Nieuw blok voor Ami 8 Break.

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
P.Senior
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 20:24
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door P.Senior » do 4 feb, 2010 19:39

Alles is gecheckt en pasvlakken zijn schoongemaakt. Kleppen opnieuw ingeslepen en klepseals (zelf geleverd) vervangen.
Punky besmette Senior met het citroenvirus

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » do 4 feb, 2010 20:12

Dat is zeker niet duur, ik betaal voor dezelfde handelingen ongeveer het dubbele :cry: :cry:
En vandaag de koppen en de nokkenas van mijn acadiane blok opgehaald en ik was nu voor de koppen nog meer kwijt, er moesten 2 zittingen gefreesd worden en ook zijn er 2 geleiders vervangen :?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 5 feb, 2010 09:10

Dat ziet er allemaal gaaf uit, krijg zelf ook weer zin om verder te werken aan mijn reserve blokje. :D

Maken jullie ook een filmpje bij de eerste start?
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 5 feb, 2010 18:30

Als ik eraan denk zal ik een filmpje maken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 5 feb, 2010 20:18

En ik ben van plan om ook een filmpje te maken, en ik zal binnenkort maar eens een topic maken over mijn revisie.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 7 feb, 2010 16:07

Ey Dolf kun je PM'en waar je dat hebt laten doen?

Bij mij was het €25 maar dan zaten er geen nieuwe klepseals bij!

's nie duur!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 19 feb, 2010 18:41

Van de week wat kleine klusjes binnen gedaan, zoals schoonmaken van zuigers en cilinders met Dasty en het plaatsen van de nieuwe zuigerveren.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag nog verder geweest in de garage. De temp is weer beter en had een keer geen werk of carnaval. ;-)

Vandaag de remmen gedemonteerd. Geen foto's van. De handrem werkte voor geen meter en ze hebben destijds ook alleen maar de kabels versteld. De stelmoeren op de klauwen zelf zaten muurvast en een heb ik er met het nodige gewicht moeten loskrijgen. Straks maar wat kopervet gebruiken. De remschijven zijn eraf en worden vervangen door nieuwe. Ook de remblokken gaan vernieuwd worden. Verder alle oude drap en olie eraf halen. Dat kost het meeste werk.
De zuigers zijn aan de bovenzijde (waar het remblokje komt) wat gehavend. Ik had er nog 3 liggen, dus zoek de beste eruit. Zolang de zijde maar onbeschadigd zijn. Van de remmenrevisie maar een foto genomen. Is op zich geen moeilijke klus, wel veel werk.

Afbeelding
Remklauwen na een grondige wasbeurt met Dasty. Moet nog een keer nagedaan worden met remmenreiniger om het laatste vuil eraf te weken.

En als laatste vandaag bij de wasstraat de carterhelften schoon geblazen en petroleum gehaald voor de "revisie" van de oude vulpijp. :wink: Ben benieuwd of dat gaat werken. Petroleum kost maar dik 1 eurie de liter ofzo. Een vulpijp als snel 50,- en de nieuwe zijn niet zo denderend qua kwailiteit is me verteld.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 19 feb, 2010 18:49

Let op als je verschillende sets remklauwen hebt.
Ik heb hier een klauw met stalen zuigers, deze hebben een iets andere diameter.
Als je die combineerd met een gewone aan de andere kant levert dat een altijd scheef remmende auto op.
Kan je heel lang naar zoeken, aan de buitenzijde geen verschil.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 19 feb, 2010 19:20

Hoe kan ik ze dan herkennen? Weet je het verschil in diameter?

Bedankt voor de tip. Dan misschien toch de oude gebruiken. Hiervan is alleen de rand beschadigd. Niet de zijde. Dus die zullen ook nog wel werken.

Het viel me sowieso al op dat de remmen van de eend iets verder zijn uitgedacht (verbeteringen) op kleine puntjes.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 19 feb, 2010 19:56

Het scheelt maar een klein beetje, maar de zuigers kan je niet uitwisselen.
Zo kwam ik er achter.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 19 feb, 2010 20:28

Dan zal ik niet tegen problemen gaan aanlopen, want ik gebruik de originele klauwen. Dus als de zuigers niet passen, dan ligt dat daaraan en moet ik op zoek naar anderen.

In iedergeval bedankt voor de tip, want je bouwt ze niet ff in en uit.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 21 feb, 2010 09:08

Jouw zuigers zien er nog wel heel erg mooi uit!

Misschien ten overvloede, maar ik neem aan dat je bij de revisie van de remklauwen wel nieuwe keerringen plaatst?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 21 feb, 2010 16:15

Deze zuiger en cilinderset komt van een blok af wat was vastgelopen en niet lang daarvoor een revisie had gehad. Ik was bang dat de zuigers waren vastgelopen, maar dat is dus niet het geval. De hoonsporen zitten nog in de cilinders en aan de roestvorming te zien zijn ze nog niet uit. Dus ben erg blij met dit gratis gekregen donorblok.

Remklauwen krijgen een revisie. Dus schoonmaken en nieuwe rubbers. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 22 feb, 2010 20:59

Afbeelding

Ik heb alles klaar liggen voor montage, maar lijk enkele onderdelen van de pakkingset over te houden. Wie weet waar deze voor dienen?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4970
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 22 feb, 2010 21:54

bovenste is voor oliepomp oud model. De andere weet ik zo ook niet. Is wat klein op het plaatje. ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie