spruitsuk en pakkingen etc

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

spruitsuk en pakkingen etc

Bericht door Ramon » za 14 apr, 2007 12:43

as weekend gaat het gebeuren ik ga eens kijken wat er mis is en dan de boel fixen.

omdat mijn compreesie erg laag is dacht ik gelijk ff nieuwe zuigers en cilinders.

maar waarom dan geen big bore.
dat word het dus.

ik ben erg benieuwd hoe mijn eend dan rijd.

nieuwe aandrijfassen
remmen voor
spruitstuk pakkingen
big bore

klaar

ik hou jullie op de hoogte

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 15 apr, 2007 17:22

draai dan ook je vliegwieletje af :wink: rijd lekker :D
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 16 apr, 2007 07:10

ja dat kan ik maar dat is me te veel werk als blok er weer uit moet doe ik dat wel!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 19 apr, 2007 17:45

weet je waarom de pakkingen er steeds uitknalde!?

ik had ze verkeerd om gemonteerd dus inlaat opt uitlaat en andersom.

haha

nou komt het vast weer goed

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 19 apr, 2007 18:35

Tsja dat werkt niet... Mocht je nou nog problemen ermee hebben bij bcc hebben ze extra sterke uitlaatpakkingen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 19 apr, 2007 19:32

die heb ik ook nu te pakken zien er heel goed uit!!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » vr 20 apr, 2007 09:56

Ramon2cv schreef:weet je waarom de pakkingen er steeds uitknalde!?

ik had ze verkeerd om gemonteerd dus inlaat opt uitlaat en andersom.

haha

nou komt het vast weer goed
uitlaatpakkingen kun je ook voor de inlaat gebruiken.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » za 21 apr, 2007 09:36

Ramon2cv schreef:weet je waarom de pakkingen er steeds uitknalde!?

ik had ze verkeerd om gemonteerd dus inlaat opt uitlaat en andersom.

haha

nou komt het vast weer goed
E n dan maar zaniken over de kwaliteit... :roll:
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 15 okt, 2007 22:23

Ik haal even dit oude topic naar boven om allerlei vervuiling van het forum te voorkomen.

Casus: een lekkend spruitstuk daar waar die aan de motor bevestigd zit. Dus; spruitstuk loshalen en er nieuwe pakkingen tussenzetten. Maar..... de bouten/moeren zijn dusdanig verroest dat ze niet eens meer hun oorspronkelijek (zeshoekige?) vorm hebben. Laat staan dat er beweging inzit.

Hoe krijg je zoiets los/hoe zit dit bevestigt? Zit de bout aan het motorblok bevestigd? Of zit de bout gewoon door het motorblok én het spruitstuk heen en dat bevestigd met een moer?

Als dat laatste het geval is lijkt het me simpel: met een ijzerzaag doorzagen en nieuwe bouten en moeren erdoor.

Dus zoals hieronder op de foto waar het spruitstuk zwart is: zit die bout (waar nog een moer aan moet om de boel vast te zetten) die je ziet zitten aan het motorblok vast?

Afbeelding

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 15 okt, 2007 22:32

Dat is een tapeind en zelfs die zijn nieuw te verkrijgen. Kun je vervangen. Bedoel je dat?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 16 okt, 2007 02:43

Aan de kant van de uitlaat zijn het tapeinden aan de kant van de inlaat bouten. Deze zijn te vervangen, maar met voldoende kruipolie en geduld moeten ze er wel af te krijgen zijn hoor.

Waarom is je oliekoeler eigenlijk rood. Ik zou daar zelf persoonlijk niet snel lak op gedaan hebben ivm koeling. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 16 okt, 2007 08:47

Na via google op het woord tapeind gezocht te hebben snap ik hem. Eerst goed (een nacht) in de WD40 zetten en daarna met een griptang voorzichtig los proberen te draaien.

P.S. die foto hierboven is een (opengewerkte) demo-motor van de 2CV4&6 Club

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 16 okt, 2007 10:09

WD40 doet wonderen. Bij BCC verkopen ze die tapeinden.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie