mijn motorrevisie
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
- Locatie: oostvoorne
- Contacteer:
nu heb ik eindelijk de 1000 km der op zitten. dag ik na een lekker warm motortje te hebben eens wat gas bij te geven. dus dat ging wel lekker toen weer gas terug geen problemen. toen een paar km later weer gas der bij en toen beurde het hoor ineens een groten ratel en toen ik me kopeling in trapte viel me motor uit. dus ik naar de kant motorkap open en allemaal rook uit me luchtfilter. toen alles bekeken olie ook ok. proberen te straten dat ging dus ik weer proberen ging weer een stuk goed tot na een km ong het zlefde rituweel begon. dus ik weer gestopt geprobeert me ventilator te draaien ging ook goed met naar mijn gevoel genoeg compressie. dus ik even gewacht toen weer gestart. en rustig naar huis gereden. toen liep die wel aardig allen der zat een groten tik in me blok.
heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn. hoop niet dat het eeen warm loper is. heb net me compressie gemeten zit op ong 9 bar dus neit zo heel slecht
greets dukw
heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn. hoop niet dat het eeen warm loper is. heb net me compressie gemeten zit op ong 9 bar dus neit zo heel slecht
greets dukw
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
- Locatie: oostvoorne
- Contacteer:
jah das een goede of het een doffe of een schelle is weeet ik niet precies ik vind het een beetje op het geluid lijken van een kapot big end lager allen dan op een anderen plaats. als ik stationair draai dan is het een harde tik maar zo gouw ik gas ga geven lijkt het minder te worden maar dat kan ook bedrog zijn natuurlijk. ga morgen eerst nog even het 1 en andern uit sluiten zonder de koppen der af te halen. maar zou kunne dat die compressie meter niet helemaal meer goed is hij is namelijk aardig aan de ouwde kant. maar zou dat kunnen dan alle 2 ineens zoon lagen compressie?
greets dukw
greets dukw
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
- Locatie: oostvoorne
- Contacteer:
zo even me cilinders der af gehaalt en jah hoor waar ik al bang voor was is gebeurt vastloper. best zuur maar zat zelf te denken om der gewoon andern zuigers voor te halen en een hoonsteen der door heen en proberen.
of raden jullie me dit af? fotos volgen ben der namelijk nog niet helemaaal uit hoe ik ze op het forum zet.
greets dukw
of raden jullie me dit af? fotos volgen ben der namelijk nog niet helemaaal uit hoe ik ze op het forum zet.
greets dukw
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Hmm, misschien eerst de oorzaak weghalen ? Of is in jouw geval de big bore zelf misschien de oorzaak? Verkeerde toleranties b.v. Maar het zou ook kunnen dat er te weinig oliecirculatie (koeling) is.DUKW schreef:zo even me cilinders der af gehaalt en jah hoor waar ik al bang voor was is gebeurt vastloper. best zuur maar zat zelf te denken om der gewoon andern zuigers voor te halen en een hoonsteen der door heen en proberen.
of raden jullie me dit af? fotos volgen ben der namelijk nog niet helemaaal uit hoe ik ze op het forum zet.
greets dukw
Eventjes met een hoonsteentje er doorheen en dan nieuwe zuigers lijkt me geen goed idee. Door de heetloper kan van het materiaal van de cilinder vorm/eigenschap verandert zijn. Denk b.v. aan de maatvoering die niet meer klopt.
Dus eerst even oorzaak zien te achterhalen en daarop acteren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
- Locatie: oostvoorne
- Contacteer:
zou niet weten of het garantie is. ga hem volgende week eens opmeten met een schroef maatje. wat zouden de toleranties moeten zijn van de cilinder? ik zit me allen rot te verzinnen hoe het nou komt dat die is warm gelopen. zou het kunnen dat ik gewoon erg veel tegen wind heb gehad een groot stuk dat die der te hard aan heb moeten trekken of iets?
greets dukw
greets dukw
Kan ook iets van vervuiling zijn dat via het spruitstuk in de cylinders is geraakt. Of te hoge belasting tijdens het inrijden, foute bougies, te mager mengsel.
Ik had zo'n zelfde verbrandde zuigerrand. Ik heb er een andere zuiger ingedaan en de eend liep weer als een zonnetje. Kijk ook eens op de site van de firma kolbenschmidt (MSI) hier hebben ze pdf's over allerhande zuiger/cylinderproblemen heel mooi en duidelijk alleen wel in het duits.
Ik had zo'n zelfde verbrandde zuigerrand. Ik heb er een andere zuiger ingedaan en de eend liep weer als een zonnetje. Kijk ook eens op de site van de firma kolbenschmidt (MSI) hier hebben ze pdf's over allerhande zuiger/cylinderproblemen heel mooi en duidelijk alleen wel in het duits.
diverse Citroens, wat anders.