2cvnl forum-app?

Stel hier je vragen of opmerkingen over het forum.
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 1 mei, 2013 21:12

En, zit Tapatalk er nog in?

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

Bericht door TheSeend » vr 3 mei, 2013 02:12

We hebben naar deze app gekeken en om een aantal redenen gaan we geen gebruik van deze app maken.

Belangrijkste is dat de app onze versie van PHPBB niet ondersteund.
Dit betekent een overgang van onze kant, en dus ook de layout aanpassen naar de nieuwe forum software.

Tweede reden is het resultaat na installatie van Tapatalk op ons forum:
Tapatalk verwijderd elk forum layout, inclusief de banners van ONZE sponsoren. Dit wordt vervangen door hun eigen layout en uiteraard met HUN reclame links.

Wel heel aardig is dat we, tegen maandelijkse betaling, dat weer ongedaan kunnen maken door, opnieuw, een layout te maken maar nu voor tapatalk en die ook op ons forum te plaatsen.

Verder is het zo dat voor elke mobiele gebruiker zonder tapatalk die ons forum bezoekt, een popup krijgt of ze niet liever tapatalk willen gebruiken. Da's hetzelfde als niet de content laten zien op een website totdat je met facebook inlogt: zeer hinderlijk.
Daarnaast heeft elke tablet al goede browser en die is gratis en toont het forum zoals wij dat graag zien.

Tapatalk is een schil, die een gratis, bestaande functie kopieert en dan daar geld mee probeert te verdienen. Dat is een business model waar we binnen het 2cv-team niet echt van gecharmeerd zijn.

Blijft dus over dat wij een hoop werk moeten verzetten om een klein gedeelte van onze bezoekers te plezieren. Daarom zien we hier voorlopig van af. En juist de belangrijkste aanpassing hierin, de layout, wordt door deze app systematisch om zeep geholpen. Met daarbij elke eigen forum-reclame. Tegen betaling kun je dan, via hun sponsoren agentschap, weer reclame inkomsten genereren. Dat kunnen we gewoon niet maken tegenover onze eigen sponsoren.

(edit: systematisch gebruik van talpatalk ipv tapatalk. freudian slip?)
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 3 mei, 2013 10:21

Helder verhaal. Goede argumenten. Iig dank voor de moeite!

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » wo 25 dec, 2013 00:17

Toch is het jammer, aangezien ik meer met mn telefoon/tablet doe qua leeswerk dan met de PC.

Hopen dat er toch snel een oplossing komt....
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 25 dec, 2013 16:10

Ach ik kan het forum prima lezen op mijn android. Ik hou gewoon mijn scherm dwars en de tekst past er precies op dus hoef helemaal niet van links naar rechts te scrollen.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » do 26 dec, 2013 12:02

jullie kunnen ook aan de makers van tablets vragen of ze ze willen aanpassen aan de websites.

Zelf gebruik ik ook een telefoon en een tab. Daar zitten nu eenmaal nadelen aan ten op zichte van een pc

Gebruikersavatar
2cvzeeland
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
Locatie: Scharendijke

Bericht door 2cvzeeland » do 26 dec, 2013 13:05

inmijneendje schreef:jullie kunnen ook aan de makers van tablets vragen of ze ze willen aanpassen aan de websites.

Zelf gebruik ik ook een telefoon en een tab. Daar zitten nu eenmaal nadelen aan ten op zichte van een pc
Klopt, en anno 2013/2014 zijn die kinderlijk eenvoudig om te buigen naar een voordeel.
2CV Transat speciál 1984
Xsara Picasso 1.8 2003

Plaats reactie