Pagina 1 van 1

Revisie registercarburateur

Geplaatst: zo 23 apr, 2017 11:28
door Boudewijn
Ik ben bezig een carburateur te reviseren. Nu kwam ik er achter dat de gaskleppen geborgd zijn. Ik wil ze er uit hebben om de torsie veren te kunnen vervangen. Of is het mogelijk de veren te vervangen zonder de kleppen te verwijderen ? Als ik de borging weg moet halen, hoe doe je dat ? vijlen?

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: zo 23 apr, 2017 20:10
door David
Meestal hoort dit niet bij de "gemiddelde" revisie.
Veertjes kun je vervangen zonder asje te verwijderen.
Is even pielen maar het kan zeker wel.

Geplaatst: ma 24 apr, 2017 07:40
door Boudewijn
Ik weet niet wat je onder een "gemiddelde" revisie verstaat, maar het binnenste veertje is kapot dus zal vervangen moeten worden.
In de sets die in de handel verkrijgbaar zijn zitten de veertjes ook bij dus het wordt vaker gedaan.

Geplaatst: ma 24 apr, 2017 20:48
door David
Ik bedoel de kleppen losmaken.
Dat is niet de gemiddelde revisie.

De veertjes kun je met wat handigheid er om heen draaien met een punttangetje.

Geplaatst: do 27 apr, 2017 10:48
door DUKW
Ik haal de klepjes er vaak uit kan je alles lekker goed schoon maken.

Bij mij is het altijd gelukt door ze met een goede schroevendraaier gewoon door de borg heen te draaien.
Bij het eruit schuiven even goed opletten hoe het klepje erin zit. Zitten namelijk schuine kanten aan.
Na monteren even morgen met een centerpuntje vlak naast het boutje


Greets dukw

Geplaatst: do 27 apr, 2017 19:55
door David
Het kan idd, maar je loopt ook het risico dingen te beschadigen.
Voor de gemiddelde sleutelaar is dit niet aan te raden mijns inziens....

Geplaatst: vr 28 apr, 2017 00:13
door Peter v G
Ik heb de borging weggevijld, daarna de schroefjes kunnen losdraaien.
Maar mss is het Boudewijn al gelukt. :-)

Geplaatst: vr 28 apr, 2017 07:03
door Boudewijn
Ja Peter, het is gelukt. Ik heb het veertje er omheen gedraaid. Het is daardoor wel wat uitgetrokken maar werkt goed. Ik heb nog een andere carburateur liggen met te veel speling op de asjes, bij die ga ik dan toch even proberen de kleppen te verwijderen. Kan ik toch niets meer aan vernielen :)

Geplaatst: vr 28 apr, 2017 07:39
door Peter v G
Mooi dat het gelukt is!
Ik verwacht dat er heel veel carburateur zijn met uitgelopen asjes. Ik heb er ook eentje liggen...
Daar zijn nog geen revisie setjes voor.??.....ik vermoed dat twee busjes ( kunststof ?) een goede boor en een kolomboormachientje voldoende zijn om het weer in orde te krijgen.

Geplaatst: vr 28 apr, 2017 11:20
door Boudewijn
Dat uitboren van de gaten voor de asjes zat ik ook aan te denken, maar het gat zal waarschijnlijk niet rondom groter zijn geworden. Als het gat ovaal is, is de juiste plaats moeilijk te bepalen en zal je toch een freesmachine nodig hebben.

Geplaatst: vr 28 apr, 2017 20:38
door Thijs
Dat uitboren en busjes in zetten valt nog lang niet mee.
Een mede-forummer heeft dat eens voor mij geprobeerd maar de gaten moeten exact recht geboord worden en precies tegenover elkaar.
Anders loopt het asje niet lekker maar erger nog: dan loopt de gasklep tegen de wand aan en sluit het niet goed.

Geplaatst: za 6 mei, 2017 15:07
door Boudewijn
Op mijn revisie carburateur staat een andere code dan op die die in mijn auto zit. Ik kan echter nergens vinden wat deze aanduidingen betekenen.
Die van mijn motor 20 A 7 92 4:
Afbeelding

De revisie carburateur 02 F 6 92 4 :
Afbeelding


Nog een foto van het veertje. Niet mooi maar het werkt wel.
Afbeelding

Geplaatst: ma 8 mei, 2017 18:47
door 2cvmaarten
Ik heb vorig jaar mijn carburateur gereviseerd, ook het binnenste veertje was kapot. Ik heb alles verwijderd en daarna het torsieveertje erop gedraaid. Dit ging goed zonder beschadiging van de veer, ik vraag me af hoe je die zo vervormt heb gekregen?

Geplaatst: ma 6 nov, 2017 22:08
door IVARIO
Ik zag vorige week bij mijn carburateur dat het buitenste borgveertje niet (meer) geborgd zit, dus niets meer borgt en niet meer veert.
Wat is hiervan het gevolg? Het is me namelijk niet duidelijk wat dat buitenste borgveertje zou moeten doen...