Chassis wissel en de RDW.

Reparaties, modificaties en onderhoud
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Chassisnummer

Bericht door theoenmarion » wo 21 sep, 2011 20:56

Nou, ik ben vandaag bij het RDW geweest. Hier gesproken met een aardige mijnheer. Een ding is wel zeker, het is geen origineel chassisnummer. Er staat geen chevron teken voor en achter het nummer en het is ook niet netjes in een lijn ingeslagen. Ik heb het kenteken doorgegeven en nu gaan ze kijken of het misschien door het RDW is ingeslagen. Anders heb ik een groot probleem, denk ik. Ik denk dat ik hem dan maar als onderdelen moet gaan verkopen, of ik ga de koets en de motor reviseren en deze delen verkopen.
Ik kan deze foto tonen van het chassisnummer!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 22 sep, 2011 12:52

Het is goed mogelijk dat er geen chevron voor en achter staat want niet elke 2cv had dat. Mijn reserve donor van de burton had nog een origineel chassis en die had geen chevrons bij het chassisnummer staan.

Tweede discussie is wat de RDW er nu mee gaat doen. Kans is aanwezig dat het kenteken wordt ingenomen. Maar het kan ook anders lopen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 22 sep, 2011 13:50

en in de jaren 70 werden nummers ook met de hand ingeslagen, dus een beetje scheef zou zomaar kunnen..... dit heb ik ooit ergens gehoord, maar er wordt wel meer verteld, al geloof ik dit wel, zeker gezien hoe dingen in het verleden gingen bij Citroën..

greetzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 sep, 2011 14:05

Gezien de leeftijd van het chassis (6 a 7 jaar) is dit dus een zelf aktie en niet van de RDW. Ik hoop dat ze coulant zijn en bereid zijn om alsnog chassis nummer in te slaan (al is het tegenwoordig graveren).

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 22 sep, 2011 17:04

backfire schreef:Gezien de leeftijd van het chassis (6 a 7 jaar) is dit dus een zelf aktie en niet van de RDW. Ik hoop dat ze coulant zijn en bereid zijn om alsnog chassis nummer in te slaan (al is het tegenwoordig graveren).
Wat ik gehoord heb is dat er geen melding wordt gemaakt als het een eigen chassisnummer is. Het nummer komt wel overeen met hetgeen dat op het kenteken staat. ik wacht nog op antwoord van het RDW of het nummer destijds misschien door hun is ingeslagen. Tegenwoordig wordt het nummer ergens achterin ingeslagen volgens het RDW. Als, ik zeg als, ik het chassis kan vervangen komt het RDW om het chassis te labelen en als ik de auto klaar heb ga ik er mee naar het RDW, ook met het oude chassis, en slaan hun het nummer in het nieuwe chassis. Zo hebben ze mij verteld. Daar slijpen ze dan het oude nummer uit en wordt vernietigd.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 22 sep, 2011 18:12

Over nieuwe chassis gesproken, ik vond een mogelijk komend probleem bij de RDW met het nieuw chassis uit zuidFrankrijk.
Het produktie nummer is gegrafeerd in de voorste dwarsbalk, en wordt precies afgedekt door de koeltunnel. :?
Ziet er naar uit dat ik voor de eindcontrole bij de RDW de voorste motorsteunen los moet halen
en de motor iets opkrikken om het nummer zichtbaar te maken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 22 sep, 2011 19:08

Heeft elk chassis een productienummer? Het mijne komt blijkbaar uit Argentinië, zou deze dat ook moeten hebben en waar staat dit?

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 23 sep, 2011 13:02

Het kan ook op balk haaks achter de versnellingsbak staan. Daar stond het ten minste op het nieuwe chassis van mijn vader zn 2cv.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 23 sep, 2011 13:34

theoenmarion schreef:
backfire schreef:Gezien de leeftijd van het chassis (6 a 7 jaar) is dit dus een zelf aktie en niet van de RDW. Ik hoop dat ze coulant zijn en bereid zijn om alsnog chassis nummer in te slaan (al is het tegenwoordig graveren).
Wat ik gehoord heb is dat er geen melding wordt gemaakt als het een eigen chassisnummer is. Het nummer komt wel overeen met hetgeen dat op het kenteken staat. ik wacht nog op antwoord van het RDW of het nummer destijds misschien door hun is ingeslagen. Tegenwoordig wordt het nummer ergens achterin ingeslagen volgens het RDW. Als, ik zeg als, ik het chassis kan vervangen komt het RDW om het chassis te labelen en als ik de auto klaar heb ga ik er mee naar het RDW, ook met het oude chassis, en slaan hun het nummer in het nieuwe chassis. Zo hebben ze mij verteld. Daar slijpen ze dan het oude nummer uit en wordt vernietigd.
Bij mij heeft de RDW mijn nieuwe chassis gelabeld en ter plekke samen uit oude chassis het chassisnummer geslepen.

Overigens zo ver ik weet zal RDW nooit op de orginele plek chassisnummer er in zetten en dus moet kenteken altijd aangepast worden omdat de locatie van het nummer wijzigt. Een chassisnummer op de orginele plek wordt alleen zelf gedaan.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 23 sep, 2011 19:09

Een chassisnummer op de orginele plek wordt alleen zelf gedaan
Dit is niet waar.

In mijn Dyane hebben ze tot 2x toe het chassisnummer net naast de originele plaats opnieuw ingeslagen (dit wordt niet gegraveerd).

Bij mijn andere auto zouden ze op mijn verzoek dit ook op de originele plaats doen maar daar paste het inslagapparaat niet tussen en toen hebben ze het op die uitstekende gebogen (losse) plaat onder de rechter aandrijfas gezet.
Op het kenteken is toen niets aangepast. Dit was ook niet nodig, het zat (ongeveer) op dezelfde plaats.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 23 sep, 2011 19:24

Met mijn gesprek met RDW man werd het mij toch echt duidelijk dat ze dat niet meer doen om zelf inslag acties te voorkomen / herkennen. Bij jou zal het niet om een nieuw chassis gaan zonder reeds aanwezig nummer maar herinslag van onleesbaar nummer. Chassis van EJ is een nieuw chassis geweest zo'n 6 a 7 jaar geleden.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » vr 23 sep, 2011 19:48

backfire schreef:Met mijn gesprek met RDW man werd het mij toch echt duidelijk dat ze dat niet meer doen om zelf inslag acties te voorkomen / herkennen. Bij jou zal het niet om een nieuw chassis gaan zonder reeds aanwezig nummer maar herinslag van onleesbaar nummer. Chassis van EJ is een nieuw chassis geweest zo'n 6 a 7 jaar geleden.
Het klopt wat backfire zegt. Het RDW slaat, in een nieuw chassis, het nummer op een andere plek. Bij mij zou dat,dacht ik, in de achterkoker zijn dacht ik. ik kon in ieder geval de auto af monteren en dan slaan ze er een nummer in. Maar ik wacht nog eerst op bericht van het RDW.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 23 sep, 2011 21:46

Bij de Dyane is het inderdaad het originele chassis.
Bij de andere auto is het wel degelijk een nieuw chassis.
Van de makers uit Cassis....

Dus:
Het RDW slaat, in een nieuw chassis, het nummer op een andere plek
Is niet altijd zo.

Voor wie niet overtuigd is, kan ik een foto posten.....

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 24 sep, 2011 09:38

Pffffffff.............

Ik probeer dit allemaal een beetje te volgen, maar het blijft lastig vind ik.
Als je denkt dat je het weet komt er weer iemand meteen ander voorbeeld.
Het lijkt wel dat je kunt concluderen dat de werkwijze van de RDW niet eensluidend is.

En dat is jammer want het gaat ons, in ieder geval mij, erom om de Citroën A types te behouden voor de toekomst.
En er wordt op deze manier veel vernietigd wat wel eerlijk materiaal is, maar waar door de werkwijze in het verleden geen "goedkeuring" meer voor te krijgen is.

Greetz David :P

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 24 sep, 2011 11:33

David schreef:Pffffffff.............

Ik probeer dit allemaal een beetje te volgen, maar het blijft lastig vind ik.
Als je denkt dat je het weet komt er weer iemand meteen ander voorbeeld.
Het lijkt wel dat je kunt concluderen dat de werkwijze van de RDW niet eensluidend is.

En dat is jammer want het gaat ons, in ieder geval mij, erom om de Citroën A types te behouden voor de toekomst.
En er wordt op deze manier veel vernietigd wat wel eerlijk materiaal is, maar waar door de werkwijze in het verleden geen "goedkeuring" meer voor te krijgen is.

Greetz David :P
100% mee eens. Ik heb naar het RDW ook vermeld in de mail, dat ik het zonde zou vinden dat door deze wijze weer een A-type van de weg wordt gehaald! (of het helpt weet ik niet)

Plaats reactie