Reviseren of twedehands

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Agri7up

Reviseren of twedehands

Bericht door Agri7up » wo 16 jul, 2003 08:46

M'n 2CV6 heeft een hartkwaal. Volgens de garage zijn er twee opties, of reviseren of een tweedhandsblokje. Is het het waard om een eendemotor te reviseren? Wat zou dat gaan kosten (heb gehoord 1200 euro) of is het beter een gebruikte motor op te snorren (waar? hoeveel zou zo'n blokje kosten).

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » wo 16 jul, 2003 09:29

wat is de kwaal precies? Een eendenmotor gaat makkelijk uit elkaar en je kunt hem dus ook makkelijk deelreviseren. Vaak hoeft de motor niet eens uit de auto te komen.
Heel veel blokjes die te koop zijn ,100 a 150 euro, zijn echter nog goed. Het is immers meestal niet de motor die zorgt dat een eend slooprijp is. Zelden hebben ze meer dan 1 ton gedraaid. Ook mensen die een visa-motor inbouwen doen vaak een goede motor weg.
Als je wat meer zekerheid wilt kun je ook bij een demontagebedrijf langsgaan, zoals van Gompel in Eindhoven, dan betaal je misschien iets meer, maar krijg je wel 3 maanden garantie.

succes ermee, Bullit

plop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 12:46
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door plop » wo 16 jul, 2003 09:30

Voor 1200 Eur heb je geloof ik al een nieuwe motor...Dus zou ik hem niet reviseren. Het ligt er een beetje aan wat je ervoor over hebt, op deze site en op marktplaats worden regelmatig 2ehands motoren aangeboden voor rond de EUR 75 en meer. Het is wel zo dat je niet precies weet wat je koopt maar ik ga ervan uit dat de meeste eenden rijders wel zo eerlijk zijn waarom ze een motor weg doen.

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 16 jul, 2003 10:52

licht er een beetje aan wat je zelf wilt. Ik heb zelf ook altijd 2e hands motoren gebruikt maar heb daar nu mijn buik van vol. Tis telkens maar weer afwachten hoe lang dat ie het volhoudt.
Een gereviseerd kost ca. 650Euro, met inlevering van je eigen motor.
Zelf nieuwe cilinders, zuigers, en gereviseerde koppen monteren kost je ca. 350Euro. Maar dan moet je onderblokje nog ok zijn. (krukas+ nokkenas.)

Gast

Bericht door Gast » vr 15 aug, 2003 12:53

En hoe kom je erachter of je krukas + nokkenas nog ok zijn?

Plop :twisted:

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » vr 15 aug, 2003 15:41

Meten is weten zie handboek.
Wat brengt morgen.???

Robert
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: di 29 apr, 2003 00:24
Locatie: Delft

Gereviseerd blok kopen?

Bericht door Robert » di 7 okt, 2003 12:37

Na drie verschillende blokken in m'n eend te hebben gezet doet hij het nog steeds niet. Geen enkel blok was goed. Nu zit ik toch te denken aan een gereviseerd blok. Ben eens wat rond gaan bellen. Nou kan ik voor 700 euro eentje bij Stolk in R'dam kopen. Bij Vege zijn ze 1015 euro. Mijn garage heeft z'n leverancier (dus niet een revisiebedrijf) gebeld en deze zegt dat Vege blokken slecht zijn. Bij hem kost een blok 1050 euro. Waar zit het 'm in en wie heeft enige ervaring met gereviseerde blokken?

Bij alle bedrijven moet je je oude blok inleveren en krijg je er eentje kaal en oliedicht terug.

Weet iemand wat ze nou precies doen bij een revisiebedrijf? Nieuwe krukas? Nieuwe lagers? Leppen en honen van de cilinders?

Klussen is leuk maar je kan het overdrijven.

Dude
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14 sep, 2003 18:27
Locatie: vlaardingen

Bericht door Dude » di 7 okt, 2003 16:24

ik heb nieuwe velgen gekocht bij een bedrijf in brabant ? die veel deed in die kitkars, burton en lomax enzo. die verkochten volledig gereviseerde blokjes voor 675 euro... ik vond dit een erg nette prijs
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » di 7 okt, 2003 20:52

de Vege's moeten nogal eens terug.
Ik heb laatst een gereviseerde bij Cassis gekocht. ongeveer 650 Euro. Kheb 'm nog niet ingebouwd, maar ik zal laten weten hoe die bevalt als ie ingebouwd is..
Kheb overigens nog nooit ergens gezien dat ze 1000 Euro koste.... Wat was dat voor een motor dan.???
De meeste zitten rond de 650 Euro.

Robert
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: di 29 apr, 2003 00:24
Locatie: Delft

Bericht door Robert » wo 8 okt, 2003 00:16

Levert Cassis dan ook in Nederland of moet je er voor naar Frankrijk?

Ik heb Vege opgebeld en deze leveren voor 1015 euro, dan moet je wel je oude blok inleveren. Ik vindt dit ook al veel. Ik ga het nog eens onderzoeken.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 8 okt, 2003 12:24

Dan denk ik dat zij of jij elkaar niet goed begrepen hebben.
Compleet gereviseerde Vege's zijn overal te koop voor +/- 650 Euro. Ze leveren ook alleen aan de vakhandel en niet direkt aan partikulieren.
Of je een Vege wil is de volgende vraag.

De Cassis motoren zijn leverbaar via Mehariche (Mark van Boekel) te Schaijk (NB)

Robert
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: di 29 apr, 2003 00:24
Locatie: Delft

Bericht door Robert » wo 8 okt, 2003 13:49

Denk dat het idd ergens in de communicatie fout is gegaan. Geen Vege dus. Via m'n garage kan ik een nieuw blok kopen (deze is dus niet gereviseerd) voor 1050 euro. Daar zit dus dat prijsverschil in.

Heeft iemand anders ervaring met Cassis??

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 8 okt, 2003 14:33

hoe komen die aan een nieuwe motor dan? Die worden niet meer gemaakt hoor.. Waarschijnlijk is dat ook een gereviseerde. Of je betaald gewoon 1050 omdat je geen blok inleverd ofzo..(?)

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 8 okt, 2003 16:31

Ik meende dat alle onderdelen behalve de koets zelf nog nieuw geproduceerd worden. Hoe zit dat ? !
Afblijven.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 8 okt, 2003 17:23

citroen zelf maakt niet veel meer. Of misschien zelfs helemaal niets meer..(weet ik niet helemaal zeker)
Alles wat nog nieuw gemaakt wordt, wordt óf door Club Cassis gemaakt óf immitatie.

Ik hoorde laatst van Mark van Boekel dat ze in Cassis zelfs een groot tekort hebben aan carters voor revisie.

Dus als je nog oude kale motorblokken hebt liggen (blok met cilinders en oliekoeler en ontstekingshuisje).... Cassis koopt ze voor 35 Euro geloof ik..

Gesloten