oliekoeler verwijderen

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 23 mar, 2008 15:54

Ik heb ook nog een mooi exemplaar op voorraad. Wel gebruikt, maar zgan. Kostte me toen 35 euro. En hou ik lekker als reserve ;)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 24 mar, 2008 04:57

Is bij mij ook fout gegaan.
Beide pijpjes zijn van onderen afgebroken.
Had daarna zelfs nog moeite om ze met de dopsleutelset los te krijgen.
Echt muur en muurvast.
op zoek naar een andere dus maar.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 24 mar, 2008 12:08

Jammer!!! Maar voor je race-eend zag ik hier nog wel wat leuks!!! Past er misschien goed bij, en iig beter te demonteren lijkt me ;)
alleen wel tyfusduur
Laatst gewijzigd door thomaaas op ma 24 mar, 2008 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 24 mar, 2008 16:12

had je er een link bij geplaatst?
zie aleen een klein "friemeltje" wat ik niet kan openen.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 24 mar, 2008 16:13

het woordje hier is een link ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 24 mar, 2008 17:39

Hey Thomaaas,

GELUKT!!
Wat een geld! Daar kun je er heelwat voor slopen...

Maar ff heel serieus, als ik dat setje zie. Kun je dan niet je " óude oliekoeler" gebruiken om hem om te bouwen naar een dergelijk setje.
Ik bedoel als je de (ik weet niet goed hoe ik ze noemen moet) "moeren" die de oliekanalen aansluiten op de motor aanpast of er iest anders voor zoekt dan kun je ze aansluiten met slangen en slangklemmen op je oude bestaande oliekoeler. Een soort revisie setje dus.
En het houdt in dat je dus in de toekomst altijd makkelijk je oliekoeler kunt verwijderen. Slangklemmen los en je draait de moeren er zo uit.
En de oude oliekoelers kunnen dan altijd weer gebruikt worden, toch.

Afijn ik hoop dat je mij kunt volgen.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 24 mar, 2008 17:57

Jaaah ik volg je, dat zou ook kunnen idd!!! :lol: Maarja dan nog moet je dat op een af andere manier maken en ik neem aan ook met n nieuwe (originele) oliekoeler... en je moet nog ff kijken hoe je die oliekoeler dan vast gaat maken natuurlijk, bevestigingsmateriaal en aansluitmateriaal en ik weet niet waar je dat allemaal kunt krijgen en hoe warm je die thermostaat af moet stellen dan [ik denk iets van 120 graden?].. Wat dat betreft is het wel lekker dus dat dat bij dit setje al geregeld is ;) Maar als je het zelf doet, heb je er wel weer veel meer voldoening aan! Al zou het bij mij eerst 3 keer verkeerd gaan :lol: Kennen we trouwens mensen die zo'n oliekoeler als dit hebben? ik hoef m niet hoor, te duur, maar ben wel benieuwd hoe goed t werkt ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 24 mar, 2008 20:47

thomaaas schreef:Jammer!!! Maar voor je race-eend zag ik hier nog wel wat leuks!!! Past er misschien goed bij, en iig beter te demonteren lijkt me ;)
alleen wel tyfusduur
nico van wie ik mijn eend heb gekocht, had dit zelf gemaakt. en hoewel ik deze set er netjes uit vind zien, moet je dit met een oude oliekoeler en een thermostaat zelf kunnen maken voor veel minder euries.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 24 mar, 2008 20:52

ok, al fijn dat je mij kunt volgen.
maar nee ik denk niet aan een nieuwe oliekoeler, maar juist aan degene die je net gesloopt hebt (zoals ik heb gedaan) op zich was ie nog wel goed, mar ik was bezig het blokje te demonteren.
Mijn idee is om gewoon een setje te maken waarmee je je per ongeluk gesloopte oliekoeler opnieuw kunt aansluiten door middel van soortglijke slangen zoals in het door jou aangegeven setje.

Als ik morgen tijd heb zal ik eens kijken of het technisch kan.
En hoe zit het met die thermostaat, waar zit die precies en die kun je in de originele koeler toch niet aanpassen?

hoor wel weer van je als je tijd hebt.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 24 mar, 2008 21:05

Nee thermostaat zit er los van, je kunt ook alleen deze oliekoeler kopen voor iets van 230 ofzo. Thermostaat zit ertussen.

Gesloopte oliekoeler gebruiken kan natuurlijk ook!!! Helemaal niet bij nagedacht!! Das op zich wel n goed ideetje, hehehe... k heb r nog 2 :D toch s ff uitzoeke waar je dat kunt doen/kopen. moet niet al te duur zijn denk ik :D Alleen moet je ff kijken hoe je je oude oliekoeler gaat bevestigen want het ene boutje door het blok lijkt me te weinig :wink:

en dat oude smerige ding goed schoon krijge natuurlijk, bah 't worden die vies.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 24 mar, 2008 21:26

Losse oliekoeler heb je bij tuners voor 90 euro, weliswaar zonder slangen en koppelingen, maar toch.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » di 25 mar, 2008 09:09

Kijk maar eens hoe bij een Patron of een Lomax de oliekoeler gemonteerd zit, dat kan je op een idee brengen.

Kapotte oliekoeler niet weggooien, een kitcar bouwer kan er misschien nog wat aan hebben!
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 25 mar, 2008 09:20

Hoi Leo,

Heb je een suggestie waar ik het beste kan kijken voor een goed voorbeeld.

Als er meerdere mensen zijn die moeite hebben om die oliekoelers (heel) los te krijgen is het bes handig om er iets slimmers voor te ontwikkelen toch?

Je hebt dan alleen maar 2 olieslangen en wat aansluitmateriaal nodig om de boel netjes draaiend te krijgen. Je kunt je oliekoeler dan ook makkelijk demonteren om hem te reinigen bijvoorbeeld.

En thomas, vastzetten moet niet zo moeilijk zijn, gewoon met aansluitstrips aan de koelbeplating.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » di 25 mar, 2008 09:33

Je kunt bij de HEBU hydrauliek slangen op maat laten persen. Heb er 2 laten maken voor een kapotte koeler, alleen net te lang :-(. Was nog wel redelijk prijzig. Iets van 60 euro. Zal er straks eens een plaatje van maken.

Vast wel iemand hier die via zijn werk korting kan krijgen bij een hydrauliek leverancier.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » di 25 mar, 2008 09:42

David Pouw schreef:Hoi Leo,

Heb je een suggestie waar ik het beste kan kijken voor een goed voorbeeld.
Ik zal een foto van mijn Patron maken, kun je ziien hoe het bij mij zit.

Ik heb zelfs een keer een Lomax gezien met twee oliekoelers, ik zal eens zien of ik daar nog een foto van kan vinden.


En ja, slangen op maar laten maken is niet goedkoop.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Plaats reactie