kleine metalen plaatjes bij de brilrubbers

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
marc2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 21:15
Locatie: Bunde

kleine metalen plaatjes bij de brilrubbers

Bericht door marc2cv » vr 4 jan, 2008 09:42

Testrun zeer goed maar met een mooie lekkage van de olie!

Achteraf blijkt dat ik de 2 metalen plaatjes die volgens mij bij de brilrubbers gemonteerd moeten wordenvergeten ben.

Wie weet waar deze plaatjes voor zijn en hoe ze gemonteerd moeten worden

groeten

Marc

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » vr 4 jan, 2008 10:28

je hebt daar 2 plaatjes zitten die vallen over je bril rubber heen kan als het goed is maar op 1 manier. die zorgt der voor dat de veer goed je rubber aan kan drukken. weet niet of je die bedoelt? anders heb je nog 2 ringen zitte die zorg der voor dat je veer op ze plaats blijf.


mvrg dukw

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 4 jan, 2008 12:56

Inderdaad, die twee dingen kunnen het zijn. Zonder 1 van beiden wordt het rubber niet op de plaats gehouden met lekkage als gevolg.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

marc2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 21:15
Locatie: Bunde

Toch nog een lekkage

Bericht door marc2cv » vr 4 jan, 2008 16:17

De brilrubbers zitten volgens de afbeelding van de manual met het afgeplatte gedeelte naar boven.
Daaroverheen zitten de metalen plaatjes waar de veren tegen duwen.

Het plaatje waar ik het over heb staan op mijn digitale fotoalbum
onder het kopje hobby

http://marc-konings.magix.net/


Wie kan me helpen?

groeten
Marc

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 4 jan, 2008 16:19

Die dingen ken ik niet. Ze zijn me nog nooit opgevallen. Is t toevallig van een loodvrije kop (s6)? Daar zaten metalen plaatjes op, maar ik weet niet of dat deze zijn. Lijkt me niet dat dit de oorzaak kan zijn van t olie lekken.

Heb je de koppen wel goed gemonteerd? Niet de buisjes aan gort gedraaid tegen t carter aan? Dan gaat ie ook flink lekken namelijk. En ik kan t weten :oops:
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

marc2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 21:15
Locatie: Bunde

buisjes ok

Bericht door marc2cv » vr 4 jan, 2008 16:30

Indien je de aluminium buizen bedolt waar de brilrobbers op zitten gemonteerd en waar de stoterstang doorheen gaat dan is er geen probleem
groeten

Marc

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 4 jan, 2008 16:36

JA! die plaatjes heb ik ook op de koppen van de charleston zitten! Net als die soort van schoteltjes die om je koppen en cilinders heen zitten! Mij is later verteld dat deze schotels ervoor zijn om te voorkomen dat er oliedampen in je kachel terecht komen, maar k vind ze onzin en ze bemoeilijken het sleutelen dus k heb ze eraf gelaten ;) Dit plaatje ook. Hij lekt niet, dus daar kan het niet aan liggen ;)

edit:Kan trouwens idd van een S6 [euro 95] kop zijn, want in de charleston zit een S6 blokje ;)
Laatst gewijzigd door thomaaas op vr 4 jan, 2008 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 4 jan, 2008 17:08

Er zijn verschillende types brilrubbers en daar bij passende schoteltjes.
Zo is er ook een type waarbij aan de binnenzijde een uitstekend deel zit.
Als het zo'n type is kan het zijn dat het uitstekende deel op de rand van het blok komt
en niet in het gat waardoor het niet goed afsluit.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 5 jan, 2008 18:02

Toen ik met mijn brilrubbers bezig was heb ik deze vraag ook op het forum gepost. Er horen nog twee plaatjes bij. Zie link. Ze zitten tussen cilinder en cilinderkop in. Toen hebben we ook de discussie gehad om ze wel of niet terug te zetten.

Link
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

marc2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 21:15
Locatie: Bunde

Opgelost

Bericht door marc2cv » za 5 jan, 2008 20:58

Hallo mannen,

Bedankt voor het meedenken het probleem zat echter ergens anders.
Aangezien er binnen korte tijd veel olieverlies was kwam een van mijn straatgenoten op het idee dat dit olie onder druk moest zijn.
Uiteindelijk bleek datr de schroefdraad van de olieringleiding bij de recher cilinder geheel naar de K was.
Coil erin en lekvrij

groeten

Marc

Plaats reactie