Dyane 82 - De winterauto!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
gehard glas haal je er zo uit. even het rubber van binnenuit lossen, en dan heel voorzichtig in de hoek beginnen met het rubber om de sponning heen te drukken. Terugplaatsen is ook niet zo moeilijk, rubber om de ruit doen, touw erom en dan tegen de sponning zetten, en van binnenuit het touw eruit trekken. Ruit gaat er dan vanzelf weer in. Even aandrukken en klaar! Bij gelaagd glas is dat lastiger, omdat het snel breekt. Echter hebben Dyane's dat origineel niet, dus daar zou ik me niet veel zorgen over maken.
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Ik wist niet zeker of het gehard glas was of niet, maar gelukkig. Heb de achterklep al op die manier gedaan zoals je omschrijft, maar daar had ik een reserveraam van staan! Dan ga ik dit weekend maar eens bezig met de achterraampjes/voorruit!Michiel van G. schreef:gehard glas haal je er zo uit. even het rubber van binnenuit lossen, en dan heel voorzichtig in de hoek beginnen met het rubber om de sponning heen te drukken. Terugplaatsen is ook niet zo moeilijk, rubber om de ruit doen, touw erom en dan tegen de sponning zetten, en van binnenuit het touw eruit trekken. Ruit gaat er dan vanzelf weer in. Even aandrukken en klaar! Bij gelaagd glas is dat lastiger, omdat het snel breekt. Echter hebben Dyane's dat origineel niet, dus daar zou ik me niet veel zorgen over maken.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- hertog jan
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
- Locatie: zeewolde
Hoi Rens,
Als ik jou was zou ik eerst goed kijken hoe hard het frame rondom en vooral onder de voorruit is voordat je de ruit eruit haalt.
Deze kunnen namelijk heel rot zijn en als dat zo is krijg je je voorruit er nooit meer in!
Als je plastic kap onder je voorruit die van links naar rechts loopt losschroeft kun je alles even goed inspecteren.
Als ik jou was zou ik eerst goed kijken hoe hard het frame rondom en vooral onder de voorruit is voordat je de ruit eruit haalt.
Deze kunnen namelijk heel rot zijn en als dat zo is krijg je je voorruit er nooit meer in!
Als je plastic kap onder je voorruit die van links naar rechts loopt losschroeft kun je alles even goed inspecteren.
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Dat is wel een goeie tip! Zeker de voorruit, die wil je wel terug kunnen hangen! Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met een zijruitje! lekker klein en makkelijkhertog jan schreef:Hoi Rens,
Als ik jou was zou ik eerst goed kijken hoe hard het frame rondom en vooral onder de voorruit is voordat je de ruit eruit haalt.
Deze kunnen namelijk heel rot zijn en als dat zo is krijg je je voorruit er nooit meer in!
Als je plastic kap onder je voorruit die van links naar rechts loopt losschroeft kun je alles even goed inspecteren.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Inmiddels is er dit weekend weer een grote stap gedaan naar 1 kleur op de Dyane. De Dyane is nu voor 90% dezelfde kleur. Cosmetisch moet de laatste 10% nog worden geschilderd en de velgen tot 1 kleur worden gebracht.
Verder gaat de Dyane vandaag naar de garage voor een grote beurt. De Dyane moet rijden, dus veel sleuteltijd heb ik niet en zal moeten worden besteed aan de 2cv.
Hierbij de foto's tot zover:
Het resultaat is tot nu toe niet slecht. Het meest fijne vind ik eigenlijk nog dat wanneer er een kras op zit, de roller gepakt kan worden en binnen no-time zie je er niets meer van!
RIJDEN zal die deze winter!
Verder gaat de Dyane vandaag naar de garage voor een grote beurt. De Dyane moet rijden, dus veel sleuteltijd heb ik niet en zal moeten worden besteed aan de 2cv.
Hierbij de foto's tot zover:
Het resultaat is tot nu toe niet slecht. Het meest fijne vind ik eigenlijk nog dat wanneer er een kras op zit, de roller gepakt kan worden en binnen no-time zie je er niets meer van!
RIJDEN zal die deze winter!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Helaas...... na de diagnose van de garage was het duidelijk! De motor dient vervangen te worden, want hij loopt op 1 cilinder. De motor loopt nog wel, maar niet van harte, laat staan voor hoelang.
Omdat ik de auto gekocht heb om de eend te sparen en gewoon zonder veel tijd en geld er aan te besteden, heb ik besloten de auto te koop te zetten om te peilen of er animo voor is. De auto is inmiddels behoorlijk opgeknapt sinds ik hem heb en heeft nog APK tot mei 2014 (best de moeite).
Ik heb hier een motor waarvan ik niet zeker weet of die loopt. Ik heb alleen geen tijd en gereedschap (en misschien wel geen zin) om die motor te vervangen binnenkort.
De Dyane staat nu op marktplaats om te peilen of er animo is op dit moment. Slopen of iets anders kan altijd nog ...
Omdat ik de auto gekocht heb om de eend te sparen en gewoon zonder veel tijd en geld er aan te besteden, heb ik besloten de auto te koop te zetten om te peilen of er animo voor is. De auto is inmiddels behoorlijk opgeknapt sinds ik hem heb en heeft nog APK tot mei 2014 (best de moeite).
Ik heb hier een motor waarvan ik niet zeker weet of die loopt. Ik heb alleen geen tijd en gereedschap (en misschien wel geen zin) om die motor te vervangen binnenkort.
De Dyane staat nu op marktplaats om te peilen of er animo is op dit moment. Slopen of iets anders kan altijd nog ...
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
Jammer, ben benieuwd of je haar kunt verkopen, en dat deze op de weg blijft.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Een ervaren garagenist uit Amsterdam is er twee uur mee bezig geweest en kwam tot deze conclusie. Natuurlijk is de motor te repareren (of makkelijker te vervangen), maar vanwege toenemende drukte en het ontbreken van een echte sleutelplek laat ik dat nu even na. Als er geen interesse in blijkt te zijn, bewaar ik de auto om na de 2cv onder handen te nemen. (Op zich lijkt het me namelijk best een leuk klusje! ).supercees schreef:deze logica begrijp ik niet. misschien is je bougie stuk, of een breuk in de bougiekabel, of iets simpels met je kleppen...Rens schreef: De motor dient vervangen te worden, want hij loopt op 1 cilinder.
Ik heb inmiddels ook een lascursus bij Rustbuster gevolgd en ik heb het volste vertrouwen om in de toekomst een bodemplaatje of een dorpeltje te vervangen!
Maar, .... eerst de 2cv, dus in de verkoop.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Ja, dat lijkt mij ook erg leuk, alleen stond het voor deze winter op de planning voor de eend.... Twee motoren reviseren is dan een beetje te veel van het goeie ...Boudewijn schreef:Jammer dat hij weg moet.
Een motor reviseren is een leuk winter klusje, maar je moet er natuurlijk wel de plaats en de tijd voor hebben.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
PM maar voor interesse. Het is een makkelijk rijdend project, maar net iets te veel project voor mij op dit moment.Rossero schreef:Ik heb wel interesse! Zag hem al op mp staan. Wel al een ander project dat staat te wachten, maar een motor wisselen kan er nog wel bij. Mocht je hem niet kwijt kunnen maar wel kwijt willen, laat dan maar even weten! In ieder geval jammer van het defect, hij was goed op weg!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
blokwissel is toch niet zo moeilijk?? hooguit 1 dag als t tegen zit en je geen ervaring hebt! en de kans dat dat andere blok helemaal niet loopt is wel erg klein, misschien een beetje olieverbruik / lekkage oid, verder zal dat best wel goed komen! er staat hier op t forum geloof ik wel ergens een stappenplan voor uit/ inbouw.
zonde als ie er nu al weer uit zou moeten! t is dat ik echt tijd wil gaan besteden aan mijn eigen project anders zou ik graag weer een A-type willen (voor erbij)
greetzzzzzzzz
Rusty
zonde als ie er nu al weer uit zou moeten! t is dat ik echt tijd wil gaan besteden aan mijn eigen project anders zou ik graag weer een A-type willen (voor erbij)
greetzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
@rusty wel leuk dat je precies hetzelfde argument gebruikt, zowel om de auto te verkopen als om de auto te houden. Ik heb deze auto gekocht om te rijden, ik heb hier op dit moment niet de plek om de motorwissel te doen en ik heb nog 2 andere projecten staan die voorkeur krijgen deze winter.rusty schreef:blokwissel is toch niet zo moeilijk?? hooguit 1 dag als t tegen zit en je geen ervaring hebt! en de kans dat dat andere blok helemaal niet loopt is wel erg klein, misschien een beetje olieverbruik / lekkage oid, verder zal dat best wel goed komen! er staat hier op t forum geloof ik wel ergens een stappenplan voor uit/ inbouw.
zonde als ie er nu al weer uit zou moeten! t is dat ik echt tijd wil gaan besteden aan mijn eigen project anders zou ik graag weer een A-type willen (voor erbij)
greetzzzzzzzz
Rusty
Ik heb de auto te koop gezet om te kijken of er interesse is voor de auto en dat is er best zo blijkt. Als ik iemand anders blijk kan maken met een lowbudget project/rijd- auto doe ik dat liever dan dat ik mijn derde auto ook ga opslaan om er, als ik er tijd voor heb, mee aan de gang kan. Ik vind dat de auto nu ideaal is om mee te rijden, als het motorprobleempje is opgelost...
Desondanks had ik het natuurlijk liever anders gezien, dit is niet waarom ik die auto heb gekocht. Maar wie weet, komt er een andere auto waarmee wel gewoon de winter door kan rijden, zonder al te veel werk...
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!