Tik in motor --> schotje in 1ste demper!
De tik is niet nieuw. Ik dacht dat het van de krukas kwam maar een expert heeft ernaar geluisterd en is het van overtuigd dat het niet m'n krukas is. Maar meer een rammel of een resonantie. Het tikkende geluid is lastig te lokaliseren, het lijkt steeds aan de andere kant van de motor te zitten. Aan welke kant je ook staat.achtpeter schreef:Uit een versleten versnellingsbak komen jankende, grommende of gruizige geluiden, een tik zoals in het voorgaande beschreven heb ik er nooit uit horen komen. Wel uit de aandrijfkabel van de km-teller, maar ik neem aan dat je die wel snel gelokaliseerd zou hebben. Maar, beste Citroel, je verhaal begon met een tik die van de krukas kwam. Hoe anders is de nieuwe tik?
Kan ik het checken of de nokvolger blijft hangen?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Addicted user
- Berichten: 5828
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Uh nee, althans niet met koude motor, je zou dan de koppen los moeten halen, krukas met de hand ronddraaien en daarbij druk uitoefenen op de stoterstang. Maar ja wordt lastig want zonder kop krijg je de motor niet op temperatuur. Als je toch weerstand voelt op de stoterstang met koude motor, dan blijft je nokvolger gewoon hangen.
Eigenlijk gebeurt dit alleen als je nokvolger demonteert en niet op de zelfde locatie terug zet. je kunt met schuurlinnen de nokvolger via draaibank of andere klemconstructie wat afslijpen. Tijdens passen wel even wachten tot de nokvolger weer koud is.
Eigenlijk gebeurt dit alleen als je nokvolger demonteert en niet op de zelfde locatie terug zet. je kunt met schuurlinnen de nokvolger via draaibank of andere klemconstructie wat afslijpen. Tijdens passen wel even wachten tot de nokvolger weer koud is.
Ik weet wat het is! Ik heb vandaag m'n uitlaat aangedraaid, dit deed niks... maar toen ik met een hamer tegen de demper tikte rammelde er iets in. Toen ie liep hoor je ook dat bij elke plof in de uitlaat de tik mee deed, vooral bij gas los vanuit toeren.
Maar nu... wat is nu verstandig. De rammel móét weg. Zal ik een andere demper kopen of kan ik de demper losslijpen en het schotje eruit halen?
Maar nu... wat is nu verstandig. De rammel móét weg. Zal ik een andere demper kopen of kan ik de demper losslijpen en het schotje eruit halen?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Jeetje!!!
Jij moet wel een gelukkig man zijn vandaag!
Uiteindelijk zoiets simpels....
Ik geloof niet dat die dempers zo duur zijn hoor. Maar gezien jouw andere keuzemogelijkheid. Losslijpen. Betekent dat dus ook dat je in staat moet zijn om hem weer dicht te lassen.
In dat geval kun je naar je portemonee kijken, jouw beschikbare tijd. Of het zonnetje en een prettig terrasje, want meer kost zo'n demper volgens mij niet.
1e demper iets van 40, tweede demper iets van 20 euro.
Jij moet wel een gelukkig man zijn vandaag!
Uiteindelijk zoiets simpels....
Ik geloof niet dat die dempers zo duur zijn hoor. Maar gezien jouw andere keuzemogelijkheid. Losslijpen. Betekent dat dus ook dat je in staat moet zijn om hem weer dicht te lassen.
In dat geval kun je naar je portemonee kijken, jouw beschikbare tijd. Of het zonnetje en een prettig terrasje, want meer kost zo'n demper volgens mij niet.
1e demper iets van 40, tweede demper iets van 20 euro.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
losslijpen, schot eruit, alle andere ellende eruit trekken wat je eruit kunt halen, dicht lassen --> mooi geluidje en een halve peekaa meer Heb dat ook tijdje zo gedaan maar mijn vader werd gek van de herrie toen heeft ie op de wereldmeeting in zweden een hele nieuwe uitlaat gekocht
anders geen nieuw demper halen, maar gewoon een mooi stukje buis
anders geen nieuw demper halen, maar gewoon een mooi stukje buis
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Vandaag de uitlaat eronderuit gehaald. Toen ik ´m in de hand had rammelde hij niet. Uiteindelijk bleek dat een van de schotels die op het uiteinde van de demper los zat en dat die rammelde... Eindelijk wist ik definitief wat het was!! Nou aan allebei de kanten de schotel met een hechtje vast gelast en meteen de ophangbeugels aangepast zodat ze nu wel aan de bak passen. Wat is ze heerlijk stil nu!!
Bedankt voor het meedenken, wat mij betreft mag er een slotje op.
Bedankt voor het meedenken, wat mij betreft mag er een slotje op.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p