Electrische fiets(en) meenemen.

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marianneke58
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
Locatie: Dronten

Electrische fiets(en) meenemen.

Bericht door Marianneke58 » wo 5 apr, 2017 16:27

Onlangs door een forummer een trekhaak onder de eend laten zetten met de bedoeling er één of liever twee electrische fietsen op te kunnen vervoeren.
Trekhaak mag max 50kg kogeldruk, het is er zo een met extra stang schuin naar voren .
Ter info ook nog: zit een Ami8 chassis onder en dikkere veerpotten.

Iemand hier ervaring met het rijden met electrische fietsen op de drager en advies voor aanschaf van een tweedehandse? Of een andere tip voor hoe meenemen?
Graag advies!
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 5 apr, 2017 16:31

Waarschijnlijk zou ik dan een karretje toepassen.
Zo'n groot obstakel achterop je chassis lijkt me niet heel gezond.
Dat tordeert als een malle....

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 5 apr, 2017 18:27

Om te beginnen de accu,s eraf halen en in de auto gooien. Uiteraard niet over de 50kg heengaan. Eventueel de vering achter (tijdelijk) omhoog schroeven.. Kan makkelijk. Ikzelf rijd met een 2cv met 3 fietsen achterop op vakantie, nooit een probleem gehad.. Ik heb ooit voor een 10tje een fietsendrager op de rommelmarkt gekocht.. Zelf inschatten of dat kan of niet...

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 5 apr, 2017 18:44

Afbeelding

Foto na terugkomst van... WM Frankrijk 2011... Even niet op de gebroken uitlaat letten.. Kwam doordat pokke aankomstveld..

www.2cv4x4.nl/salbris/salbris4.JPG

Gebruikersavatar
Marianneke58
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
Locatie: Dronten

Bericht door Marianneke58 » za 8 apr, 2017 12:35

haha, mooi gezicht!
:lol:

Je gaat dan wel boven de max toegestane kogeldruk, natuurlijk.
Met risico op vette bekeuring, (dat vindt je wel of niet acceptabel) maar ook risico op schade aan je chassis?

Heb even wat rondgevraagd: fietsdrager 13-14 kg, electrische fietsen zonder accu zijn zwaarder dan standaardfiets door de motor en komen gemiddeld op plm 22-23 kg, totaal neem je dan zo'n 60kg mee.
Graag onderbouwde reactie waarom wel / niet.

Ik heb nu een fietsdrager met een lange draagarm waaro één electrische fiets mee kan, wil best een tweedehand kortere aanschaffen voor twee. Wil er max 50,- voor uitgeven. Daar wil ik ook graag advies voor:
Spinder Hawk gezien, de een zegt wel de ander niet geschikt voor el. fiets.
Spinder falcon: zelfde drager maar dan van alu. dus lichter. Maar geschikt?
Twinny load e-base?
Spinder tour?
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 8 apr, 2017 13:28

Daarom heb ik een oude 2e hands gekocht. Die weegt volgens mij nog geen 7 kilo... Kan me niet voorstellen dat een e-fiets zonder accu's 23 kg weegt... De overige (il)legale keuzes zul je zelf moeten maken.. Overigens een gezond chassis en carrosserie epn vering kunnen dit gewicht wel aan die uitspraak durf ik wel te doen...

Gebruikersavatar
Marianneke58
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
Locatie: Dronten

Bericht door Marianneke58 » za 8 apr, 2017 19:58

Zit een ami8 chassis onder en dus ook wat zwaardere vering. Dat zal t punt niet zijn dus.

Tsja, dat weet ik dus ook niet, vandaar dat ik t hier maar eens vraag... Iemand anders die nog mening/advies heeft over fietsdrager en gewicht el. fietsen?
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 18 apr, 2017 12:49

Trekhaak en chassis is geen probleem. Ik rijdt heel Europa regelmatig door met een kogeldruk van veel te zwaar .
Maar ga eens op je fietsenrek staan en een beetje deinen, kun je zien wat je fietsenrek doet
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 18 apr, 2017 20:09

Op marktplaats staan zat fietsendragers voor €10 of zelfs gratis, ik zou zeggen koop er een en probeer het. Voor een tientje kun je je er geen buil aan vallen.
Uit eigen ervaring (maar niet achter een eend), de twinny load vond ik een lastig en nog best wel zwaar dinbg.

Gebruikersavatar
Marianneke58
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
Locatie: Dronten

Bericht door Marianneke58 » wo 19 apr, 2017 00:30

Max 60kg ben ik inmiddels wel van overtuigd dat ik dat durf te doen.
Er zijn ook electrische fietsen die zonder accu onder de 25kg blijven en dat wordt een criterium bij de 2e hands aanschaf.
Fietsendrager speur ik marktplaats voor af, maar vanwege de gewenste trapasmotor is blijkbaar niet elke drager geschikt, daar ben ik nog niet uit.
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.

Plaats reactie