Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 12 aug, 2014 23:07
door Hilke
2cvzeeland schreef:
Geert schreef:
2cvzeeland schreef:Tsja,voor alles een eerste keer he? Haha... Eerste keer dat ik een blok dr uit sleutel...
Je leert ervan.. Wat mij het meeste intrigeerde ( wat een woord :oops: ) was hoe simpel alles is en hoe alles is opgelost door Citroen.
Ik heb nu een paar blokken onder handen gehad , maar het blijft leuk .
Succes !
Leuk? Haha, rijden is leuk ja haha, sleutelen een noodzakelijk kwaad.
Kwaad? neeeeee joh! Sleutelen is heerlijk :D
De geur van motor olie, het geratel van een sleuteltje. En dan als 't uiteindelijk allemaal lekker loopt (127km/u beladen met 2 man op de snelweg) Dat gevoel van voldoening!

Geplaatst: di 12 aug, 2014 23:12
door 2cvzeeland
Hilke schreef:
2cvzeeland schreef:
Geert schreef: Je leert ervan.. Wat mij het meeste intrigeerde ( wat een woord :oops: ) was hoe simpel alles is en hoe alles is opgelost door Citroen.
Ik heb nu een paar blokken onder handen gehad , maar het blijft leuk .
Succes !
Leuk? Haha, rijden is leuk ja haha, sleutelen een noodzakelijk kwaad.
Kwaad? neeeeee joh! Sleutelen is heerlijk :D
De geur van motor olie, het geratel van een sleuteltje. En dan als 't uiteindelijk allemaal lekker loopt (127km/u beladen met 2 man op de snelweg) Dat gevoel van voldoening!
Haha, interesse om mijn sleutelwerk te doen?

Enne... Heuveltje af zeker? Of bigbore?

Geplaatst: wo 13 aug, 2014 09:13
door Michiel van G.
Ik wil al zeggen, zelfs heuvel af en wind mee kom ik never niet in de buurt van die 127 km/h :shock:

Geplaatst: wo 13 aug, 2014 17:07
door 2cvzeeland
Zo, statusupdate:

Vanochtend een nieuwe ring wezen halen, erin gezet volgens jullie tips, ook ter plaatse nog informatie ingewonnen. Daar vertelden ze hetzelfde.

Blokje teruggeplaatst. Proef gedraaid en DROOG!

Eend weer in elkaar gesleuteld en klein proefritje gemaakt. Hoppetee! een mooi straaltje dr uit! Grmbl

Morgen dus maar voor de 3e keer t blokje dr uit!

Begin er nu toch wel lichtjes moe van te worden!


Toevallig niemand in de buurt die heul handig is? Haha... offe... iemand verder nog suggesties?

Geplaatst: wo 13 aug, 2014 17:47
door Geert
Hmmm, dat wordt zoeken naar een oplossing .
De keerring is toch niet beschadigd bij het inzetten? Je moet de keerring eerst invetten met olie voordat je hem plaatst . Is de zitting ( dus het motorblok) wel schoon en zitten er geen braampjes o.i.d. in ? Lekt ie op de keerring? Ben je daar zeker van ? Niet tussen de motorhelften?
Er zit in de bus, waar de priseas in gaat van de versnellingsbak ook nog een keerringetje, met een bronze bus , lekt ie daar niet ? Dat zou verklaren waarom hij belast wel lekt .

Geplaatst: do 14 aug, 2014 08:54
door achtpeter
Langs dat keerringetje in het gat voor de prise-as kan geen motorolie lekken hoor.

Geplaatst: do 14 aug, 2014 17:01
door 2cvzeeland
Zo, het blok is er weer uit en duidelijk olie aan de onderzijde van de keerring.

De ring is geplaatst met beleid. Ook is het huis schoon en braamvrij.

Is er een manier om het blok te laten lopen op de werkbank zonder vliegwiel? Op deze manier wil ik kijken waar er wat lekt.

Ik probeer hem aan te slingeren, maar krijg m niet aan de praat.

Min aangesloten op blok. Plus aangesloten op rode draad van 123 ontsteking. @ overige draden van 123 uiteraard op bobine.

Vanachter mijn propellor heb ik 1 ader over. Deze is van oliedruksensor?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo 24 jan, 2016 22:26
door Roel van de wal
wat is het probleem wanneer de keerring "te diep" is aangebracht?

Geplaatst: zo 24 jan, 2016 22:47
door Thijs
Olielekkage....