Banden

Alles over de wielophanging

wat is jou favoriete band!

michelin 125 origineel maar duur
90
46%
michelin 135 origineel maar nog duurder
13
7%
michelin M+S voor het beter rag werk
14
7%
Mabor een goed alternatief???
37
19%
firestone Pleuris goedkoop
7
4%
toyo net zoiets als mabor maar dan duurder
19
10%
nanking ken ik niet maar ziet er leuk uit
8
4%
Maxxis All Seasons
6
3%
 
Totaal aantal stemmen: 194

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » do 30 jan, 2014 10:04

Ik rijd nu zo'n 20.000km met maxxis banden op de voorkant
superbandje
echt niks mis mee in alle weersomstandigheden
echter bij 105/110km trillen ze een beetje
zijn niet gebalanceerd
binnenkort ga ik ze achter ook zetten en kijken of iemand ze allemaal kan balanceren

over zelf verwijderen van een band
met een zware hamer van de velgrand slaan en naar het midden van de velg drukken
met een grote krik kan je de band ook naar binnen drukken (ff klem onder de werkbank ofzo)
En dan kan je met grote lichters de band er af wippen
net als bij een fiets
Band erop
eerst een kant in het midden van de velg zetten en de rest eromheen drukken
dan de andere kant in het midden en met de zware hamer voorzichtig het laatste stukje kloppen
denk om de velgrand!! :wink:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 30 jan, 2014 21:08

Ik kies toch voor de golden earring en anders Michelin of toyo ;)
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
Krummel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 20:19
Locatie: Itterbeck

MCC-band

Bericht door Krummel » wo 23 apr, 2014 09:22

Goedemorgen,

Ik wil voor de zomer nog vier nieuwe banden en velgen onder de Eend hebben. Velgen is geen probleem. Maar de banden...

Natuurlijk zou ik het liefst originele Michelins kopen. Maar de goedkoopste die ik vind, kosten altijd nog rond de 105 Euro. De vraag is hier al eens eerder gesteld of er iemand ervaringen heeft verzameld met de band vann MCC. Daar is sindsdien nog geen antwoord op gekomen. Vandaar dat ik dit onderwerp nog een keer naar voren haal. De band heeft het Michelinprofiel en is 125 breed. Per set van 4 kosten ze 186 Euro. Daar wordt mijn portemonee wel een beetje blijer van. 8)

Dus: Wie heeft er ondertussen ervaring met de MCC-band?

Groet,

Wido
Verbruik: Afbeelding

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Re: MCC-band

Bericht door voeteir » do 24 apr, 2014 08:33

Krummel schreef:Goedemorgen,

Ik wil voor de zomer nog vier nieuwe banden en velgen onder de Eend hebben. Velgen is geen probleem. Maar de banden...

Natuurlijk zou ik het liefst originele Michelins kopen. Maar de goedkoopste die ik vind, kosten altijd nog rond de 105 Euro. De vraag is hier al eens eerder gesteld of er iemand ervaringen heeft verzameld met de band vann MCC. Daar is sindsdien nog geen antwoord op gekomen. Vandaar dat ik dit onderwerp nog een keer naar voren haal. De band heeft het Michelinprofiel en is 125 breed. Per set van 4 kosten ze 186 Euro. Daar wordt mijn portemonee wel een beetje blijer van. 8)

Dus: Wie heeft er ondertussen ervaring met de MCC-band?

Groet,

Wido
Hallo Wido,

ik heb deze banden gemonteerd op de dyane.
Maar ik heb er enkel een ritje van 20km mee gedaan naar de autokeuring. Verder heb ik ook geen rij ervaring met andere banden dus ik kan niet echt vergelijken.

Wat mij wel opviel tijdens het monteren was dat het karkas niet stijf was zoals van de oude firestone banden maar eerder gelijk aanvoelde met de oude michelins.

Verder heb ik dit ook besproken met de verdeler in Tienen.
Daar was een iemand die ze al voor een paar duizend km op zijn auto had. Volgens hem hielden ze goed baan, was er geen probleem op de autokeuring (met de ophangingstest wat in belgie al eens een probleem kan zijn). Hij had niet veel verwachting van de levensduur.

Gebruikersavatar
Krummel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 20:19
Locatie: Itterbeck

Bericht door Krummel » zo 27 apr, 2014 17:00

Hi Voeteir,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en bij een bekende onderdelenleverancier de banden van MCC besteld: 4 stuks kant en klaar op velg. Een dikke 400 Euro armer + nog eens 65 Euri voor een lidmaatschap, wacht ik nu op de levering. Aangezien er hier, denk ik tenminste afgaande op de reacties, nog geen ervaringen zijn met deze banden, zal ik zo nu en dan verslag uitbrengen van mijn ervaringen.

Groet,

Wido
Verbruik: Afbeelding

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 2 jun, 2014 22:24

Hebben jullie inmiddels al wat ervaring met de MCC banden?

Op de France Nationale heb ik me ook 5 van deze banden laten aansmeren.
Ze leken redelijk soepel, profiel lijkt op Michelin en wat ik het mooiste vind is dat het de 125 breedte is.
Hoewel ik moet toegeven dat de prijs van 149 euro per 4 stuks ook best wel interessant was....

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 2 jun, 2014 22:37

ik sta ook op het punt ze te bestellen...! Op wat franse reviewsites waren ze over het algemeen wel tevreden...

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 3 jun, 2014 08:08

Afgelopen weekend op de waggelmeeting had een bekende 2cv winkel setjes van 4 stuks voor 175 euro, das ech nie duur. Ze zien er goed uit die mcc bandjes. Voelen ook lekker soepel. Alleen jammer dat ze er niet in 135 zijn. Nou ja, ik kan met mijn banden nog wel even voort (hele lelijke nankang), dus tegen die tijd zien we wel weer.

Gebruikersavatar
Krummel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 20:19
Locatie: Itterbeck

Bericht door Krummel » di 3 jun, 2014 11:19

Goedemorgen,

Ik rijd nu een kleine 1000km alweer op de banden van MCC. En ik moet zeggen dat ze mij goed bevallen.

Ik heb voor de rest weinig ervaring met andere banden. Ik had eerst op de vooras 2 VEE-banden liggen (125/15) en op de achteras die van Mabor (135)
Ik heb het gevoel dat deze banden van Mcc ietsie meer lawaai maken, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik ze rondom tot 1,9bar heb opgepompt.

Verder ben ik een rustig rijder, maar ik heb wel het gevoel dat ze niet al te zeer 'schuiven' in de bocht. Zoals gezegd heb ik ze kant-en-klaar besteld. Dus velg met de banden al gemonteerd. Ze zijn ongebalanceerd geleverd, maar trillen niet.

Hoe ze het met regen doen, kan ik niet vertellen aangezien mijn Eend van mij niet in de regen mag rijden.

Tot zover.

Groet,

Wido
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 6 jun, 2014 20:21

De MCC banden liggen erop (op de Dyane)
Ziet er goed uit, rubber is qua hardheid vergelijkbaar met Michelins. Ik ben benieuwd hoe ze rijden.

Afbeelding

Afbeelding

fonflaar
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 230
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:17
Locatie: loosbroek

Bericht door fonflaar » vr 6 jun, 2014 23:52

Oh mooi! Heb ze ook liggen, maar ze moeten nog op de velg gezet worden.....blijf het even volgen hoe ze jullie bevallen !
yeah weer een rijdende eend........:-)

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 7 jun, 2014 08:53

Ik ben heel benieuwd of ze bevallen Michiel.
Mijn lokale 2CV leverancier leek het maar niks maar ja hij heeft ze mij dan ook niet verkocht.

Gisteren heb ik voor het eerst eens een band gemonteerd op een 2CV velg.
Het is een Toyo. Die moest vervangen worden aangezien door overmatige slijtage aan de fuseepen de band heel raar was afgesleten.

Voor wie het omleggen nog niet ziet zitten:

- Stuk karton op de grond leggen.
- Velg op het karton leggen.
- Rand van de band insmeren met afwasmiddel.
- Eerst 1 zijde om de velg leggen en dan zo ver mogelijk naar het hart van de velg duwen.
- Dan stukje voor stukje de rest van de band er omheen duwen.
- Tweede zijde van de band gaat eigenlijk net zo.
- Dan met decompressor opblazen en na de knal kijken of het randje overal gelijkmatig zit met de velg.

Eigenlijk is het heel simpel. Als je er een paar hebt gedaan is het 5 minuten per band.

Vergeet niet de wielbouten op het juiste moment vast te zetten.
Op het gevoel draai je ze veel te vast.

Mijn Toyo's zitten er nu 2 jaar en 26.000km op.
Achterzijde nu nog 6mm profiel
Voorzijde van de nog goede band: 4mm profiel
Nieuwe band: 7mm profiel.


Michiel: die zwarte doppen, horen die op een Dyane zonder wieldoppen?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 7 jun, 2014 09:09

Eerst 1 zijde om de velg leggen en dan zo ver mogelijk naar het hart van de velg duwen.
- Dan stukje voor stukje de rest van de band er omheen duwen.
- Tweede zijde van de band gaat eigenlijk net zo.

Graag een opmerking: zorg hierbij dat je bij het ventiel het laatste de band over de rand laat gaan,omdat hij er anders achter kan blijven hangen

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 7 jun, 2014 10:08

Ja, die dopjes horen.
Ik had er nog een paar afkomstig van de Dyane van mijn ouders uit '74, maar die waren verteerd dus heb ik nieuwe gekocht.

anno 1979:
Afbeelding

Vind het mooier dan wielmoeren zonder dopje, en om nou van die 2cv special wielbouten (die lange) te gaan kopen...

Wat betreft de banden, ik ben zelf erg benieuwd. Ik rijd hooguit 4000 km per jaar met de Dyane, dus snel slijten zullen ze niet doen... Ik ben enkel benieuwd hoe het rubber zich houdt.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 7 jun, 2014 20:55

Nou, hou ons op de hoogte. Deze band staat prima, maar uiteindelijk zijn de rijeigenschappen (prijs/ kwaliteit) belangrijker. Ben benieuwd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie