vloeibare pakking / brilrubbers

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Roelben
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: do 12 jun, 2008 15:14

vloeibare pakking / brilrubbers

Bericht door Roelben » zo 31 okt, 2010 16:55

Op het Forum heb ik helaas geen duidelijkheid kunnen vinden over het exacte gebruik van vloeibare pakking op de brilrubbers.
Duidelijk is dat er vloeibare pakking wordt gebruikt tussen het brilrubber en de carter wand. (dun en géén siliconen pakking)
Mijn vraagstelling: wordt er ook pakking gebruikt tussen de alu pijpjes en de brilrubbers ? Heeft het rubber op deze plaats geen " klep" functie om lucht toe te laten/aan te zuigen ?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2158
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 31 okt, 2010 19:17

Nee, er word geen vloeibare pakking gebruikt bij de brilrubbers.
Het is een kwestie van schone, gladde oppervlakken en goede rubbers.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 3 nov, 2010 20:04

Vloeibare pakking gebruik je alleen maar tussen de beide carterhelften.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Re: vloeibare pakking / brilrubbers

Bericht door AK350 » wo 3 nov, 2010 20:16

Roelben schreef:Heeft het rubber op deze plaats geen " klep" functie om lucht toe te laten/aan te zuigen ?
Hier heb ik nog niet eerder van gehoord... vloeibere pakking is in ieder geval niet nodig.

Met monteren opletten dat de aluminium buisjes goed in het carter vallen, je kunt ze makkelijk beschadigen bij verkeerde montage.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Plaats reactie