Hoe veilig ben je eigenlijk in een eend...

Alles over het heerlijke eendrijden.
Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 23 okt, 2003 18:38

Je vergeet nu toch de kwaliteit van de eend: Het kofferdeksel zal tot de achterbank
geperst worden en dan is de kracht gelijk aan het gewicht van de auto en zal hij dus
naar voor worden gedrukt(zelf met een klant meegemaakt)Kreuklzones mogen nooit
sterker zijn als het gewicht van de auto.En die zijn van de eend echt goed.

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

pffffffffffffff wat een opmerkingen

Bericht door TheSeend » do 23 okt, 2003 18:42

Een eend is zo onveilig als de bestuurder/omgeving.

Ik heb de neiging te gaan bumperkleven, soms. Dat heeft meer te maken met mijn rijstijl. Ik kijk standaard twee auto's verder. Zodra ik dat niet kan vanwege SUV's, busjes of vrachtwagens, houd ik afstand. Maar vaak houd ik inderdaad te weinig afstand. Gelukkig heb ik uitstekende remmen.
Soms merk ik nog net op tijd dat de auto precies voor me afremt in plaats de auto's die verderop rijden.

Ik heb op mijn site meer voorbeelden van gecrashde eenden gezien:
http://www.theseend.net/citroen/acaac.php van de meesten weet ik dat ze het allemaal overleefd hebben. Behalve bij de foto waar een motor een azu binnen is gereden. Ik wil het eigenlijk niet eens weten...

Een kennis van mij had met zijn eend het volgende:
stond voor het stoplicht en er rijdt een auto achterop. Gevolg: hij knalt op zijn voorganger en de versnellingsbak komt naar binnen.
Grootste angst van mij is dat vaste stuur dat zo mijn snufferd in kan schieten. Ik zou eerder wegduiken richting bijrijdersplek. En daarvoor is een gordel niet handig maar die houd ik toch maar om.

Schrap zetten is een heel slecht idee. Kijk naar de overlevingskansen van dronken/slapende personen bij een ongeluk. Omdat deze mensen geheel ontspannen zijn houden zij relatief weinig over aan zo'n ongeluk. Vooral bij dronken bestuurders is het bekend dat die het vaker overleven dan diegene waar ze op knalden. Stuntmensen proberen zoveel mogelijk hun spieren te ontspannen bij crashes. Dit voorkomt veel breuken.

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 23 okt, 2003 18:59

Bij die klap dat de complete vooras (Stuurhuis)naar binnen komt,breekt gegarandeerd
het dunne onderstukje waar de klem omzit af en zal het stuurslot voorkomen dat het
stuur naar je toe komt.Ze waren echt knap bij Citroën.

Gesloten