Waar rekening mee houden welke kosten roadtrip naar spanje

Alles over het heerlijke eendrijden.
Mees
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 31 aug, 2016 08:12
Locatie: Gilze

Bericht door Mees » vr 6 apr, 2018 11:54

Ik ben afgelopen zomer naar Hongarije gereden met mijn acadiane. De brandstof was onze grootste kostenpost, gemiddeld reden we 1:10, de wagen was dan wel zwaar beladen en ook het imperiaal lag vol windvangers. Veel meer dan 500km op een dag vond ik niet comfortabel meer, gezien we elke dag reden, een dag of 10 achter elkaar.
Wat betreft reserveonderdelen, ik was heel blij met de grote doos reservespul die ik mee had gekregen van de eendengarage. Met name de contactpuntenontsteking (inmiddels zit er een elektronische op) heeft voor wat oponthoud gezorgd. Zelf neem ik op langere reizen ook graag twee reservewielen mee, gewoon, om maar wat achter de hand te hebben. Maar een aca heeft dan ook wel wat meer bagagemogelijkheden dan een 2cv.
Ook zou ik tot Frankrijk zeker de snelwegen pakken, stukken vlotter en zoveel fraais is er in België nou ook weer niet te zien. Google maps werkt met snelwegen vermijden overigens perfect als navigatie, zeker nu je internetbundel in de hele eu geldig is.
Al met al kan het best een kostbare onderneming worden, maar dat vond ik de hele ervaring zeker waard!

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » za 7 apr, 2018 12:22

HYvonne schreef:
Kulio schreef:Wat ook trickey is dat in 30 km zones elk verkeer van rechts voorrang heeft...........
Dat is in Nederland ook zo! (ZIE HIER)
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 8 apr, 2018 10:50

Nee die rit heb ik toen met de groene eend gemaakt. en ja ik had wel een beetje haast.

overigens was de groene eend dat wel een beetje gewend, ik had een tijdje een vriendin in Lille wonen waar vrijdagavond na het werk ( ik werkte / woonde in utrecht ) heen ging en zondagavond maar weer terug want ja maandag morgen 7 uur moest ik weer aan het werk... heb dat een half jaar gedaan
met eendige groeten,

Vurnality
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 30 mar, 2018 22:05
Locatie: Wolvega

Bericht door Vurnality » di 24 apr, 2018 17:57

Dit zal idd volgend jaar pas worden. Net ongeluk gehad met mijn huidige eend. Zal straks foto's plaatsen in ander topic

Vurnality
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 30 mar, 2018 22:05
Locatie: Wolvega

Bericht door Vurnality » di 24 apr, 2018 19:12


Vurnality
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 30 mar, 2018 22:05
Locatie: Wolvega

Bericht door Vurnality » za 28 apr, 2018 09:15

Alles is berekend tot dusver. In het imgur album 2 foto's met de lijst. Heel veel mankeert er helaas aan
https://imgur.com/a/IVIHNTO

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » za 19 mei, 2018 17:16

Bumper heb je eigenlijk niet nodig, de bumper steunen en boutjes kunnen ook wel thuis blijven. Verder hangt het er een beetje vanaf in welke glim staat je de eend wil hebben. Een gebruikt / uitgedeukt spatbord en een redelijke motorkap zijn 2e hands nog wel te vinden al dan niet in de juiste kleur.

Het chassis schrijf je over een periode van 10 jaar af. Ik heb onder de dyane een wheels ( gegalvaniseerd) chassis uit 1998 zitten.

mocht je nog wel een bumpertje willen dan kan zoiets ook :

https://www.flickr.com/photos/139819071 ... ed-public/
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » za 19 mei, 2018 17:18

Ben net weer terug van een rondje door zuid duitsland. eerst richting de Eiffel en dan door naar Neurenberg en daarna weer richting huis. 5 dagen weggeweest en ongeveer 2000 kilometer gereden.
met eendige groeten,

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » zo 20 mei, 2018 09:35

Houd er ook rekening mee dat je niet alle steden in Frankrijk in mag met een Eend. Parijs mag je door via de Boulevard Périferique of via de grotere omwegen. Check even hoe het staat met de andere steden op je route.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Plaats reactie