mijn motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 19 mar, 2008 10:30

doe meteen ff de groeten aan godfried ;)

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » wo 19 mar, 2008 16:57

sorry was al weg. ben inmidels weer thuis ben weer goed geholpen door hem met de toerenteller die kuren heefd.
inmidels op de 750km. dus gaat hard zo

greets dukw

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » do 20 mar, 2008 19:23

nu heb ik eindelijk de 1000 km der op zitten. dag ik na een lekker warm motortje te hebben eens wat gas bij te geven. dus dat ging wel lekker toen weer gas terug geen problemen. toen een paar km later weer gas der bij en toen beurde het hoor ineens een groten ratel en toen ik me kopeling in trapte viel me motor uit. dus ik naar de kant motorkap open en allemaal rook uit me luchtfilter. toen alles bekeken olie ook ok. proberen te straten dat ging dus ik weer proberen ging weer een stuk goed tot na een km ong het zlefde rituweel begon. dus ik weer gestopt geprobeert me ventilator te draaien ging ook goed met naar mijn gevoel genoeg compressie. dus ik even gewacht toen weer gestart. en rustig naar huis gereden. toen liep die wel aardig allen der zat een groten tik in me blok.

heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn. hoop niet dat het eeen warm loper is. heb net me compressie gemeten zit op ong 9 bar dus neit zo heel slecht

greets dukw

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 20 mar, 2008 20:30

9 bar is niet veel voor big bore!! ik had 13 bar met me big bore. het kan zijn dat je krukaslager er uit ligt. is het een doffe tik of een schelle? ik denk toch dat je even de koppen er af moet halen om wat dingen te bekijken! succes

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » do 20 mar, 2008 21:54

jah das een goede of het een doffe of een schelle is weeet ik niet precies ik vind het een beetje op het geluid lijken van een kapot big end lager allen dan op een anderen plaats. als ik stationair draai dan is het een harde tik maar zo gouw ik gas ga geven lijkt het minder te worden maar dat kan ook bedrog zijn natuurlijk. ga morgen eerst nog even het 1 en andern uit sluiten zonder de koppen der af te halen. maar zou kunne dat die compressie meter niet helemaal meer goed is hij is namelijk aardig aan de ouwde kant. maar zou dat kunnen dan alle 2 ineens zoon lagen compressie?

greets dukw

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 20 mar, 2008 23:20

Vandaag toevallig met Godfried gebeld en het gehad over heetlopers. Wat je hier boven beschrijft, zou een heetloper kunnen zijn, maar er kunnen ook andere oorzaken zijn. Ik zou eens met Godfried contact opnemen. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » vr 21 mar, 2008 09:34

das ind een goede ga hem gelijk mailen. ga zometeen eens even verder inspecteren even de olie der uit kijken of der stukjes lager in zitten dan kan ik een lager zo goed al;s uit sluiten. hoop dat ik niet al te veel schade heb.

greets dukw

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » vr 21 mar, 2008 17:08

zo even me cilinders der af gehaalt en jah hoor waar ik al bang voor was is gebeurt :( vastloper. best zuur maar zat zelf te denken om der gewoon andern zuigers voor te halen en een hoonsteen der door heen en proberen.
of raden jullie me dit af? fotos volgen ben der namelijk nog niet helemaaal uit hoe ik ze op het forum zet.

greets dukw

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 21 mar, 2008 18:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » vr 21 mar, 2008 18:22

DUKW schreef:zo even me cilinders der af gehaalt en jah hoor waar ik al bang voor was is gebeurt :( vastloper. best zuur maar zat zelf te denken om der gewoon andern zuigers voor te halen en een hoonsteen der door heen en proberen.
of raden jullie me dit af? fotos volgen ben der namelijk nog niet helemaaal uit hoe ik ze op het forum zet.

greets dukw
Hmm, misschien eerst de oorzaak weghalen ? Of is in jouw geval de big bore zelf misschien de oorzaak? Verkeerde toleranties b.v. Maar het zou ook kunnen dat er te weinig oliecirculatie (koeling) is.

Eventjes met een hoonsteentje er doorheen en dan nieuwe zuigers lijkt me geen goed idee. Door de heetloper kan van het materiaal van de cilinder vorm/eigenschap verandert zijn. Denk b.v. aan de maatvoering die niet meer klopt.

Dus eerst even oorzaak zien te achterhalen en daarop acteren.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 21 mar, 2008 23:07

Idd nieuw setje doen. Hoeveel finnen heeft je ventilator? Ik had eerst bijna de ventilator van n 4tje op mn bigbore gezet namelijk, das niet zo slim ;) Reed je met winterkapje op? Mooi zuur voor je trouwens :?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 22 mar, 2008 01:39

haha weer een kapot ik heb er ook ervaring mee, maar sterkte

garantie??

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » za 22 mar, 2008 12:49

zou niet weten of het garantie is. ga hem volgende week eens opmeten met een schroef maatje. wat zouden de toleranties moeten zijn van de cilinder? ik zit me allen rot te verzinnen hoe het nou komt dat die is warm gelopen. zou het kunnen dat ik gewoon erg veel tegen wind heb gehad een groot stuk dat die der te hard aan heb moeten trekken of iets?

greets dukw

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 22 mar, 2008 12:59

Kan ook iets van vervuiling zijn dat via het spruitstuk in de cylinders is geraakt. Of te hoge belasting tijdens het inrijden, foute bougies, te mager mengsel.
Ik had zo'n zelfde verbrandde zuigerrand. Ik heb er een andere zuiger ingedaan en de eend liep weer als een zonnetje. Kijk ook eens op de site van de firma kolbenschmidt (MSI) hier hebben ze pdf's over allerhande zuiger/cylinderproblemen heel mooi en duidelijk alleen wel in het duits.
diverse Citroens, wat anders.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 22 mar, 2008 14:50

ik neem aan dat je wel grotere sproeiers hebt gemonteerd???

Plaats reactie