Reviseren of twedehands

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Christian
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 mar, 2003 19:32
Locatie: Eijsden

Bericht door Christian » do 9 okt, 2003 10:52

citroen zelf maakt niet veel meer. Of misschien zelfs helemaal niets meer..

Hoe zit dat dan? Veel verkopers van 2cv-onderdelen verkopen zowel originele citroen onderdelen als imitatie onderdelen.
Zijn de originele citroen onderdelen dan nog allemaal uit voorraad?
Dan zal de prijs van originele onderdelen binnenkort wel snel omhoog gaan...
C'est la crème de la crème...

Robert
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: di 29 apr, 2003 00:24
Locatie: Delft

Vege of Cassis??

Bericht door Robert » do 9 okt, 2003 11:27

Het wordt er niet duidelijker op vindt ik. Het volgende is tegen mij gezegd door m'n garage (ze zijn erg goed en weten er veel vanaf): Cassis, het wel bekende bedrijf in zuid-frankrijk tevens in de plaats Cassis, verkoopt gereviseerde blokken. Deze worden, volgens mijn garage, bij Vege gereviseerd. Vege is Nederlands maar heeft een fabriek in Tunesie waar Citroen, Peugot en Renault motoren worden gereviseerd. Dus ook de 2cv motor.

Is dit waar? Verkoopt Cassis gewoon blokken via Vege, maar dan zonder het stickertje erop. Ik heb Cassis een mailtje gestuurt, kijken wat ze zeggen.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » do 9 okt, 2003 12:35

de Cassis motoren worden zeker NIET bij Vege gereviseerd!
Cassis heeft een eigen werkplaats waar deze moteren gereviseerd worden.
Vege laat hun motoren in Tunesie reviseren.

Club Cassis koopt veel produktielijnen van Citroen wanneer deze stoppen. Neem bijvoorbeeld het "orginele Citroen" chassis, deze worden ook in Cassis gemaakt, en dus niet bij Citroen.

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Motorblok vege

Bericht door Le Patron » za 11 okt, 2003 15:04

Een Vege motor verkopen wij voor 675 euro incl btw.
Nieuwe zuigers, opgeboorde cilinders naar 610 cc nieuwe kleppen met klepgeleiders, krukas is geslepen en voorzien van overmaat lager en keerring achterzijde. Nokkenas is geslepen met de volgers. Ontstekingsnokje is geslepen maar deze maatvoering is niet goed, maar de meeste rijders hebben wel een 123 of anders hebben we nog nieuwe orginele nokjes en gewichtjes.
Oliekoeler is nieuw en de olieleiding naar de koppen is nieuw.
Vulpotje moet worden overgezet, en hier ligt het grootste probleem, als deze niet goed is zal ook de nieuwe motor olie gaan lekken. Wij hebben 10 tallen vege motoren verkocht en ik heb er bij 1 een nieuwe krukas keerring in moeten zetten vanwege lekkage.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » ma 13 okt, 2003 09:24

ik snap ook niet waarom ze bij Vege niet eisen dat bij een revisieblok de vulpijp vervangen MOET worden..(?)

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 13 okt, 2003 11:23

Omdat die vrij belangrijk is en een defecte olievulpijp vaak vor lekkage(s) zorgt. Je weet wat zo'n vulpijp doet, neem ik aan ?
Afblijven.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » ma 13 okt, 2003 13:22

ja inderdaad, wat ik bedoel dus dat ze dat bij Vege NIET eisen. en dat begrijp ik dus niet..
Cassis eist dat een revisiemotor een nieuwe vulpijp wordt geplaatst, anders krijg je zelfs geen garantie op je motor.

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Olievulpot

Bericht door Le Patron » do 16 okt, 2003 16:37

Je kunt het ook anders zien waarom eist cassis dat er een nieuwe op moet het kan toch zijn dat de oude nog perfect werkt?
Wij testen de oude en ook de nieuwe potjes regelmatig en er zijn er heel wat oude die kapot zijn, maar ook sommige nieuwe werken niet zoals het zou moeten.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

vandepoll
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 apr, 2003 10:11
Locatie: Moulinet

Bericht door vandepoll » do 16 okt, 2003 19:41

Cassis levert ruilmotoren, maar of ze die zelf reviseren betwijfel ik.
In ieder geval niet in hun bedrijf te Cassis, werkplaats is niet zo groot en daar niet voor ingericht. Tenminste niets kunnen ontdekken.
Ik ben daar een keer of drie geweest om onderdelen te kopen. Ze hebben wel wat origineel maar ook veel imitatie.
Ik heb er ook een origineel chassis gekocht, dit komt echt van Citroën, de Citroën sticker met de productie-streepjescode zat er nog op.
Moest een paar weken wachten ze waren net op.
De gegalvaniseerde laten zij verzinken.
Er vlak bij zit een soortgelijk bedrijf, in Cuers, M.C.D.A.
Die hebben bijna alleen maar imitatie, maar zijn meestal met vergelijkbare imitatie onderdelen wat goedkoper.
Ik heb daar bv. alle wiellagers en draagarmlagers met keerringen gekocht.
Is een wat chaotisch bedrijf, maar wel leuk om te zien.
Ze verzenden ook naar Nederland.

Er worden nog steeds originele delen voor eend gemaakt, onlangs is echter de productie van originele moterkappen gestopt, met een laatste batch van 1000 stuks

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

vege motor

Bericht door Le Patron » za 18 okt, 2003 11:49

Zo, kreeg gisteren even de faktuur binnen van de 2cv motor van Vege.
Deze heeft een geweldige prijs stijging ondergaan en kost nu normaal gesproken 1015 euro. Dit zal verkoop bij ons wel 900 euro gaan worden waarschijnlijk. Maandag gaan we bellen hoe dit zit of dit geen foutje is.
Als de prijs zo definitief wordt zal de keus tussen een cassis en vege motor niet meer zo moeilijk zijn. Maandag weten we meer.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » za 18 okt, 2003 13:43

vandepoll schreef:Cassis levert ruilmotoren, maar of ze die zelf reviseren betwijfel ik.
In ieder geval niet in hun bedrijf te Cassis, werkplaats is niet zo groot en daar niet voor ingericht. Tenminste niets kunnen ontdekken.
Ik ben daar een keer of drie geweest om onderdelen te kopen. Ze hebben wel wat origineel maar ook veel imitatie.
Ik heb er ook een origineel chassis gekocht, dit komt echt van Citroën, de Citroën sticker met de productie-streepjescode zat er nog op.
Moest een paar weken wachten ze waren net op.
De gegalvaniseerde laten zij verzinken.
Er vlak bij zit een soortgelijk bedrijf, in Cuers, M.C.D.A.
Die hebben bijna alleen maar imitatie, maar zijn meestal met vergelijkbare imitatie onderdelen wat goedkoper.
Ik heb daar bv. alle wiellagers en draagarmlagers met keerringen gekocht.
Is een wat chaotisch bedrijf, maar wel leuk om te zien.
Ze verzenden ook naar Nederland.

Er worden nog steeds originele delen voor eend gemaakt, onlangs is echter de productie van originele moterkappen gestopt, met een laatste batch van 1000 stuks
kweet niet of ze meerder werkplaatsen hebben, buiten die kleine waar jij wel eens geweest bent, maar de hele chassislijn van citroen staat nu ook in cassis..

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

vege

Bericht door Le Patron » ma 20 okt, 2003 17:37

Het klopt helaas is de prijs van een Vege ruilmotor is definitief boven de 1000 euro uitgeschoten, voor de liefhebbers blijven we hem uiteraard wel leveren en wel voor de prijs van 900 euro inclusief BTW. Wel altijd een oud motortje retour.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » ma 20 okt, 2003 23:07

ik sta daar niet echt van te kijken eerlijk gezegd... Als je zo links en rechts hoorde hoeveel motoren er terug gingen met diverse gebreken....Ik heb wel eens gehoord (dus pin me er niet op vast) dat 1 op de 3 motoren terug moest. Dan is dus zo'n prijsstijging helemaal niet gek...
Maar dan zullen ze er wel helemaal mee stoppen denk ik. Niemand gaat 900 Euro betalen voor een revisiemotor.
Dan krijgen ze het bij Cassis druk denk ik..

Gesloten