Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 08:17
Locatie: Zwolle

Bericht door RobM » za 28 okt, 2017 15:14

er zijn veel producten, en er zijn veel meningen over hoe het moet en hoe het kan.

ik heb 2-k epoxy gespoten, mat geschuurd voor de hechting en daar polyester plamuur op. Schuren, primer, schuren en dan lak, beide 2-k op thinner-basis.
Zit er nog steeds op, maar het kan vast ook op andere manieren.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

b-CV
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 13:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Bericht door b-CV » za 28 okt, 2017 15:16

Afbeelding

Ik ben momenteel bezig met de anti-steenslag te verwijderen.
Met een heteluchtblazer (2000W) en een goedkope multitool met spatel, gaat dit echt wel vlot…

Onder de stoflaag zit er:
eerst een zwarte laag (teerachtig)
daarna een beige laag
een lichtgrijs laagje
een dun zwart laagje (misschien een laklaag?)
tenslotte het metaal.

Ik vraag me af of het eigenlijk nut heeft om dit alles te verwijderen.
Het metaal onder bovenvermelde lagen ziet er als nieuw uit. Tot nu toe heb ik nog geen enkel roestvlekje gezien. Kan ik niet beter alles reinigen met een hogedrukreiniger en kijk of alle lagen nog mooi vast zitten.

De auto was zo'n 8 jaar toen hij op 'stal' ging. Sindsdien staat hij in een droge ruimte.


Wat denk jullie?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 08:17
Locatie: Zwolle

Bericht door RobM » za 28 okt, 2017 15:18

wat een bijzondere kleur metaal; lijkt wel verzinkt? Dan is ie al een keer onder handen geweest.

Ik kwam onder die laag kauwgom op veel plaatsen roest tegen. Soms hele plakken waar de kauwgom niet meer hechtte op het metaal. Het is een rotwerk, maar alles er af gehaald lijkt mij beter.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

b-CV
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 13:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » vr 26 okt, 2018 10:37

Heeft iemand een idee hoe ik het ontbrekend stukje van het profiel aan de deur kan herstellen?
Afbeelding

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2295
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door Thijs » vr 26 okt, 2018 12:01

Dat profiel is gewoon te koop bij de diverse Eendenboeren.

Gebruikersavatar
André Post
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1969
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 19:27
Locatie: Haarlem

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door André Post » vr 26 okt, 2018 13:07

Bij mijn lichtblauwe 1970 18PK zat een zwarte laag op al het plaat werk en nog een grijze primer.
Dat leek er erg goed op te zitten.
Ik zou stoppen na de antisteenslaglaag als er verder geen roest is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.

b-CV
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 13:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » vr 26 okt, 2018 16:25

Thijs schreef:
vr 26 okt, 2018 12:01
Dat profiel is gewoon te koop bij de diverse Eendenboeren.
Dag Thijs,

Ken je toevallig de juiste benaming voor dit profiel? Ik vind dit niet terug…

b-CV
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 13:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » vr 26 okt, 2018 17:42

Zou dit een 'dakgoot' :roll: kunnen zijn? Daarvan vind ik delen van 45 cm te koop.

Gebruikersavatar
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door hobbes » vr 26 okt, 2018 18:40

nu je zover bent zou je ook kunnen overwegen om de koets te galvaniseren. Dan ben je van de roest af... een bekende firma net achter Enschede in Duitsland heeft daar erg veel ervaring in.
Zelf rij ik al 5 jaar met een gegalvaniseerde dyane koets rond (jaarrond, dus ook in de winter)en heb al 20 jaar erg goede ervaringen met een (Wheels) gegalvaniseerd chassis.

succes met verdere restauratie
met eendige groeten,

b-CV
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 13:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » vr 26 okt, 2018 18:49

Euhm,… erg ver ben ik nog niet hoor. Ondertussen heb ik de bolide reeds 3 jaar in mijn bezit en er is, door omstandigheden, nog niet veel gebeurd. Ik heb ook een erg beperkt budget, dus de koets galvaniseren zit er jammer genoeg niet in.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2295
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door Thijs » vr 26 okt, 2018 19:53

Reparatie deel A en C-deel 2CV 50cm lang...

b-CV
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 9 okt, 2015 13:46
Locatie: West-Vlaanderen België

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door b-CV » wo 31 okt, 2018 12:52

Thijs schreef:
vr 26 okt, 2018 19:53
Reparatie deel A en C-deel 2CV 50cm lang...
Volgens mij is dit toch iets anders. Als ik kijk zou dit een U-profiel moeten zijn.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 08:17
Locatie: Zwolle

Re: Restauratie 2CV Spéciale 1986 > middlife crises ; )

Bericht door RobM » wo 31 okt, 2018 17:45

2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie