wie kan mij helpen

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gesloten
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

wie kan mij helpen

Bericht door Ramon » ma 20 okt, 2003 18:01

ik wil een keer mijn moter blokje gaan bekijken wat er nog allemaal aangedaan moet worden (bv.nieuwe pakkingen keeringen enz.) hij lekt namelijk en ik denk dat het wel te maken valt

is er iemand die denkt oh die jongen wil ik wel helpen om samen naar het blokje te kijkenwant ik heb er geen 100% verstand van.

groetjes Ramon

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 20 okt, 2003 20:17

weet je waar hij lekt ?

Zo niet, dan zul je je blok toch eens schoon moeten spuiten met een stoomcleaner ofzo.

Als hij weer schoon is zie je perfect waar hij lekt.

Marcel

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 21 okt, 2003 18:43

Gewoon de boel schoon maken en kijken waar het vandaan komt, let op de krukaskeeringen en brilrubbers, kan ook nog iets simpels als een lekkende aftapplug of pakking van de olievulpijp zijn. Kijk ook ff goed of het rubber van de versnellingshandel waar hij de bak in gaat er nog goed op zit.
2cv az 1968

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: wie kan mij helpen

Bericht door Handjes » di 21 okt, 2003 23:16

Ramon2cv schreef:ik wil een keer mijn moter blokje gaan bekijken wat er nog allemaal aangedaan moet worden (bv.nieuwe pakkingen keeringen enz.)
Eerste verdachte: klepdekselpakkingen. Zitten of niet goed, of de klepdeksels zijn te strak aangedraaid en daardoor krom. De olie lekt onder je koppen langs richting midden van de motor.

Ik neem aan dat je met "wat er nog allemaal aangedaan moet worden" niet bedoeld dat het gewone 10.000 beurtje nog nooit gedaan is?
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 21 okt, 2003 23:39

nou boegies zijn weer net vervangen, olie word regelmatig ververst, cabarateur is helemaal aangepakt, lucht filter schoongemaakt verder kan ik niet veel zelf doen had laats mijn spatbord eruit en zag twee dingen uit mijn carter steken naast de oliedruk sensor daar lag veel olie om en zag er vet uit ook de sensor is kapot zie altijd druppels aan mijn carter hangen.

Robert
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: di 29 apr, 2003 00:24
Locatie: Delft

Bericht door Robert » do 23 okt, 2003 20:44

Heb je al gekeken of je olievulpijpje het nog doet? Als deze het niet doet zal er een overdruk in je carter zijn en zo olie via alle mogelijk pakkingen enzo naar buiten komen

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 25 okt, 2003 15:47

ja moet weer een nieuwe andere, die nieuwe van me deed het ook niet.

Gesloten