Wat voor motor kan ik het beste aanschaffen?

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gesloten
deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Wat voor motor kan ik het beste aanschaffen?

Bericht door deusjefoo » di 12 jul, 2005 02:05

Hallo allemaal.

Omdat mijn motortje van mijn eend niet meer alles is ben ik van plan binnenkort een nieuwe motor aan te schaffen. Nu heb ik op www.duckservice.nl een motor gezien. Het gaat hier om een VEGE gereviseerde motor. Heeft iemand ervaringen hiermee of is er iemand die een andere motor adviseerd? En zijn de motoren nog nieuw te krijgen? en wat zouden deze moeten kosten?
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 12 jul, 2005 06:14

De ervaringen in mijn directe omgeving met végé motoren zijn bizonder
slecht.
Een kennis heeft twee keer zo'n motor kapot gehad, voor hij alleen de zuigers
en cilinders gebruikte om een oud blokje op te knappen.
Daarmee rijdt hij nu alweer enige jaren rond.
Je hebt wel garantie, maar het blijft vervelend.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » di 12 jul, 2005 09:17

hoi

een tweedehands blokje kost erg weinig, zit er in een halve dag (ruim) in en ze gaan niet vaak stuk, dus ik zou gewoon een tweedehands nemen.

groet frank

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 12 jul, 2005 17:12

Noem het een blok en je zit altijd safe!!! :wink:

Ik zou ook voor een tweedehands gaan scheelt je veel geld. Als je echt een originele wilt Club Cassis levert ze ook voor ongeveer 700,-

Maar voor die prijs heb je dus al meerdere 2dehandse. Ik heb er als eens een stel opgehaald voor 25 of 50 euro. En met je huidige blok samen kun je best een leuk blok samenstellen.

Wat scheelt er eigenlijk aan de huidige. Is dat niet op te lossen. :roll:

Mijn blok bijvoorbeeld kostte me tweedehands 25 euro en was helemaal kaal. Nu heb ik dus alle andere delen overgezet van mijn oude blok (hiervan was al veel vervangen of nog goed). Ik rij hier nu al een jaar mee en hij doet het goed. Blaast alleen wat blauwe rook en lekt wat. Maar van de winter gaat er een revisie plaatsvinden en dan moet alles weer goed zijn. En voor 700,- kun je veel reviseren hoor. Ik denk zelfs nog onder de 200 te kunnen gaan blijven. :roll: Ik praat dan over andere pakkingen. Gereviseerde cilinderkoppen en andere zuigerveren en keerringen. De rest is nog goed. En al die onderdelen kosten niet zoveel. Alleen de revisie van de koppen kan duur gaan uitvallen, dus misschien laat ik dat wel. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » wo 13 jul, 2005 09:42

punky. waarom wil je je koppen laten reviseren? gewoon kleppen opnieuw inschuren en nieuwe klepsteelrubbers moet toch genoeg zijn?

groet

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 13 jul, 2005 10:14

Dat is ook eigenlijk de bedoeling. Kleppen inslijpen en meteen geharde klepzittingen laten monteren. Als die er al niet inzitten.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 13 jul, 2005 10:46

Alle 602cc motoren hebben dezelfde koppen,dus met geharde klepzittingen.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » wo 13 jul, 2005 10:53

En kleppen inslijpen kan je gewoon zelf doen.

groet

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 13 jul, 2005 11:27

Ohh, dan moeten we eens overwegen of we wel naar een revisiebedrijf moeten gaan. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 13 jul, 2005 11:50

bij de eendengarage in eendhoven is het opnieuw inslijpen niet zo duur dacht ik, check even de website zou ik zegen..
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 13 jul, 2005 12:18

Bedankt voor de tip:

Eendengarage:
CILINDERKOPREVISIE

Voor de zelfsleutelaar.

Als je je eend na al die jaren van trouwe dienst eens echt onderhanden wil nemen omdat ie niet zoveel kracht meer heeft en/of veel te veel benzine/olie verbruikt, denk dan niet te snel "die kleppen polijst ik wel even met zo'n stokje" en klaar.
Als je de koppen er toch af hebt breng ze even langs ook als je de kleppen/zittingen al hebt gepolijst meten we ze even voor je op afdichting. Natuurlijk doen we dat weer, zoals het een goede garage betaamd gratis. Als het niet te druk is op dat moment doen we het zelfs terwijl je erbij staat.
Zijn ze toch niet zo goed als je gehoopt had, kunnen we uiteraard de klepzittingen voor je frezen of desnoods ook de geleiders vervangen. Wat je maar wilt en natuurlijk alles in eigen beheer want wegbrengen naar zo'n bedrijf kun je zelf ook wel .

Cilinderkoprevisie in eigen "atelier" uitgevoerd vanaf 85 euro incl. B.T.W.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten