Nieuw blok voor Ami 8 Break.

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 22 feb, 2010 23:25

zijn dat niet de ringen voor de olieleiding?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 23 feb, 2010 00:06

Die zwarte ringen zijn voor het kleppendeksel tussen de grote metalen ring onder de moer en het deksel bij het oude type,
de kleine metalen ringetjes denk ik voor onder de kopbouten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 23 feb, 2010 09:51

volgens mij zijn de kleine ringen ook voor de olieleiding.

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » di 23 feb, 2010 12:59

backfire schreef:volgens mij zijn de kleine ringen ook voor de olieleiding.
Die kleine koperkleurige ringen zijn voor onder de kopbouten.

Origineel zit er onder de onderste kopbout een dikkere ring, en onder de bovenste 2 kopbouten de dunne ring.

De olieleiding ringen zijn die 2 die met elkaar verbonden zijn.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 23 feb, 2010 15:17

idd tweeceevee, dat was ik idd even vergeten. meen alleen dat de "hoofdbout" wel twee losse ringen zijn????
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 feb, 2010 15:50

Klopt voor de olieleiding zijn die ringen die aan mekaar zitten. Ik had al zo'n vermoedde dat die andere voor de kopbouten waren. Maar zat dus met die afwijkende dikte. Ik gebruik dus maar de oude bij de montage. Die zien er nog goed uit.

Die papieren pakkingen en die 2 dikke zwarte rubber ringen kan ik dus vergeten, want die zijn voor een ander type.

Thanks weer, we gaan hem straks weer ineen steken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » di 23 feb, 2010 17:42

Ik heb bij de onderste kopbout tussen de kop en die dikke ring een beetje vloeibare pakking gebruikt, en daarna nog een koperen ringetje en dan de moer!

Succes met in elkaar zetten!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 23 feb, 2010 19:37

Op zich maakt het niet uit of je een dunnere of dikkere koperen ring bij de kopbouten gebruikt. Je kunt ze even vast aandraaien. Vloeibare pakking is echt niet nodig hier.

Ik hoef je denk niet uit te leggen dat je de cilinderkoppen er goed op moet zetten. Zodat je de klepstoterbuisjes niet in de carter kapot duwt.

Check heel goed de staat van de klepstoterbuisjes. Ik heb er eens een gereviseerde cilinderkop gehad waar er kleine haarscheurtjes in de buisjes zaten. Zodra dat warm werd ging het uitzetten en lekken. Dat heeft me echt een hele tijd gekost om te ontdekken wat de oorzaak was. Bij twijfel, nieuwe erin doen. En dan ook weer vloeibare pakking gebruiken.

Vloeibare pakking moet je ook gebruiken tussen de carterhelften. Anders gaat het gelijk lekken. En dat wil je echt niet.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 feb, 2010 23:22

Net met P.Senior het blok een heel eind in mekaar gezet. Het monteren van het carter heeft de nodige tijd gekost, omdat de lagers telkens verkeerd zaten en de carterhelften hierdoor niet sloten. Maar na enkele malen is het dan toch gelukt. Nadien nog de cilinders ed gemonteerd en het spruitstuk. Er staat nu dus een kaal blok klaar. Van de week nog de koelplaten en de losse onderdelen monteren.

Daarna nog de remmen reviseren en monteren. Al deze onderdelen liggen ook al schoon klaar en wat klein werk zoals de uitlaat, de vandaag door P.Senior gereviseerde startmotor, etc en er kan gereden worden.

Tussendoor nog een keer helpen met de vooras revisie van de Mehari en ik hoorde al plannen voor een bigbore set. Dat zal dan ook een complete blokrevisie gaan worden. We blijven nog ff bezig.:lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 25 feb, 2010 15:23

De lagers pasten niet? De krukas moet ook in het puntje vallen. En de nokkenas en krukas staan goed ten opzichte van elkaar?

Succes!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 26 feb, 2010 07:16

Klopt, ze leken er ook steeds in te zitten, maar dat bleek dan steeds net niet het geval. Maar hij zit in mekaar.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 4 mar, 2010 11:36

Ey Dolf hoe is 't nou? En heeft de petroleumtruc met je olievulpijp gewerkt?

Ik ben erg benieuwd namelijk!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 4 mar, 2010 18:58

Petroleum truuk lijkt aardig gelukt. Rubber wordt eerst 2x zo groot, maar dit trekt later weer bij.

Door het vele werken en een sociaal leven kom ik er niet toe om de klus af te maken. Nu heb ik morgen 1 dag tijd, maar zit ik weer met een oorontsteking. Dus krom hangen lukt niet echt lekker. Schiet niet echt op dus. Mogelijk dat ik morgen wel het blok af kan maken. Die staat op de werkbank, dus hoef ik niet teveel te bukken enzo.

Maar moet morgen ook nog een spoiler ophalen voor de Peug, nog even bij wat audiozaakjes info ophalen en kijken of ik mijn eigen radio en speakers kan monteren. Daarnaast komt er misschien nog een forumlid langs. Druk dus. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 5 mar, 2010 16:15

Okee, ik ben benieuwd. Misschien ga k het ook wel proberen met de olievulpijp van mn visablokje ;)

Succes met je oorontsteking en peug verder ;) heb je iets van n deadline wanneer t blokje klaar moet zijn?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 5 mar, 2010 17:38

Vandaag troch wat kunnen doen. Heb de uitlaat vervangen en ben met de remklauwen en schijven bezig geweest. 1 klauw zit erop. Aan de andere kant zit de schijf erop en ligt de klauw klaar voor montage. Morgen verder.

Deadline: gisteren!!! LOL

Hij moet met nachtvlucht rijden en wil hem nog wat inrijden, dus zo snel mogelijk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie