cilinders
Ligt er ook aan wat er nodig is om te reviseren. Zo waren er bij mijn cilinderkoppen 2 kleppen prima in orde en 2 werden er vervangen. Dat scheelt dus ook centjes, want iets dat goed is hoeft niet vervangen te worden. Klepgeleiders waren bij mij ook prima in orde, alleen de zetels zijn wel aangepakt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
En in het geval dat de klepverentangwinkel dicht of uitverkocht is;
Ik heb een "U" gemaakt welke past op de bovenzijde van de veer. Met een lijmtang de (Draaier op de klep en de tang op het "Utje") de veer ingedrukt. De borgspietjes komen dan los en kunnen verwijdert worden. Tang weer losdraaien en de boel komt veilig los.
Ik heb een "U" gemaakt welke past op de bovenzijde van de veer. Met een lijmtang de (Draaier op de klep en de tang op het "Utje") de veer ingedrukt. De borgspietjes komen dan los en kunnen verwijdert worden. Tang weer losdraaien en de boel komt veilig los.
Is ook een optie. Probleem zit m vaak in het bekje dat erbij wodt geleverd. Omdat de kleppen in een 2cv cilinderkop schuin staan, past het bekje er vaak niet op. Zelf wat maken is dan een mooie oplossing.Peter v G schreef:En in het geval dat de klepverentangwinkel dicht of uitverkocht is;
Ik heb een "U" gemaakt welke past op de bovenzijde van de veer. Met een lijmtang de (Draaier op de klep en de tang op het "Utje") de veer ingedrukt. De borgspietjes komen dan los en kunnen verwijdert worden. Tang weer losdraaien en de boel komt veilig los.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
NIet dat je moet twijfelen aan je koppen hoor, maar als ik alleen de aanschaf van 4 kleppen tel, 4 zetels, 4 geleiders en seals zit ik al boven de 90 euro ? dan heb ik de arbeid nog niet geteld..wouter87 schreef:jawel volledig nagekeken en bijna alles vervangen
Ik denk dat bij jou de kleppen opnieuw zijn ingeslepen en de seals vervangen en daar houdt het wel een beetje bij op denk ik..
Niet dat ik wil stoken overigens hoor. Maar de term revisie wordt nogal eens ten onrechte gebruikt. Er zit nogal een verschil tussen een echte koprevisie en het " opleuken" van je koppen. Bij een gehele koprevisie zijn je koppen echt weer klaar voor de volgende 200.000km.
Ik ben vorig jaar eens naar een eend wezen kijken waar naar zeggen van de eigenaar een gereviseerde motor in zou zitten.. Na doorvragen bleken inderdaad de zuigerveren te zijn vervangen...
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan