cilinders

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 29 feb, 2008 23:18

Ligt er ook aan wat er nodig is om te reviseren. Zo waren er bij mijn cilinderkoppen 2 kleppen prima in orde en 2 werden er vervangen. Dat scheelt dus ook centjes, want iets dat goed is hoeft niet vervangen te worden. Klepgeleiders waren bij mij ook prima in orde, alleen de zetels zijn wel aangepakt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » za 1 mar, 2008 08:24

Ja, maar als ik weet niet hoe ik ze demonteren moet.....
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 1 mar, 2008 10:43

Dat is niet moeilijk, maar je hebt het juiste gereedschap nodig, een klepveer tang die erop past. Hazet heeft een helemooie in het assortiment.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 411
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » za 1 mar, 2008 11:36

En in het geval dat de klepverentangwinkel dicht of uitverkocht is;

Ik heb een "U" gemaakt welke past op de bovenzijde van de veer. Met een lijmtang de (Draaier op de klep en de tang op het "Utje") de veer ingedrukt. De borgspietjes komen dan los en kunnen verwijdert worden. Tang weer losdraaien en de boel komt veilig los.

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » za 1 mar, 2008 12:08

Jetten in Schinnen
C'est une bonne voiture

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 1 mar, 2008 12:32

Peter v G schreef:En in het geval dat de klepverentangwinkel dicht of uitverkocht is;

Ik heb een "U" gemaakt welke past op de bovenzijde van de veer. Met een lijmtang de (Draaier op de klep en de tang op het "Utje") de veer ingedrukt. De borgspietjes komen dan los en kunnen verwijdert worden. Tang weer losdraaien en de boel komt veilig los.
Is ook een optie. Probleem zit m vaak in het bekje dat erbij wodt geleverd. Omdat de kleppen in een 2cv cilinderkop schuin staan, past het bekje er vaak niet op. Zelf wat maken is dan een mooie oplossing.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 1 mar, 2008 14:13

Ik heb de tang van Draper, goed en niet te duur.
diverse Citroens, wat anders.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » di 4 mar, 2008 20:30

wouter87 schreef:jawel volledig nagekeken en bijna alles vervangen
NIet dat je moet twijfelen aan je koppen hoor, maar als ik alleen de aanschaf van 4 kleppen tel, 4 zetels, 4 geleiders en seals zit ik al boven de 90 euro ? dan heb ik de arbeid nog niet geteld..
Ik denk dat bij jou de kleppen opnieuw zijn ingeslepen en de seals vervangen en daar houdt het wel een beetje bij op denk ik..

Niet dat ik wil stoken overigens hoor. Maar de term revisie wordt nogal eens ten onrechte gebruikt. Er zit nogal een verschil tussen een echte koprevisie en het " opleuken" van je koppen. Bij een gehele koprevisie zijn je koppen echt weer klaar voor de volgende 200.000km.

Ik ben vorig jaar eens naar een eend wezen kijken waar naar zeggen van de eigenaar een gereviseerde motor in zou zitten.. Na doorvragen bleken inderdaad de zuigerveren te zijn vervangen... :(
AZ A2 '70
AK400 '76

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » wo 5 mar, 2008 10:12

nou ik heb toch echt een bakje met alle dingen die eruit zijn gehaald. en geloof me das best wat. en ook drie kleppen dus... (maar goed einde discussie als die er al zou zijn ;) )
C'est une bonne voiture

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » do 6 mar, 2008 17:20

Nou, de revisie van mijn 2e kop kostte €47.50, en voor dat geld zijn de kleppen geschuurd en de seals vervangen!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 6 mar, 2008 17:55

waarschijnlijk is het schuren van de klep duurder als een nieuwe :?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 6 mar, 2008 21:41

Nieuwe klep is iets tussen de 10 en 20 euro dacht ik.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie