Wensen met betrekking tot het forum..

Stel hier je vragen of opmerkingen over het forum.
Plaats reactie
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Wensen met betrekking tot het forum..

Bericht door LPGo » zo 12 jan, 2014 13:26

Even vooraf ik ben hartstikke blij met het forum en de werking ervan, maar ik wil hier toch een topic openen omdat ik een functie mis die andere fora wel hebben en ik toch wel mis... misschien hebben jullie ook nog wel verbeter puntjes en daarom wil ik dit topic openen..

* aan de moderatoren, misschien willen jullie het overhevelen naar een andere afdeling
kijk maar..

Nu wat mij stoort...... Bij vele andere fora b.v. i2cvf zit er een button op de site

VIEW ACTIVE TOPICS

Als ik hierop klik dan kan alle berichten zien in volgorde van plaatsing, dus je kunt nooit meer een bericht missen, doordat je per ongelijk de website afsloot. Ik heb toch het gevoel dat me dit al een paar keer gebeurt is waardoor je gekke of niet toepasselijke berichten gaat plaatsen of topics helemaal over het hoofd ziet zojuist nog gebeurt.

Uiteraard is dit mijn eigen persoonlijke mening en weet ik niet of het in deze website makkelijk in te bouwen is........ en of dat ik zelfs iets fout doe...

Ben benieuwd naar het commentaar..

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 12 jan, 2014 14:54

Ik gebruik altijd de knop: berichten sinds laatste bezoek en dat werkt goed eerlijk gezegd.

Alleen als je hem voortijdig afsluit, dan wist hij het geheugen en moet je inderdaad handmatig gaan zoeken op data, maar ook dat is nog te doen.

Ik weet niet hoeveel werk het is om een extra knop te plaatsten. Daarnaast is het de vraag tot hoe lang je terug moet gaan om active topics te bekijken. Gaat het dan over 1 dag, 3 dagen, 1 week, etc.?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 12 jan, 2014 16:40

Punky schreef:Ik gebruik altijd de knop: berichten sinds laatste bezoek en dat werkt goed eerlijk gezegd.

Alleen als je hem voortijdig afsluit, dan wist hij het geheugen en moet je inderdaad handmatig gaan zoeken op data, maar ook dat is nog te doen.

Ik weet niet hoeveel werk het is om een extra knop te plaatsten. Daarnaast is het de vraag tot hoe lang je terug moet gaan om active topics te bekijken. Gaat het dan over 1 dag, 3 dagen, 1 week, etc.?

Je kunt b.v. bij i2cvf maximaal 1 jaar teruggaan, dit lijkt mij meer dan voldoende anders heb je niets te zoeken op dat forum als je al meer dan een jaar niet op geweest bent...
standaard staat het op 7 dagen ingesteld....
Alleen als je hem voortijdig afsluit, dan wist hij het geheugen en moet je inderdaad handmatig gaan zoeken op data, maar ook dat is nog te doen.....
en dit is dus nu super makkelijk op het i2cvf, gewoon dit tabblad openen en je ziet alle berichten in volgorde van plaatsing...... en mis je dus niets

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 12 jan, 2014 16:51

Probleem is dat onze forumsoftware dit niet ondersteunt.
I2F heeft een nieuwe versie dan ons forum.

wij gaan echter niet overstappen op de nieuwe software, omdat dit grote gevolgen heeft voor de huidige lay-out en we willen de stijl zoals deze nu is aanhouden.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 13 jan, 2014 00:12

Tom Duckpower schreef:Probleem is dat onze forumsoftware dit niet ondersteunt.
I2F heeft een nieuwe versie dan ons forum.

wij gaan echter niet overstappen op de nieuwe software, omdat dit grote gevolgen heeft voor de huidige lay-out en we willen de stijl zoals deze nu is aanhouden.
Bedankt Tom hier heb ik (n)iets aan........ :oops: :oops: :oops:
Lekker houden zoals het is dus, was maar een wens...... en als het niet veel werk was geweest.......... maar zoals jij het uitlegt is het duidelijk niet te doen......

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 12 mei, 2014 11:41

Een wens m.b.t. zoekfunctie. Ik heb al diverse keren wat proberen te zoeken zonder succes. Ik zoek bijv. op kachel en krijg dan een miljoen topics die vaak over andere dingen gaan. Ik wil eigenlijk kunnen zoeken op bijv. het woord 'kachel' in alleen de topictitel. Maar dat lukt me niet. Ook niet als ik als optie kies 'zoeken in onderwerp'.

Gebruikersavatar
Bartjes2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bartjes2cv » di 13 mei, 2014 00:43

Die zoek functie is idd jammer; even snel iets opzoeken valt niet altijd mee......daarentegen kom je wel andere leuke onderwerpen tegen.
Citröen 2cv 1984(vrouw blij!)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » di 13 mei, 2014 07:41

Eigenlijk alle fora die ik ken hebben ook een "ongelezen berichten" knop
die is nog makkelijker dan de actieve knop(wel allemaal phpbb2 fora trouwens)
ook hier gebeurt het regelmatig dat ik alles wegdruk
of de smartphone op uit gaat en de onderwerpen weg zijn

misschien dat er een update voor dit forum verkrijgbaar is

En als je ergens een emoticon in je tekst wilt plakken komt hij automatisch achter de laatste zin te staan
das best irritant :wink:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 13 mei, 2014 14:57

berichten sinds laatste bezoek is toch hetzelfde als ongelezen berichten ?

De emoticons kun je plaatsen waar je maar wilt je moet alleen zorgen dat de cursor staat op de plek waar je je :D emoticons :wink: wilt hebben .

Zoeken blijft idd wel lastig. ikzelf zoek altijd via google Voor bijvoorbeeld kachelvragen zoek ik op kachel forum 2cv.nl. Je krijgt dan beter hits dan in onze eigen zoekfunctie. Ik weet dat dit geen forumverandering is maar hoop dat jullie ermee geholpen zijn
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 14 mei, 2014 08:04

nee niet helemaal (wat betreft die gelezen berichten)

als je bijvoorbeeld ingelogd bent en 1 bericht gelezen hebt en daarna weer uitlogt (om wat voor reden dan ook) en je weer inlogt, zijn alle berichten 'gelezen'

op andere fora zijn berichten pas gelezen als je ze ook echt gelezen/ bekeken hebt.

of je de knop 'markeer alle berichten als gelezen' heb aangeklikt

greetzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » wo 14 mei, 2014 09:55

Als ik tijdens het typen een smilie zet gaat hij automatisch achter de cursor staan
bedoelde ik eigenlijk
als je dan door typt staat ie dus achter de zin :lol:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » do 15 mei, 2014 23:20

rusty schreef:nee niet helemaal (wat betreft die gelezen berichten)

als je bijvoorbeeld ingelogd bent en 1 bericht gelezen hebt en daarna weer uitlogt (om wat voor reden dan ook) en je weer inlogt, zijn alle berichten 'gelezen'

op andere fora zijn berichten pas gelezen als je ze ook echt gelezen/ bekeken hebt.

of je de knop 'markeer alle berichten als gelezen' heb aangeklikt

greetzzzzzzzzzzz
Hierover is al eerder geschreven! Het is en blijft zeer irritant!
Vrgrt.
Hassie.

Plaats reactie