LPGo's Ami 8 berline 09-80-MS

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 2 aug, 2013 00:16

AZL57 schreef:wat heb je voor olie erin? Misschien een beurtje na die zware kilomerters geen slecht idee, zal toch wel een en ander van oude zooi zijn los gekomen onderweg?
Voordat ik de motor heb laten lopen heb ik olie gewisseld en de dag voordat ik hierheen reed (dus na zo'n 600km) nog eens,,,, misschien hoor ik ook spoken we zullen het wel zien.........

Vind het wel een fijn wagentje, je kunt zonder stemverheffing met elkaar praten en ze rijdt relaxed, ook veel likes (duimpjes omhoog) gehad onderweg hierna toe. Eigen lijk heeft zij het prima gedaan, ik schat dat ik ongeveer 1.5 liter olie verbruikt heb op zo'n 1600+ km.... dus op zich valt me dat nog mee... Ik heb me toch een paar rookgordijnen gelegd bergaf op de autosnelweg met het gas los (een Trabant zou er jaloers op zijn) :lol: :lol: :lol:

Tijdens regenbuien blijft zij ook lekker droog binnenin wat ook een openbaring voor mij is. In mijn eend dient mijn rechterbeen als regensensor als mijn rechterbeen nat wordt dan is het tijd om de ruitenwissers aan te zetten.... a pro po ben helemaal happy met mijn zelf vernieuwde ruitenwissers..... streeploos schoon wissen ze.

Het "ergste" probleem tot nog toe is dat de 2e trap van de carburateur niet (meer)opent, heb nog niet gevonden waar ie blijft hangen maar op dit moment laat ik het zo, om de motor/koppeling niet te veel te belasten..... op de eerste trap rijdt ie zo'n 100/105 dat is ook al genoeg in deze hitte.... 39 graden......

Ook met mijn ontsteking ben ik helemaal happy, nog geen pingeltje gehad, zit te spelen tussen tabel 2 en 3 in mijn ontsteking, zelfs met de warmte....

Morgenvroeg peil ik nog eens de versnellingsbak-olie en zaterdag rijden we naar Barcelona (2 overnachtingen in hotel met zwembad op het dak)...

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 2 aug, 2013 19:50

Vandaag nog "even" gesproken met Louis Barbour (4x4 eenden) en Filip van Gool (VGS motoren) altijd leuk om met deze mensen van gedachten te wisselen.......

en nog even een sfeerplaatje....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 8 aug, 2013 13:31

Ben je nog thuis gekomen zonder brokken?

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 8 aug, 2013 21:15

Eindelijk weer Wifi, zijn nog steeds onderweg, zitten nu bij Beaune in Frankrijk. We zijn na drie dagjes Barcelona eerst nog bij mijn ouders "langs geweest" die aan de Cote D"azur (Antibes) op de camping zitten, Ami rijdt nog steeds, maar lekt nu behoorlijk olie aan de krukaskeering voorzijde, (als hij stil staat) het is nu zo erg dat ik niet meer hoef te zoeken waar het vandaan komt, dat scheelt wel weer :? :? :? ...... Volgens mij heb ik nog een keerring bij me, dus als het te gortig wordt dan kan ik een nieuwe erin zetten..... maar het olieverbruik ligt nog steeds rond de liter op de duizend dus ik ga er wel mee thuis komen..... morgen nog zo'n dikke 600km dan heb ik het gered, totaal heb ik dan op de kop af 4000km gereden.......

Vandaag nog een noodstop moeten maken op de vluchtstrook van de peage autosnelweg
mijn hele daksierstrip was weg aan het waaien, gelukkig kon ik hem met wat kauwgum terugplakken en borgen...........

Rijden doet ie als de beste, kan gemiddeld 110 op de gps aanhouden, (1e trap van de carb.) (2man+bepakking) dus het motortje is inderdaad mooi los gekomen.........


Koppeling houdt het ook nog net, zal wel onder de olie zitten.....

In Barcelona kwamen we nog dit kerkje tegen langs de weg heb er maar een fotootje van gemaakt......... :wink: :wink: :wink:



Afbeelding


Morgen rondt deze tijd hoop ik weer thuis te zijn, dan is het avontuur (voor ons was het wel een avontuur) weer voorbij..... :cry: :cry: :cry:



p.s. vandaag op de autosnelweg weer een hoop likes en steun getoeter op een gegeven moment zo erg dat we dachten dat er iets aan de auto mankeerde....


Ook leuk bij de benzinepomp..... op 10m afstand gaan staan en dan kijken naar het bekijks dat de Ami heeft..... het heeft toch wel wat zo'n oude uit de schuur getrokken auto......

Gebruikersavatar
renate
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 170
Lid geworden op: do 26 aug, 2010 15:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door renate » do 8 aug, 2013 22:49

"La sagrada familia"

Gaaf plaatje.

Ik wens je een behouden thuisreis.

Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 8 aug, 2013 23:04

renate schreef:"La sagrada familia"

Gaaf plaatje.

Ik wens je een behouden thuisreis.

Greetzz Renate.
Is al bijna traditie van mij.......

Dit kerkje vond ik aan een pleintje in Rome, toen ik van de WM in Griekenland terug kwam...

Bedankt voor die BLOEME :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 9 aug, 2013 11:48

Jij bent gewoon met de auto Barcelona in gegaan, respect. Ik heb ook een foto gemaakt van af de zelfde plaats 2 weken eerder maar ik was blij dat we niet met de auto in Barcelona waren. Wat een chaos is het verkeer daar zeg.

Wel mooi "kerkje" wij zijn er ook nog in geweest. Waren met de trein gegaan en 1 nacht in een b&b geslapen 10 min lopen van af dat "kerkje" ook nog wat andere bezienswaardigheden mee gepakt die 2 dagen.

Succes met de laatste km naar huis. Hopelijk houdt je koppeling en de motor het nog even vol.

Als je thuis ben laat het even weten dan gaat het pakketje op de post.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 9 aug, 2013 21:27

Erikjan schreef:Jij bent gewoon met de auto Barcelona in gegaan, respect. .

We zijn weer thuis...... we hebben het gered en het Ami-etje ook......

Ruim 4000km, 5 liter motorolie 0,5 liter versnellingsbak olie en een nieuwe V-snaar verder.... maar we zijn weer thuis.

Toch cool om met zo'n niet geprepareerde auto even op en neer naar Spanje te rijden en het ook nog redden.......

@ Erikjan; heb nooit zo'n moeite met rijden in grote drukke steden, gewoon nog chaotischer rijden dan het eigen volk dan redt je het wel :wink: :wink: :wink:

Ons hotel lag aan de (ventweg van de) drukste straat van Barcelona, dus dan heb je niet veel keus......



Afbeelding
Afbeelding



Wat ik het meeste gemist heb is een olietemperatuur meter en een extra oliekoeler, vooral omdat dit nog een motortje zonder extern oliefilter is, dus die wordt nog warmer en de olie wordt niet gefilterd...... Maar op zich ben ik reuze tevreden met het verloop van deze reis......


Tijdens de reis hebben we gelachen om het feit dat de Ami nooit gedacht zal hebben dat ze op haar leeftijd nog eens zo'n road-trip zou maken.........

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 9 aug, 2013 21:30

Geweldig! En dat voor een autootje dat tot twee maanden terug al 28 jaar stilstond!

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 12 aug, 2013 22:26

Vanavond eens voorzichtig mijn garagepoort open getrokken..... Nou dit is het eindresultaat van 4000km rijden

Afbeelding

Ventilator eruit, rubber flap eruit, koelbeplating eruit, de boel om de krukaskeerring maar eens schoon gemaakt met remmenreiniger en de motor eens laten lopen......
Wat denk je kurkdroog...... dan maar eens de brilrubbers bekeken..... droog
krijg nou wat, dan maar eens onder de auto kijken, drup drup drup, uiteindelijk blijkt dat de oliedrukzender lekt, eerst maar eens vaster gezet geen effect, hij lekt dus....
Morgen maar eens eentje uit een andere motor trekken........

Alweer een verrassing van deze auto.......

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 2 sep, 2013 11:14

Inmiddels de lekkage verholpen?

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 2 sep, 2013 11:16

Inmiddels de lekkage verholpen?

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 2 sep, 2013 18:57

Volgens mij is de lekkage verholpen, uit een (sloop)blok de oliedruksensor over gezet...
Heb echter daarna niet echt meer (grote stukken) ermee gereden, dus ik weet niet of er nog meer aan de hand is.....

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4968
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 2 sep, 2013 19:29

daar hoef je geen grote stukken voor te rijden, ik was bijna alle olie kwijt in een ritje van de camping naar de bakker nog geen km enkele jaren geleden, ook een defecte oliedruksensor. :?
diverse Citroens, wat anders.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 2 sep, 2013 21:04

Vroeger lieten ze sporen na van broodkruimels, maar ja die had jij natuurlijk niet; daarom ging je de bakker, dus toen heb je het maar met motorolie gedaan.......Ja,Ja, :lol: :lol: :lol:

en als het zo stelt dan is mijn olielekkage verholpen.....

Plaats reactie