


mvg nic

Geplaatst: di 15 mei, 2018 15:22
door Twécévé
Ik rij mn eend ook in de winter en wil voor komende winter er een aanjager in laten bouwen (ksnap zelf niks van stroom).

Ik begrijp dat openingspost niet gaat over de standaar inbouw aanjager die je bij 2cv shops kunt bestellen maar dat het gaat om iets degelijkers?