heeft iemand wel eens gehoord van een trafficlutch ?

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Wout
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 sep, 2003 21:30

Maar nu weet ik nog niets over mijn trafficlutch !

Bericht door Wout » di 7 okt, 2003 22:41

:D
Koppeling vervangen is het probleem niet voor mij, ik heb vorige week van Buckie (onze besteleend) ook de koppeling vervangen en dat gaat met de haynes in de hand erg makkelijk. Maar is er ook iemand die wat weet over een trafficlutch ?

Ik wil trouwens best een keertje een handje toesteken bij het vervangen van een koppeling, woon in Utrecht (centrum), heb dus geen ruimte om te sleutelen maar wel genoeg gereedschap en de know how.

Heef iemand misschien zo'n trafficlutch liggen op zolder ? om te testen ?

Wout

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Centrifugaal koppeling

Bericht door Le Patron » za 11 okt, 2003 15:15

We hebben nog een Centrifugaal koppeling liggen.
Het is volgens mij wel zo dat je normaliter dan ook een andere carburateur hebt die hoger stationair is afgesteld om toch op de koppeling te kunnen afremmen.

De centrifugaal koppeling is meer voor mensen met problemen, die moeite hebben om een gewone koppeling te bedienen. Het is niet zo dat de auto zuiniger wordt of andere voordelen heeft.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Dude
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14 sep, 2003 18:27
Locatie: vlaardingen

Bericht door Dude » za 18 okt, 2003 02:28

wat moet ik me er nou bij voorstellen ? een volautomaat ? of een half automaat waarbij je zelf dus nog wel moet schakelen ??

wie o wie geeft mij verheldering bij deze trafficlutch ??
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » za 18 okt, 2003 10:45

in dat geval hoef je in de eerste versenelling niet meer te ontkoppelen en kun je dus zo wegrijden j emoet dus nog wel schakelen .
Duszz semi- automaat.
Wat brengt morgen.???

Kees-Jan Smit
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 15 dec, 2003 12:17
Locatie: Spaarndam

Bericht door Kees-Jan Smit » ma 15 dec, 2003 17:44

Een centrifugaalkoppeling ('Embrayage Centrifuge') heb ik op mijn 1962 AZ (12 pk) en rijdt als het eenmaal goed is afgesteld erg prettig. Eerste versnelling inschgakelen met koppelingspedaal ingedrukt, op laten komen en... stil blijven staan! Als je gas geeft worden er door de centrifugaalkracht koppelingssegmentjes 'naar buiten' geslingerd, ware het niet dat daar een houder omheen zit die de versnellingsbak laat draaien. Het aangrijpingspunt ligt meen ik bij de 900 toeren ofzo, dat moet je maar even opzoeken als je het écht graag wil weten. Bij die oude eenden redt je het niet alleen met een andere koppeling, de prise-as die een stukje in de motor steekt is langer, dus de bak is ook type-specifiek. Ik weet niet of dit bij de 6jes die met dit systeem zijn uitgerust (2cv6E, zeldzaam!) ook zo is...

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 17 dec, 2003 11:40

Als je zo'n warme centrifugaaleend start,
dus met gas ingedrukt, ga je er dus meteen vandoor als je in vitesse staat en niet op de koppeling duwt?
1977 Mehari

Kees-Jan Smit
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 15 dec, 2003 12:17
Locatie: Spaarndam

Bericht door Kees-Jan Smit » wo 17 dec, 2003 12:04

Als je gasgeeft wel ja. Scheelt wel weer mooi een paar seconden 8)

Gesloten